Cum să obții 5000 de fani pe pagina de Facebook fără a cheltui nici un ban

Citeam recent că s-a ajuns la o disperare așa de mare cu Facebook-ul încât sunt companii care trimit acum comunicate despre atingerea unui anumit număr de fani pe pagina de Facebook. Pe bune? Chiar are impresia vreun PR-ist că este relevantă informația asta, că numărul de fani al unei pagini chiar contează?

Nu vreau să mă înțelegeți greșit, e ok dacă aveți un brand destinat publicului larg și aveți mulți fani pe pagina de Facebook, dar ăsta nu poate fi un motiv de laudă. Știm cu toții că există site-uri și indivizi care vând Like-uri pentru pagini, la prețuri cuprinse între 200 si 1000 lei pentru 5000 de fani. Există suficienți clienți care cred că un număr mai mare de fani crează impresia succesului în social media.

În afară existau de mult site-uri și oferte de genul ăsta, acum văd că se înmulțesc și la noi, de când cu nebunia Like-urilor. E suficient să căutați pe google vând fani Facebook și vă lămuriți cum stă treaba, deci cred că putem exclude faptul că avem mulți fani pe pagina de Facebook ca motiv de laudă.

La ce ar trebui să se uite brandurile este nivelul interacțiunii pe pagina lor de Facebook. Ok, am 5000 de fani, câți dintre ei reacționeză la conținutul postat de mine? Câți dintre ei dau Like sau share la mesajele postate, câți comentează? Dacă vă uitați la Facebook Insights un indicator bun este reprezentat de oamenii care vorbesc despre pagina voastră. Când ai 5000 sau 10000 de fani și doar 10-20 de oameni care vorbesc despre pagina ta e clar că interacțiunea tinde spre zero. Ori postezi mesaje care nu sunt relevante pentru fani, ori fanii ăia nu sunt obținuți prin creștere organică, nu au dat Like paginii pentru că erau interesați de brand.

De exemplu eu gestionez o pagină de Facebook pentru un brand care are doar 150 de fani, e la început. Partea faină este că sunt fani interesați de brandul respectiv, la orice mesaj postat ei dau Like, Share, comentează, vin cu sugestii, 40% dintre fani interacționează săptămânal pe pagină. Baza e bună, deci pagina poate crește organic și poate deveni o platformă reală de comunicare între brand și clienți.

Cum să obții 5000 de fani pe pagina de Facebook

Dacă aveți mult timp liber există și metode mai simple și mai ieftine de a avea o pagină cu 5000 de fani. Zilele trecute am fost suprins să văd că cineva pe care îl credeam prieten și-a convertit profilul personal într-o pagină pentru un brand. Deși trecerea de la profil la pagină se justifică dacă ai făcut un cont personal pentru o firmă și după ți-ai dat seama că ai nevoie de fapt de o pagină, în cazul fostului prieten el doar a vrut să ajungă la câți mai mulți prieteni pentru a transforma ulterior profilul în pagină.

Metoda e simplă, începe cu crearea unui cont personal de Facebook, de exemplu Facebook.com/gigi.popescu. Urmează adăugarea de prieteni, cunoștințe, anonimi, nu contează, scopul e să ajungem la 5000 de prieteni, limita maximă admisă de Facebook. Este posibil ca atingerea pragului de 5000 de prieteni să dureze ceva timp, pentru că dacă adaugăm prea multe persoane pe Facebook într-un interval scurt de timp și aceștia nu ne recunosc ca prieteni sau mai rău, spun că nu ne cunosc Facebook ne blochează contul de Facebook. Detalii…

Lovitura de grație – după ce am ajuns la limita maximă, 5000 de prieteni, ne convertim profilul personal de Facebook într-o pagină, de exemplu Facebook.com/ceamaibunabere, folosind aplicația de conversie profil – pagină oferită chiar de Facebook.

Procesul e cam gata, ne putem lăuda acum că avem o pagină de Facebook cu 5000 de fani, ba poate chiar trimitem și un comunicat de presă. În continuare putem trimite comunicate plictisitoare despre cât de iubit e brandul nostru pe Facebook.

