Câți români folosesc adblockere?

Avea Dorin o postare pe Facebook despre adblockere și cum nu înțelege el de ce sunt folosite acestea de către utilizatorii obișnuiți de internet, deoarece afectează publisherii, practic cititorii nu vor să plătească prin afișarea de reclame pentru accesul la conținut. Oameni sunt răi domle. 🙂

Mulți oameni de marketing pică în capcana asta, e mai ușor să spunem că sunt nerecunoscători consumatorii, în loc să căutăm explicații. Și eu gândeam la fel mai demult, dar puneți-vă un pic în pielea unui utilizator de internet obișnuit și veți înțelege.

Oamenii folosesc adblockere deoarece majoritatea site-urilor de publishing au preferat să vândă reclame la kilogram pentru a supraviețui, scăzând calitatea articolelor tot mai mult, până când ne-am umplut de articole furate si reciclate, cu titluri senzaționale. Experiența de navigare pe internet e jenantă fără adblockere, pe multe site-uri crapă și browserul de la câte reclame sunt, asta e realitatea.

Și nu, nu ține nici argumentul cu Oamenii nu vor să plătească pentru conținut de calitate, de asta afișăm multe reclame, ca să putem supraviețui.

O să vă dau un exemplu foarte simplu pentru asta – Netflix. Putem pirata filme și seriale dacă vrem, dar Netflix are peste 150 de milioane de utilizatori la nivel mondial care plătesc lunar pentru acces la filme și seriale. Pentru că e accesibil, pentru că nu sunt reclame, pentru că au un marketing bun.

Realitatea despre site-urile de publishing? Fix cele care bagă reclame și pop-up-uri la greu știu că nu ar supraviețui cu un astfel de model, plata pentru acces la conținut. De asta afișează bannere peste tot, că știu cât valorează conținutul lor, 1 euro la mia de afișări. Desigur, sunt și ziare online care au conținut bun, unde utilizatorii plătesc abonamente, dar prea puține. Pentru că e mai ușor să crești un site furând știri decât lucrând pentru a crește un site cu articole de calitate.

Chiar și pe site-urile decente, bune, cu știri de calitate, mai apar derapaje.

De exemplu eu mai intru pe Profit.ro, mi se pare un site curat, fără titluri bombastice. Ei bine, și la ei prima pagină are minim două bannere în primul ecran, asta să spunem că e acceptabil, dar de două luni de zile, fix în mijlocul articolelor, este același clip cu autoplay și sunet tare de la Romtelecom, despre coronavirus. Te sperie.

Și ei sunt ok, decenți, au și Profit Insider contra cost, cu acces la exclusivități pentru companii, gândiți-vă cum e la site-urile jegoase, cu 10 pop-up-uri pe care trebuie să le închizi înainte de a citi știrea.

Dar Marius, tu ești marketer, ar trebui să înțelegi că fără reclame site-urile de publishing nu pot trăi, că brandurile trebuie să vândă etc etc.

O să vă zic una de la agenție. Nu avem noi cei mai mari clienți, că nu ne tragem de șireturi cu cine trebuie, dar avem clienți cunoscuți din diverse zone, și pe ecommerce, și pe servicii, și toți au venit pentru că facem treabă bună, la un preț corect. La majoritatea ne ocupăm și de site și de marketing online, și ideea pe care insistăm la toți este că trebuie să comunicăm curat, frumos, fără spam.

Atunci când începem o colaborare nouă mereu vine cineva de la client cu dorința de a afișa 5 pop-up-uri imediat ce intră clientul, sau un site cu video cu autoplay ca să cumpere omul ceva, sau hai să cumpărăm niște baze de date cu emailuri și să trimitem newslettere, din astea. În timp se dau pe brazdă, și eu cred că se poate face marketing frumos, fără reclame agresive, cu campanii creative, unde comunici coerent avantajele pentru cumpărători.

Și la final un sondaj simplu, să vedem care e pulsul printre cititori. Voi folosiți sau nu adblockere?

Folosiți adblockere?

Loading ... Loading ...
Recomandă prietenilor!
  • 35
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
4 Comentarii
Ultimele
Primele Top voturi
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile
Andrei

Si eu folosesc, tot pentru ca sunt prea multe reclame proaste.

Ioana

Asa este!

Nelu

Folosesc, dar dacă primesc popup pe un site sa îl dezactivez ca ei trăiesc din reclame adaug situl la excepții și rămâne așa dacă nu exagerează cu reclamele (adică mai multe reclame decât conținut)