fbpx

Viitorul marketingului pe Facebook

E clar că Facebook a devenit o platformă folosită tot mai mult de către marketeri pentru promovarea online. Au apărut tot mai multe tipuri de reclame care pot fi inserate în feed, sidebar, ba chiar sunt și reclame care îți apar după ce te deconectezi din rețea, deși nu le consider avantajoase pentru clienți. Inovația pentru utilizatori e tot mai mică, iar orientarea acum e către companii, branduri, pentru a le oferi mai multe avantaje și motive de utilizare a rețelei sociale. Pe bani, evident.

facebook-girl

Referitor la viitorul Facebook și al promovării prin intermediul rețelei sunt 2 tabere. Cei care spun că în câțiva ani Facebook va dispărea datorită accentului prea mare pus pe reclame, în defavoarea utilizatorilor, și cei care spun că se va extinde și mai mult.

Personal eu nu cred că Facebook va ieși prea curând din joc. Da, în țările dezvoltate rețeaua nu mai înregistrează creșteri mari, dar încă sunt țări unde Facebook e pe val.

Diferența majoră între Facebook și rețelele sociale care au apărut și dispărut de-a lungul timpului este că Facebook e un sistem mult mai complex, integrat puternic cu majoritatea site-urilor importante de pe web. Gândiți-vă altfel, pe majoritatea site-urilor și blogurilor creatoare de conținut și nu numai Facebook este prezent, fie că vorbim de simplul buton de Like, widgetul de recomandări, Like box sau comentariile prin Facebook. Nu mai zic de timpul petrecut pe Facebook, din ce știu eu nu cred că a existat până acum o rețea socială unde utilizatorii să stea mai mult de 7 ore, media timpului petrecut lunar pe Facebook.

Facebook nu va muri prea curând, trebuie să ne obișnuim cu ideea asta, fie că ne place sau nu.

Cât despre viitorul reclamelor pe Facebook, articolul ăsta evidențiază niște posibile direcții: tab-uri personalizate, apeluri video, conținut ce va putea fi accesat exclusiv în rețea, reclame personalizate.

Sunt curios, voi cum vedeți acum Facebook? Ca o rețea socială care vă oferă avantaje sau ca pe un rău necesar?

Recomandă

4 Comentarii

  1. Facebook, ca si alte retele, este popular pana cand nu se va crea ceva nou si interesant. In acest moment el este popular si are cerere, deoarece ii multumeste pe multi. In viitor, cred ca facebook va fi ca un site normal pentru comunicare. Mai devreme sau mai tarziu lumea se va plictisi si va cauta ceva nou.

  2. Inovatia permanenta a fost mereu cheia succesului in online si nu numai! Facebook nu va muri , cel putin nu in urmatorii 10 ani, e mult prea bine construita ”reteaua”! Ceea ce se intampla acum nu este altceva decat amortizarea investitiilor facute in anii trecuti! Ne convine sau nu, credem sau nu, dar singura sursa de venit a Facebook sunt reclamele de pe paginile propriei platforme, daca insa pe viitor Facebook va urma exemplul Google realizand un sistem propriu de operare, gen Android, isi va diversifica sursele de venit si evident reteaua de socializare va deveni ceva mai ads-free, pana atunci insa e dreptul lor, au investit mult prea mult!
    Amuzant este ca multi se vaieta acuzand noile modificari si ca Facebook dezvolta foarte mult latura sa de business, insa cu totii uita ca de fapt toti facem la fel! Pana si cu un amarat de blog, acelasi lucru se intampla dupa doar putin timp de la lansare, in incercarea de a creea castig financiar!

  3. @Liviu
    Is tare curios ce inovatii a adus facebook. Eu unul nu vad nici o inovatie adusa de facebook, spre deosebire de Google care chiar inoveaza mereu, fac chestii utile pentru umanitate: google books, google maps, google patents etc. Facebook pur si simplu a avut un noroc chior, eu unul n-as investi nici 5 bani in compania asta.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *