Mă gândeam zilele astea dacă există vreun studiu referitor la zilele când se trimit cele mai multe comunicate la noi. Vedeți voi, nimeni nu trimite comunicate vinerea sau în weekend, pe principiul Lumea acum se relaxează sau nu are chef de citit informațiile noastre, dar toate agențiile și companiile trimit comunicate lunea și marțea. Și când zic toate, nu exagerez.
Pe adresa de email a blogului lunea și marțea sunt zilele când vin câte 2-3 comunicate în mai puțin de o oră. Mai vin și miercurea, joia, dar mult mai puține.
Referitor la studiul de care ziceam, nu am găsit nimic la noi, dar am găsit o analiză de afară, pe baza datelor oferite de un site unde se publică comunicate. Rezultatele confirmă ce ziceam mai sus. Lunea și marțea se trimit cele mai multe comunicate, ora cea mai fierbinte fiind între 8-9 dimineața. Aproape nimeni nu trimite comunicate de presă seara sau în weekend.
Teoretic strategia are sens. Hai să trimitem comunicatele de presă către presă, bloggeri, site-uri de știri etc luni și marți, că abia au venit oamenii la birou, sigur au chef de muncă. Când să le trimitem? Păi dimineața devreme, să aibă timp să scrie articolul despre super mega produsul nostru.
Cei din agenții sau reprezentanții brandurilor au oarecum dreptate, nu are sens să trimiți comunicatele de presă în weekend pentru că vor fi ignorate. Problema e că dacă le trimiți lunea sau marțea, fix la aceeași oră când le trimit și ceilalți, comunicatul tău de presă va fi doar UN ALT COMUNICAT, un alt email. Când bloggerii sau ziariști primesc mai multe comunicate de presă simultan și sunt presați de timp, alegerea lor e simplă. Vor scrie despre produsul sau serviciul cel mai interesant, care are șansele să genereze cât mai multe afișări. Pentru că în fond ăsta e scopul articolelor, să atragă atenția.
Soluția: trebuie să experimentați cu data și ora la care trimiteți comunicatele de presă până când găsiți cel mai bun interval. Deși vinerea nu e printre zilele preferate, am văzut comunicate de presă care au generat multe știri online în weekend, pentru că erau interesante. Bine, asta e o altă problemă, trimiterea de comunicate anoste, care nu comunică mare lucru.
O data am primit un comunicat de presa cu 20 de ore (ori mai putin) inainte de eveniment. Cred ca ar trebui sa fie trimis cu cel putin 48 de ore inainte.
De obicei asta se întâmplă când nu primesc destule confirmări pentru eveniment, mai trimit o tură de emailuri, mai dau telefoane, pentru a se asigura că au prezență suficientă. Desigur, problemele astea nu ar exista dacă ar contacta direct oamenii, în loc să trimită emailuri seci tuturor.
De acord cu tine.