fbpx

Viața e prea tare ca să fie trăită numai în bucătărie

Sub sloganul Să mai stăm și la masă, nu doar în bucătărie Tazz a făcut o investiție serioasă și a finanțat nu doar o campanie, ci chiar o melodie care e deja în trending pe Youtube, Delia x Adrian Despot – Tot ce vrei. Am primit și eu comunicatul de presă, nu m-a atras prea mult, dar văd că lumea bună spune că reclama nu e ok, fiind despre falsa emancipare a femeilor. Cică campania ar ignora tendințele actuale, când lumea muncește și gătește mai mult de acasă, și vrea mâncare mai sănătoasă, bio, eco, din astea. Am râs cu poftă.

Faza e în felul următor. Posibil ca reclama să fie forțată, dar mesajul final e chiar ok – Orice ar spune lumea, gătitul nu trebuie să fie o obligație, nu trebuie să fie un al doilea job. După 2 ani de pandemie, de stat mai mult pe acasă, lumea, și mai ales femeile, soțiile, mamele care gătesc, vor și ele din când în când să stea la un pahar de vorbă, să se așeze la masă cu prietenii ori familia fără a petrece 3 ore cu cratițele în față.

Cred că ăsta a fost insight-ul de la care au plecat, că uneori vrei o pauză, și atunci când vrei să comanzi ceva gata gătit nu trebuie să te simți vinovat pentru asta. Nu trebuie să comanzi zilnic mâncare de la restaurante , nu trebuie să fie musai fast-food, dar dacă se întâmplă nu înseamnă că nu ești o gospodină sau un gospodin bun, ca să nu îmi sară femeile în cap.

Avem abonament la Tazz, comandăm de 2-3 ori pe lună chestii, uneori fast-food, alteori chinezesc sau o ciorbă, dar asta nu înseamnă că nu apreciem mâncarea făcută în casă. Când lucrezi full time, când copiii au școală și acvitivăți extra, când ajungi acasă rupt de oboseală uneori chiar nu mai ai și chef de gătit. Se mai întâmplă.

Pe cine vizează core target reclama asta de la Tazz?! Pe cine vrea să convingă Tazz să adopte obiceiul de a elimina dovlecelul, de a arunca frigiderul pe fereastră și de a comanda la infinit?!

Eu zic că în principal familiile cu copiii. E ușor să gătești ceva rapid pentru 2 persoane, să faci un platou cu brânzeturi + 1 pahar de Prosseco și să zici că aia e cina, e mai complicat pentru 4 sau 5 persoane, mai ales dacă fiecare are alte preferințe culinare.

Ignorând vremurile, criza, inflația, muncitul de acasă – chestie care te face mai puțin dispus/ă să comanzi mâncare pentru că ai frigiderul aproape –, reclama împinge la un consum excesiv, la un splash demn de cine știe ce boom economic.

În public toți afirmăm asta, că vrem să mâncăm mai sănătos, să cumpărăm alimente direct de la producători. În realitate mergem de 2 ori pe lună la hypermarket că atunci avem timp, și de multe ori de la producător e mult mai scump decât din magazin, deci ne uităm și în portofel, cumpărăm de unde e mai convenabil. Bonus, pe pandemie toți livratorii au crescut enorm, oare de ce, dacă toți eram acasă și puteam găti?

Să nu uit, bucătăriile open-space sunt o mizerie, dacă știți că vreți copii sau veți găti chestii serioase la voi acasă, investiți într-o locuință cu bucătărie separată, ca să nu ieșiți din casă parfumați mereu cu Eau de sarmale.

Hai să vedem și la voi cum e situația, de câte ori pe lună comandați mâncare acasă?

Recomandă

5 Comentarii

  1. Tare asta cu “Eau de sarmale” :)) Eu am inteles ca reclama se refera la barbatii care vor o sotie care sa le fie o a doua mama sau o slujitoare in casa; ei sa nu faca mai nimic si femeia sa se ocupe de toate treburile casnice desi are si ea job. Inca se mai intampla. Citez din Libertatea.ro : “Datele Eurostat arată că, în România, o femeie petrece peste cinci ore muncind în propria locuinţă. 35 de ore pe săptămână, 140 de ore pe lună. Printre cele mai mari valori din Uniunea Europeană. Prin comparaţie, bărbaţii dedică mai puţin de trei ore pe zi aceloraşi sarcini.”

  2. Nu neapărat comandă de mâncare gata preparată, se întâmplă și din aia o dată la o săptămână – două, mai mult pentru cumpărăturile voluminoase / grele, nu de alta dar e deja comic să mai iei ceva pe lângă un săculeț de croampe și un bax (din ăla de 8 – 16 bucăți, să-ți ajungă 2 săptămâni) de hârtie igienică…

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *