fbpx

Cum ar trebui să comunice un brand pe timp de război

Mă așteptam să văd mesaje stupide de la branduri zilele astea, de când a început atacul Rusiei asupra Ucrainei, dar am fost surprins să văd branduri mari cum fac erori de comunicare grave, în goana după audiență și din dorința de a capitaliza tragedia vecinilor noștri.

Las mai jos câteva idei despre cum ar trebui să comunice brandurile în perioada asta, plecând de la ce am văzut pe social media.

În primul rând, cu siguranță acum nu e momentul să faci real time marketing, dacă vine vreun deștept cu ideea că ar trebui să scoateți un viral. Nu, glumițele cu Zelenskiy care vine la hotelul tău din Brașov nu sunt recomandate.

Doi la mână, e ok să anunți pe rețelele de socializare că sprijini o cauză, că donezi, că ajuți refugiații, că faci ceva. Nu e ok să donezi 10 lei și după aia să plătești reclame sponsorizate de 100 lei pentru a anunța că ai donat 10 lei.

Trei la mână, e ok să oferi produsele  și serviciile tale gratuit, dacă sunt utile refugiaților sau celor din țara atacată, Ucraina în cazul de față. E ok și să anunți public că ai oferit produsele sau serviciile celor în nevoie.  Nu e ok să te folosești de imaginea refugiaților pentru a insera brandul tău în conversație, la modul agresiv – poze cu refugiații și sacoșe cu brandul tău, poze cu copiii refugiaților și brandul tău undeva pe fundal, din astea.

Și ceva pentru oamenii care aveau deja concedii planificate în perioada asta.

E ok să pui poze cu tine, să spui că vizitezi X sau Y, nu trebuie neapărat să te simți vinovat pentru război, mai ales dacă știi că ai ajutat cum ai putut, de la distanță. Nu e ok însă să pui poze motivaționale cu tine, pe sistemul și ce dacă e război, viața e frumoasă, csf ncsf. Un pic de bun simț nu strică.

Recomandă

2 Comentarii

  1. Sincer, eu nu am mai pus nimic pe Insta, unde pun fotografiile mele mai răsărite de prin excursii. Câteodată mă simt vinovat când fac câte o chestie pentru plăcerea mea.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.