fbpx

Specialiștii în marketing 5 în 1

Căutăm o persoană care să se ocupe de promovarea firmei noastre. Să facă campanii de promovare, dar să știe și puțin Corel și Photoshop, pentru că ne mai trebuie afișe, pliante. E un plus dacă poate scrie și un comunicat de presă bun, facem uneori diverse evenimente și persoana respectivă se va ocupa și de relațiile cu presa. Specialistul în marketing ar trebui să se ocupe și de actualizarea site-ului nostru, de postarea de mesaje pe pagina de Facebook și de menținerea unei imagini impecabile a firmei online și offline, iar când are timp să deruleze și activități de vânzare.

Știu că textul de mai sus pare o glumă, dar multe anunțuri de angajare pe marketing pot fi rezumate astfel, companiile caută persoane care să știe și marketing, și PR, și vânzări, și editare grafică, ba chiar și un pic de programare dacă se poate, că nu se știe când trebuie modificat un text de pe site. Aruncați o privire pe eJobs sau BestJobs, 1 din 2 anunțuri de angajare caută un specialist în marketing bun la toate, care de fapt nu mai e specialist marketing, ci un fel de Jack of all trades, master of none, o persoană care știe câte puțin din fiecare, dar nimic concret.

Putem condamna companiile pentru că își doresc un om bun la toate când vine vorba de promovarea lor? Putem condamna oamenii care vor să se angajeze în marketing că se adaptează și învață câte un pic din toate, pentru a se vinde mai bine în cadrul unui interviu?

Sunt de acord cu Călin, un specialist în marketing nu trebuie să fie bun în toate domeniile, ci să aibă cunoștințe generale despre domeniile conexe activității lui. În primul rând când o firmă vrea un om bun la toate cu titulatura de specialist marketing mesajul transmis de ei e suntem zgârciți, nu suntem dispuși să plătim prea mult pentru promovare, am vrea pe cineva care să ne promoveze cât mai ieftin, dacă se poate cu buget de marketing zero. Cine se angajează într-o astfel de firmă nu are prea multe perspective de creștere, jobul va fi mereu solicitant iar salariul sub valoarea angajatului.

În al doilea rând, din punctul de vedere al unui specialist în marketing, cunoașterea mai multor domenii diferite nu ajută pe termen lung. Poate că atunci când ești la început de carieră ești dispus să faci compromisuri, să înveți și grafică, și programare și PR, pentru a îți găsi mai rapid un job sau a arăta șefilor că îți meriți salariul, dar pe termen lung nu este loc de creștere dacă nu te specializezi, dacă nu devii cel mai bun în domeniul tău. Asta e valabil în orice domeniu.

Angajatorii de top sunt dispuși să plătească mult mai mult pentru cel mai bun om într-un domeniu, care le poate oferi cele mai bune soluții, care crează plus valoare, ei nu caută oameni buni la toate. Chestia asta cu specialiștii 5 în 1 e întâlnită mai ales prin firmele mici și mijlocii, unde performanța nu este încurajată, ci se merge pe principiul Merge și așa, important e să avem un angajat pe care să îl batem la cap când avem nevoie.

Mă uit de exemplu la mine. Nu neg că atunci când am început să lucrez în marketing am învățat să fac și afișe în Corel sau Photoshop, am mâncat și comunicate de presă pe pâine, organizări de evenimente sau gestionarea relațiilor cu presa, am făcut-o și pe-a regizorul sau copywriterul la filmarea unor reclame, am descoperit și cum se modifică un site static din cod sau cum lucrează WordPress-ul pentru a instala un blog. Am învățat enorm din lucrurile astea, m-au ajutat să cresc. În timp însă mi-am dat seama ce îmi place cu adevărat să fac și m-am specializat pe marketingul online, iar diferența s-a simțit, am început să primesc mult mai multe recomandări de la clienți sau colaboratori, și implicit mi-am permis să solicit mai mult pentru serviciile mele.

Trebuie să vă întrebați ce vă doriți de la cariera voastră: să fiți cel mai bun într-un domeniu sau tipul care știe câte un pic din toate, dar nu e cunoscut pentru nimic concret?

Sursa foto: Young woman via Shutterstock.

Recomandă

9 Comentarii

  1. Nu primesti solicitari pe pachete de servicii? nu doar o singura chestie din marketing?

    In general clientii vor un pachet complet, iar ca sa oferi astfel de servicii cu fiecare om dedicat pentru asta, ar insemna bugete enorme, bugete pe care clientii companiilor mici/mijlocii nu le-ar accepta.
    Deasemenea, companiile mici/mijlocii nu au atat de multi clienti pentru fiecare specialist in parte sa faca un singur lucru full-time.

    • Ba da, primim și din astea, dar dacă nu au tangență cu ce facem noi de obicei recomandăm altă firmă, poate chiar una cu care colaborăm și noi, care la rândul lor ne întorc favoarea. Nu are rost să iau orice client, doar pentru a livra servicii proaste.

      Da, am remarcat treaba asta, trebuie să porți mai multe pălării într-o agenție. Partea bună e că la noi purtăm pălăriile care ne plac. 🙂

  2. In general firmele mici, medii ca marime cauta astfel de oameni pentru ca gradul de ocupare pe segmentul marketing intr-o zi ar fi de 2-3 ore, iar restul timpului specialistul in marketing se ocupa si de alte domenii. Sunt deacord ca nu va fi cel mai bun in toate domeniile, dar macar in doua poti incerca . E un compromis pentru care fiecare plateste pretul .

  3. Asta demonstreaza si cat de corect este perceput marketingul in .ro. Cat despre marketing online nici nu incape vorba, de perceptie, pentru ca multi au impresia ca e doar o activitate de cateva ore pe zi, desi in realitate e full time job, in special pentru cei ce vor sa si produca nu doar sa consume.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *