fbpx

Ce putem învăța de la noul site Cora

De ce aș intra pe site-ul unui hypermarket? Eu dacă intru o fac pentru a vedea dacă au oferte la produsele care mă interesează pe mine sau pentru a vedea ultimul catalog. Dacă aș intra de pe mobil probabil ar fi pentru a găsi o informație de contact, un program de funcționare sau a vedea dacă au un anumit produs pe stoc. Așa gândesc eu, și probabil nu sunt singurul.

cora

Cora are un site nou, ba chiar și o campanie prin care vor să adune feedback pozitiv. Am încercat să nu scriu despre site, dar nu pot. Sper măcar că nu au investit zeci de mii de euro în el.

Puncte bune: încearcă să integreze activ rețelele sociale pe site, pentru a implica mai activ vizitatorii, încearcă să fie mai interactivi, mai orientați către client. Dar…

  • Site-ul e făcut pe platformă Flash. În 2013. Da, chiar se încarcă foarte greu, iar scopul unui site e să se încarce repede, nu trebuie să poată fi accesat doar de cei cu conexiune prin fibră optică. Avem HTML 5, avem CMS-uri ce pot fi actualizate rapid dar noi preferăm să chinuim vizitatorii și să le afișăm Loading. De ce?
  • Site-ul nu e responsive, nici nu are (încă) versiune mobilă, în condițiile în care consumul de internet de pe dispozitive mobile crește, cred că jumătate dintre românii cu acces la internet au un telefon deștept sau o tabletă. Vrei să intri pe cora.ro de pe telefon sau tabletă. Nu se poate.
  • Widgeturi inutile. Curs valutar, ceas, vremea pe site-ul unui hypermarket? Cine le folosește?
  • Tema prea minimalistă, site prea monoton. Cora vinde cam de toate pentru toți, nu are nevoie de un site business, sobru, ci are nevoie de culoare, de viață.
  • Integrarea cu social media e făcută aiurea. Mie pe prima pagină îmi afișează mesaje personalizate pentru fanii lor de pe Facebook, oameni pe care nici măcar nu îi cunosc. De ce? Oamenii intră pe site-ul unui hypermarket ca să afle ultimele oferte, să descarce cataloagele, nu să se împrietenească cu brandul. Bonus, de ce ai promova un cont de Twitter pe care nu ești activ?

Probabil că s-a dorit un site simplu, user friendly, dar a ieșit o struțocămilă care nu are o identitate proprie bine definită, nu respectă normele moderne (design prietenos, încărcare rapidă de pe orice dispozitiv și browser)  și nici nu este intuitivă pentru vizitatori. Vizitatorii nu vor efecte speciale și bling bling, vor un site care să se încarce repede și să afișeze cât mai ușor informațiile de care au nevoie.

Hypermarket-uri cu site-uri prietenoase: Tesco, Target, Whoole Foods, Trader Joe’s, Walmart.

Dragă Cora, schimbați-vă rapid site-ul. Vă rog.

Recomandă

9 Comentarii

  1. Site`ul nu este extrem de prost. Aici vorbim doar ca e nepotrivit pentru ei. Ca si idee este destul de interesant, doar ca e foarte posibil sa te pierzi prin el la navigare cand vorba ta: tu vrei doar sa ajungi la oferte si produse.

  2. Cineva a papat de pe urma acestui site. Cum spunea si Marius… flash-ul este bun, dar numai daca vrei sa faci o prezentare mai traznita sau sa inlaturi banalul powerpoint. BTW Catalyst e bestial. Dar NU, pentru un site flashul e moarte. Mii de euro aruncati pe fereastra. De ce unii sunt asa de cretini? E greu sa angajezi o firma de webdesign buna? Cum mama dracului sa arunci bani in stanga si’n dreapta pe niste mizerii? Stiu ca nu e bine sa raspund tot eu la intrebarile mele dar am o ipoteza, in spatele deciziilor se afla un batranel sictirit sau o tanti ce crede ca daca se misca ceva automat pe ecran e de bine si arata fain.

    • Si daca nu ma insel flash-ul ala este public, macheta se gaseste online. Cel putin eu am vazut-o intr-un comentariu la cineva ca “feedback” la concursul cora. O adevarata strategie de marketing…

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *