Vin vremuri grele pentru site-urile ce trăiesc doar din bannere

Știu, la noi încă mai merge și așa, dar utilizatorii de internet încep să se deștepte, să folosească AdBlock și alte extensii, oamenii citesc tot mai mult știrile în aplicații, stau pe rețelele sociale și nu mai ajung direct pe site, iar războiul dintre cei mari, adică Google, Facebook, Apple și Amazon îi afectează mai ales pe cei mici, site-urile ce se mulțumesc să vândă bannere la kilogram sau să afișeze reclamele din Adsense.

Ghici cine are puterea să rămână în joc? Pariul meu e pe site-urile care vor învăța să producă conținut valoros pentru cititori, dar colaborând intens cu brandurile, practic brandurile sponsorizează anumite secțiuni, articole.

Știu, mulți critică și varianta asta de advertising online, dar realitatea e că puțini oameni sunt dispuși să plătească un abonament lunar pentru a citi știri de calitate.

Și pot fi obținute articole de calitate din colaborări de acest gen, dacă se dorește, important e ca site-urile să fie conștiente că nu e suficient să dai copy paste la comunicatul de presă și să emiți factura. Mai trebuie ceva și pentru a menține interesul cititorului.

Exemplul cel mai elocvent e pe bloguri. Acum câțiva ani toate campaniile pe bloguri erau din oficiu – banner plus ceva articol, acum 90% dintre campaniile realizate pe bloguri de către branduri merg pe ideea de implicare a bloggerului, bloggerii devin ambasadori de brand, iar bannerele încep să fie opționale. Și chestia asta generează conversii, cât timp asocierea brand-blogger e una făcută cu cap, valorile bloggerului se identifică cu cele ale brandului.

Vin vremuri interesante, pentru cei ce sunt dispuși să se adapteze.

Recomandă prietenilor!



4
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Daniel Dogeanu
Vizitator

RT @mariussescu: Vin vremuri grele pentru site-urile ce trăiesc doar din bannere http://t.co/LqDC08jGnV http://t.co/o88j7I2ck2

Cristinel Juverdeanu
Vizitator

Consumatorii adwords pot cere Google blocarea extensiilor de tip adblock

Florina
Vizitator
Florina

Asta e efectul agresivitatii reclamelor. Din acelasi motiv, ne enervam a priori cand suntem sunati pentru a fi convinsi sa cumparam ceva. Poate fi produsul unul bun, tot il asociem cu intentia de a ni se baga pe gat.

GiGel
Vizitator
GiGel

totusi apple vad ca o da inainte cu blocarea de aplicatii ce blocheaza reclame. ce-au fost si ce-au ajuns :))

e trist cand adblockeristii se plang de reclame la fel cum e trist si ca cei cu reclame se plang de adblockeristi. intr-un fel e aproape de piraterie si desi nu e acelasi lucru solutia e mai usoara pt cei care produc continut decat cei care’s piratati.