Aseară am apucat să setez și eu un canal de Whatsapp pentru blog și nu numai, că viitorul comunicării pe rețelele de socializare se pare că nu mai e public, ci privat. Deja am 10 followeri, și jumătate nu sunt din familie. 🙂
Aparent ne-am săturat de gălăgie, spam, țepe și știri false pe social media, vrem să alegem niște oameni, branduri sau publicații pe care să le urmărim, care să ne ofere informații utile din diverse domenii, dar cât mai simplu. Ca un fel de newslettere, dar nu prin email, să fie cu like-uri totuși la mesaje.
Peste tot au apărut canalele, după ce reach-ul organic și interacțiunea utilizatorilor s-a dus în cap, în goana rețelelor după bani. Pe unele platforme prind, pe altele nu.
Pe Whatsapp la noi cred că vor prinde canalele, în primul rând pentru că majoritatea celor ce au smartphone au și Whatsapp, și în al doilea rând pentru că știu mulți oameni ce au renunțat la Facebook, Twitter sau Instagram, dar nu știu pe nimeni care să îmi zică că a renunțat și la Whatsapp. E o problemă mai delicată acolo cu grupurile de părinți, dar sfântul buton de Mute notifications always încă își face treaba.
Victor a făcut și puțin research pe tema asta, dacă nu citiți deja Civilization vă recomand:
Modul în care oamenii dau share știrilor se schimbă – spun unii. Tind să o facă mai puțin pe Facebook sau Twitter și preferă comunitățile și grupurile. În tendința aceasta se înscriu Canalele WhatsApp.
De pildă, publicațiile se reorientează și își creează propriile declinări pe aceste Canale WhatsApp, devenite accesibile cam tuturor țărilor în septembrie și descrise ca fiind „un instrument de difuzare prin care administratorii trimit texte, fotografii, videoclipuri și sondaje”. Existența știrilor este efemeră, deoarece sunt șterse automat după 30 de zile de pe serverele WhatsApp – companie deținută de Meta.
Financial Times (FT) a lansat în toamnă primul său canal WhatsApp cu știri despre piețele globale. Oferă o știre gratuită pe zi și a crescut rapid, iar în octombrie, FT a lansat un al doilea canal, dedicat informațiilor despre conflictul dintre Israel și Hamas.
„A fost nevoie de un an pentru ca noi să creștem o audiență de 35.000 de persoane pe Telegram, mai întâi în jurul pandemiei și apoi a războiului din Ucraina”, spune un oficial FT. „Comparativ, am crescut un număr similar de urmăritori pe WhatsApp în două săptămâni”.
(Un articol bine documentat despre cum își dezvoltă publicațiile canalele WhatsApp, aici – în care citim că The New York Times a trecut de 4,6 milioane de urmăritori pe canalul său.)
Dacă nu ai experimentat până acum secțiunea Canale WhatsApp, deschide aplicația și lângă Conversații, găsești Noutăți. Click și ajungi unde trebuie.
Și în zona noastră, unele comunități găzduite de Canale WhatsApp au crescut. Câteva exemple: Alex Gâlmeanu are 32.800 urmăritori, Cristiana Oprea (raliuri) a adunat 25.900, Vize America, 24.500 de urmăritori, iar canalul Kaufland România este urmat de 10.200 de utilizatori.
Telegram are 700 de milioane de utilizatori activi pe lună, în timp ce WhatsApp depățește 2 miliarde.
te urmaresc si eu acum insa prefer blogul 😀
Clar, blogul e baza, restul sunt canale de comunicare.