Morala? Degeaba avem 5000 de fani pe Facebook dacă fanilor respectivi nu le pasă de brandul nostru și nu interacționează cu noi.

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

30 Comentarii

    1. vorbiti de parca ati sti ceva? sau ca sa va aflati in treaba?cate pagini ati convertit voi de stiti ca merge?un exemplu ceva?

      (1)
        1. Si eu am avt peste 17 mii si  facebook mi-asters fnii asa incetuc, deci atentie cand cumparati  asa cva ca ai sansa ca peste 2-3 luni sa scada drastic din 10 mii sa ramai la 3 mii!

          (3)
    1. Marius Sescu Ai dreptate. Dar si sa aduni 5000 de prieteni, ca apoi sa-ti transformi profilul intr-o pagina, nu e acelasi lucru? Sau stai! Cauti "prieteni" doar care crezi/stii ca vor fi interesati de pagina ta?
      Din 5000 de fani, un 2-3000 poate tot sunt interesati. Depinde de profilul paginii.

      Iar acum, ca sa faci o campanie pe facebook, preturile sunt de 3-5 ori mai mari. Si atunci, de ce sa nu-i cumperi?

      O alta chestie e atunci cand cineva "cumpara" doar pentru brand. Am intalnit clienti 🙂

    2. Vali Dragomir Păi eu nu am spus că recomand metoda cu adunatul prietenilor și convertitului profilului în pagină, din contra, doar arătam că sunt și alte metode de a aduna fani, dar rezultatul e același. Ai mulți fani care nu sunt interesați de brandul tău. Mda, Facebook împinge tot mai mult reclamele proprii, în câțiva ani se va prăbuși tot sistemul. Apropo, ești interesat de un interviu legat de vânzarea/cumpărarea de fani pe Facebook, care să apară pe blog?

    3. Marius Sescu Interviu… nu stiu ce sa spun. Cred ca da. Imi poti trimite un mail cu mai multe detalii la isshmen [@] gmail.com
      Maine va aparea in cancan un 'fel de interviu' al meu. Te voi anunta 🙂

  1. Angela Similea are peste 88.coo de aprecieri.Fanaticii ei si-au facut zeci de conturi false,au rugat rudele, prietenii sa dea like paginii. Cum poate ajunge cineva sa aiba atatea aprecieri, o artista a carei muzica NU se mai asculta ,NU se mai vinde de 20 de ani? Nu e companie de detergenti.Si,totusi…Traim intr-un mediu pacatos ,intr-un climat pacatos, avem o cultura decazuta intr-o societate corupta.Nu as vrea sa dezvolt si nici sa comentez despre calitatea oamenilor care i-au apreciat pagina,sunt intr-o mare proportie analfabeti.De fapt,sunt aprecierile pe care le merita.La asa vremuri,asa oameni.Pagina ,,George Enescu Festival” are 6000 de fani,iar N.Grigorescu 514.Traim vremuri grele…

    (0)
  2. ai incercat tu sa convertesti paginile si a mers? de ce vb fara sa verifici?esti varza si te dai specialist in marketing?daca iti place nu inseamna ca si stii mai marius.si vad ca desi te straduiesti de mult nu se prinde nimic de tine.nu mai incurcati mai oamenii daca nu aveti competente recunoscute oficial

    (0)
    1. Competențe recunoscute oficial de către cine?

      Dacă citeai articolul de la început vedeai că e scris în 2012, între timp Facebook a efectuat multe schimbări. Încearcă să te documentezi înainte să jignești aiurea, nu am nici o obligație să accept comentariile postate aiurea de oameni care nu știu să citească.

      (0)
  3. Eu am 2 pagini pe fcb. maxbebe.ro si ANII ’80-’90. La maxbebe.ro am apelat la cineva si a urcat nr de likeuri destul de repede, dar din 4500 de oameni, cred ca 100 sunt activi. La cealalta pagina sunt likeuri reale stranse dupa mii de postari. Problema e ca sunt foarte putini.. Deci cum e mai bine?
    As vrea sa citesc despre cum stimulezi omul sa dea share postarilor. Asta ar fi varianta rapida de a creste nr utilizatorilor,parerea mea..

    (0)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *