Văd că se mai practică chestia asta, să te dai bine pe lângă cineva, să te pozezi frumos în poze, chiar dacă știi că persoana respectivă nu e cine pretinde că e, chiar dacă știi că felul în care face afaceri nu e ok, chiar dacă știi că mai înșeală oameni, că afectează industria în care lucrezi. Mulți cred că așa au de câștigat mai multe în viață, în afaceri că cine știe când ai nevoie de persoana respectivă, de ce să te disociezi de ea, să o arăți cu degetul, dacă ție nu ți-a făcut nimic? Uite de aia, pentru că atunci când un client este înșelat toți suntem afectați.
De exemplu prin campaniile online se vinde de ceva timp doar influența, reach-ul, deoarece clicurile și vânzările sunt prea ușor de monitorizat și verificat. Nu știu exact cum se vinde influența asta, presupun că la kilogram, dar am avut mai multe discuții cu firme care s-au fript în campanii din astea cu influenceri și acum suflă în iaurt, înainte să mai facă ceva pe internet întreabă de 10 ori. Nu zic că nu sunt și oameni care au o reală influență în comunitatea lor, bloggeri, vloggeri, vedete de pe Facebook, care chiar te pot ajuta să popularizezi produsul sau serviciul tău, să crești vânzările, dar e tot mai greu să separi grâul de neghină, și multe agenții sau consultanți vând doar iluzia influenței.
La fel cu speakerii motivaționali și coachii care îți promit că te vor ajuta să îți dezvolți afacerea, să o duci pe culmile succesului, chiar dacă tu acum nu ai după ce bea apă. Nu zic că nu or fi și oameni capabili printre ei, dar eu nu i-am cunoscut, probabil sunt prea rari.
Se lua de mine cineva ieri pe Facebook, cum îndrăznesc să îl critic pe Lorand, că el ajută oamenii și oferă informație gratuită pentru antreprenori. Vă rog frumos să nu mai jigniți inteligența oamenilor, nimic nu e gratuit în viața asta, și problema workshop-urilor gratuite e că nu sunt gratuite. M-am uitat pe ce mai vinde acum, cursurile lui trec și de 10.000 lei. Benevol și gratuit ziceați, da?
Probabil o să mor sărac dar cinstit, pentru că eu nu pot lua banii oamenilor pe iluzii, sunt prea corect și le zic verde în față ce se poate și ce nu, când un client apelează la serviciile noastre.
Și mai e cealaltă chestie, care mie nu îmi dă pace deloc: Ok, dacă tu știi cum să ai succes, să construiești afaceri mega profitabile, de ce te-ai chinui să îmi vinzi mie cheia succesului pentru 200, 300, 500 de lei într-o sală plină de oameni transpirați, în loc să stai pe o plajă pustie din Bora Bora cu un cocktail în mână? De ce?