fbpx

Vrei să faci marketing online fără a apela la un specialist?

Am mai discutat despre subiectul ăsta cu marketingul online, sunt firme mici și mijlocii care nu doar că NU angajează un specialist în marketing sau NU au pe nimeni dispus să fie la curent cu noutățile din domeniu, se poate și mai rău. Sunt firme unde patronul se crede și specialist în marketing online.

Și ajungem la situații amuzante, pentru că dacă vrei să faci marketing digital trebuie să ai un minim habar despre:

Targetarea clienților

Ce zici, facem o campanie prin Google Adwords și băgăm acolo reclamă pe toată România? Nu mai bine ar fi să plecăm de la Keyword Planner, să vedem ce cuvinte cheie au legătură cu ce vinzi tu, din ce orașe sunt clienții potențiali, cam ce vârstă au, și după aceea să facem o campanie care aduce mai puține clicuri, dar mai multe vânzări?

Crearea de conținut interesant pe site

Ok, vom face o campanie pe Facebook, pe Google, și toți oamenii care fac clic îi trimitem pe prima pagină a site-ului, că poate poate se descurcă ei să cumpere ceva? Sună perfect, dar nu ar fi mai bine să facem pagini de destinație în funcție de ceea ce vindem și unde ne promovăm, pentru a ne asigura că cei care intră vor fi atrași de ceea ce le vindem noi?

Cea mai relevantă rețea, în funcție de publicul țintă

Am mai scris despre rețelele sociale utile pentru un brand românesc, dar e amuzant când vezi un brand care vrea să vândă pensionarilor de exemplu, dar ei visează campanii pe Instagram. Nu mai bine ne uităm puțin pe traficul site-ului, să vedem de unde vin clienții?

Intepretarea datelor de trafic pe site

Ți-a zis cineva că e bine să ai bounce rate mare, și tu te bucuri când vezi acolo 90%? Vești proaste, probabil traficul tău e dependent de campaniile plătite pe Google, oamenii intră, stau câteva secunde pe o pagină și pleacă. Pe termen scurt nu e o problemă, pe termen lung dacă trebuie să plătești pentru fiecare om care intră pe site s-ar putea să vinzi pe minus. Și mai sunt multe chestii legate de conversii, sursele de trafic, analiza profilului vizitatorilor.

Particularitățile rețelelor sociale unde vrei să activezi

Nici eu nu le știu pe toate, dar sunt interesat de ce apare în domeniul ăsta. Pe Instagram rulează fin hashtag-urile, pe Facebook nu au aproape nici un efect, mai ales prin campanii. Pe Facebook poți ajunge la foarte mulți dintre fanii unei pagini dacă creezi conținut video, fără a plăti pentru reach, pe Youtube trebuie să plătești pentru vizibilitate din start. Email marketing-ul e demodat, dar totuși are printre cele mai bune rate de conversie, și e printre cele mai ieftine canale de promovare.

Și mai sunt multe detalii mici, care împreună fac diferența Poate că pare tentant când ești la început de drum să te ocupi tu de tot, dar dacă nu ai bani să plătești pe cineva care cunoaște domeniul, trebuie să citești mult, să înveți pe cont propriu, pentru a nu arunca banii aiurea pe campanii.

Și nu uitați, dacă credeți că un specialist e scump, lucrați întâi cu un amator, vă veți convinge în timp de ce primul își merită banii. 😀

Recomandă

7 Comentarii

  1. Sfaturile tale sunt foarte bune dar unii cred ca e suficient sa ai o pagina de Facebook (care, in mintea lor, tine locul unui site) si… gata marketingul.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *