fbpx

Când idioții fac marketing

Eu sincer nu înțeleg cât de reduși mintal pot fi unii miniștri. Ai o țară întreagă care râde de declarațiile tale, ai colegi din minișter care fac mișto public de ideile tale legate de oi, dar tu continui în prostia ta, ba mai nou vrei să faci o campanie prin care să încurajezi consumul de carne și produse din carne de oaie în România. Sincer cred că Petre Daea a avut niște probleme grave în copilărie, de a rămas așa de fixat cu oile. Bine că toate problemele agriculturii românești s-au rezolvat, oile mai rămăseseră săracele neîngrijite.

„Alege Oaia!” este noul program pe care îl lansează joi Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) la INDAGRA 2017, pentru promovarea și încurajarea consumului de carne și produse din carne de oaie în rândul românilor pe tot parcursul anului, a anunțat, marți, MADR.

Astfel, prin această campanie de informare și promovare a consumului de carne de oaie denumită „Alege Oaia!” se urmărește valorificarea producțiilor agroalimentare provenite de la specia ovine, creșterea valorii de export prin produse prelucrate, atragerea forței de muncă în sectorul de prelucrare a cărnii și a produselor din carne de oaie, dar și păstrarea tradițiilor privind preparatele culinare din această specie, în special în zonele montane. Campania se va desfășura la nivel național pe o durată de trei luni și are ca principal scop încurajarea consumului de carne și produse din carne de oaie pe tot parcursul anului.

Mai multe informații despre campania ‘Alege Oaia!’ pot fi găsite pe pagina de Facebook special creată, dar și în cadrul caravanei care va fi prezentă în mai multe locații: în Piața Obor în 4 și 5 noiembrie și în cadrul Târgului de Turism al României în zilele de 18 și 19 noiembrie. Programul ulterior al caravanei va putea fi găsit pe pagina de promovare a campaniei.

…consumul de carne de ovine în anul 2016 a fost în medie de 2,6 kg/cap locuitor, în ușoară creștere față de 2015 când se înregistra un consum de 2,3 kg/locuitor în 2015, dar semnificativ mai mare față de anul 2014 când era de numai 0,7 kg/locuitor anual. Consumul cel mai mare de carne de oaie, respectiv de miel, este în perioada Paștelui, când necesarul este acoperit în mare parte din producția autohtonă.

În comparație, media consumului în UE a fost de 2 kilograme pe locuitor anual în 2015, față de 1,9 în 2014, Franța și Irlanda înregistrând cel mai mare consum, de 2,9 kilograme, respectiv 2,8 kilograme pe locuitor anual.

Digi24 pentru detalii. Nu zic că Petre Daea nu se pricepe la agricultură, poate că omul știe ceva despre domeniu, dar asta nu înseamnă că știe cum să facă o campanie de marketing sau cum să încurajeze fermierii români.

Și problema agriculturii românești nu e că românii nu consumă carne de oaie, nici bucătăria românească nu e recunoscută pentru specialitățile culinare preparate. Problema agriculturii românești e că se lucrează cu echipamente învechite, iar fermierii nu se unesc în asociații pentru a avea performanțe mai bune și a negocia vânzarea producției. Dar e mai ușor să inventăm false probleme decât să rezolvăm lucrurile grave.

Recomandă

7 Comentarii

    • Din ce văd acolo campania e făcută de o asociație a crescătorilor de pui, e normal să tragă pentru a crește brandul regional. Pe de altă parte Alege oaia e o campanie finanțată din banii publici, pe ministru îl doare capul de oi, nu de sprijinirea reală a agriculturii.

  1. Nu iti poti imagina cat ma amuza chestia asta cu oaia!!! Eram la dentist cand am auzit stirea si am izbucnit in ras de au avut nevoie de pauza ca sa poata continua sa imi lucreze la masea :))) Sincer, am crezut ca e o gluma! Si-a pus nutritionistii in cap! carnea de oaie e plina de colesterol. A! si-a mai pus pe cineva in cap :)) niste bucati de vegani, una bucata vegetarian & stuff

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *