Uitându-mă un pic la clienții noștri și de unde au venit ei, mi-am reamintit de un tweet de acum vreo 4 ani, care spunea că afacerile bune nu se fac online, ci mai ales prin comunicare directă, prin întâlniri față în față. Evident, sunt multe nuanțe, nu am de gând să ignor puterea social media, felul în care internetul a schimbat modul în care comunicăm, dar e bine să ne amintim din când în când de faptul că adesea cea mai bună metodă pentru a încheia o afacere e să pui mâna pe telefon și să stabilești o întâlnire.
Noi avem clienți din mai multe orașe la agenție, lucrăm și cu firme din afară, dar cu majoritatea clienților ne-am întâlnit cel puțin o dată față în față ca să stabilim detaliile colaborării, sau în cazul clienților pe care nu i-am văzut față în față am fost recomandați de obicei de foști clienți sau parteneri.
Într-o lume unde tehnologia e pusă pe primul loc e bine să nu uităm de puterea contactului uman. Au fost multe cazuri unde prima întâlnire cu clientul a fost direct cea pentru a semna contractul, restul discuțiilor au fost pe email sau la telefon/Skype, dar discuția față în față a contat enorm pentru evoluția ulterioară a colaborării.