Despre workshop-urile motivaționale

Deci ne-am umplut de workshop-uri motivaționale, e ceva de speriat acum. Am remarcat tendința acum 3 ani, semn că începeam să fim și noi ca americanii, dispuși să dăm bani pe tot felul de cursuri care promit că ne fac viața mai bună, într-un fel de altul. Nu zic că unele din workshop-urile astea nu sunt bune, utile, dar majoritatea sunt doar praf în ochi, iar speakerii sunt la furat, la propriu. La furat banii noștri.

workshop motivational

Acum, dacă aveți o viață mai puțin fericită s-ar putea să fiți tentați să scoateți rapid banii pentru a participa la cursurile astea, care vă promit de toate: secretul fericirii, cum să duci o viață echilibrată, atrage banii în viața ta, cum sa le explici copiilor despre bani, ce trebuie să mănânci pentru a slăbi sănătos, cum să fii un speaker mai bun (da, sunt speakeri care te învață cum să vorbești în public), cum să devii un maratonist excelent și lista poate continua.

Dacă sunteți tentați să mergeți la unul din workshop-urile astea motivaționale, înainte de a arunca cu banii pe fereastră la propriu documentați-vă puțin și vedeți ce experiență au oamenii care vor vorbi.

Vă zic să vă documentați pentru că 99% din informațiile pe care le veți afla la workshop-urile astea sunt disponibile online, gratuit. Dacă citiți blogul meu înseamnă că aveți deja obiceiul să vă informați online. Dacă știți și limba engleză e și mai bine, din cărțile și articolele în limba engleză se inspiră majoritatea speakerilor de la noi care vor să vă facă viața mai bună. Folosiți Google și veți fi surprinși câte materiale utile puteți găsi, gratuit.

Vă spuneam și de verificat experiența speakerilor pentru că mulți dintre ei sunt oameni fără mari realizări în domeniul despre care vor să vă vorbească, dar care și-au construit o rețea de cunoștințe care îi recomandă și promovează. Nu vreau să dau nume, dar ca simplă regulă, eu nu m-aș duce la workshop-uri motivaționale:

  • despre bani unde speakerul este un amărât care nu are nici măcar o casă sau o mașină, sau ceva realizări în spate, și eventual are sub 30 de ani. Deci tu vrei să îmi explici mie cum să îmi gestionez banii, deși tu nu ai reușit până acum să faci asta? Tare…
  • despre alimentație unde vorbitorul sau vorbitoarea e cu cel puțin 20-30 de kilograme peste medie. Deci tu îmi spui mie cum să mănânc corect, în timp ce corpul tău indică clar că tu nu faci asta? Sigur…
  • despre antreprenoriat unde speakerul a avut o singură idee de succes, eventual și aia copiată de afară. Mai ales la noi văd că se practică, la tot felul de conferințe despre antreprenoriat sunt chemați aceeași speakeri care au lansat 1 magazin online și acum zic că au succes. Și nu e vorba despre magazinele online de top pe nișa lor. În schimb aș da bani să aud un speaker care a avut 15 afaceri cu care a dat-o în bară, a învățat ceva din eșecuri și după asta a construit 2-3 afaceri de succes.
  • despre social media, promovare online, blogging unde speakerul nu este deloc cunoscut în domeniu. Nu zic acum că un speaker în domeniul ăsta trebuie să aibă un blog cu 10k unici pe zi și să fie prieten cu toată lumea pe Facebook și Twitter, dar când ceri câteva sute de euro pentru un workshop mă aștept ca oamenii din domeniu să știe de tine, înseamnă că ai făcut niște campanii faine, nu?

Lista poate continua. În final prost nu e cine cere, ci cine cumpără, dar totuși, e mai bine să fiți prudenți. Repet ce am spus și la început, nu dați banii pe workshop-uri motivaționale, indiferent de domeniu, decât dacă aveți încredere în speakeri, știți că sunt oameni buni în domeniul lor, iar informațiile prezentate de ei vă vor fi cu adevărat utile, nu vor fi articole de pe internet reciclate.

De curiozitate, ați participat până acum la vreun fel de workshop pe bani? Ați fost mulțumiți?

Recomandă prietenilor!



19
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Roxana
Vizitator

Decât să dau bani pe astfel de workshop-uri, mai bine beau o bere, două, trei.
Nu spun că toate sunt bullsh*t-uri, dar da, ai dreptate, cu unele îţi pui mâinile în cap.
Workshop-urile pe bani sunt un fel de afacere de tip “boutique” în multe cazuri, din păcate.
Trăim în vremuri în care toată lumea e expert, guru, specialist…

Crina Penteleychuk
Vizitator

Dacă nu experimentezi fără calitate, nu ai de unde să știi cum ar trebui să fie cu calitate. Aici nu cred că sunt probleme, fiecare din noi a participat cel puțin o dată la un workshop prost.
Însă oamenii care plătesc pentru workshop-urile/evenimentele/trainingurile care pentru tine și pentru mine sunt un mare bullshit, pleacă de acolo extaziați pentru că n-au mai văzut în viața lor. True story, văzută cu ochii mei!

Și asta e trist!

Camelia
Vizitator
Camelia

Vaai, da! Cum raman unii extaziati, ma socheaza si pe mine. Am fost o perioada la workshop-urile gratuite, care promovau cele platite, pentru a studia fenomenul. Am ramas surprinsa sa vad sali pline, oameni incantati si entuziasmati in urma celor auzite.

Alex
Vizitator
Alex

Mai sunt workshop-uri Amway, Kunden Broker si altele de gen MLM…Oamenii au nevoie de repere si le iau de unde gasesc.
Educatia financiara si principiile unei vieti echilibrate ar trebui sa fie materii de studiu inca din clasa intai. Exemplu: evreii sunt in general in pozitii bune nu pentru ca ar fi mai inteligenti decat ceilalti, ci pentru ca beneficiaza de aceasta educatie din familie.

Alex
Vizitator
Alex

Lista de carti care pot tine loc de workshop-uri, recomandate de oameni cu experienta:
– Mitul intreprinzatorului (The E-Myth Revisited) de Michael Gerber
– Ce-ar face Google? (What Would Google Do?) de Jeff Jarvis
– Biblia Vanzarilor (Sales Bible) de Jeffrey Gitomer
– Curs de vanzari de Zig Ziglar
– De la Idee la Bani (Think and grow rich) de Napoleon Hill

Cristi Lucan
Vizitator
Cristi Lucan

Da, e normal sa plece extaziati pentru ca este informatie noua pentru ei, au fiecare revelatiile lor si sunt fericiti pentru asta. Poate acele workshop-uri nu se adreseaza celor care au deja habar despre ce se vorbeste acolo. E usor sa judecam pe altii fara sa vedem imaginea de ansamblu. Fiecare eveniment are targetul lui, daca nu esti in target asta nu inseamna ca ev. nu e bun, doar ca tu esti la alt nivel si incepatorii au si ei nevoie de initiere. Este vorba de a intelege nevoile fiecaruia indiferent la ce nivel se afla. Si eu daca m-as… Citește tot »

Ciprian
Vizitator

Ok cu comentariile. Intrebarea e de ce in josul paginii dupa ce faci apologia celor care nu sunt in stare sa transmita informatie relevanta la un curs ai niste link-uri cu Bussines Day si alte cursuri “mai OK” decat altele. Tu critici ceva, generalizat – frate e cate unii care-ti fura banii- dar uite ca tocmai eu ii fac trafic unuia care iti garantez eu ca e bun. Macar renunta putin la “ipocrizia” ca faci lucrurile ca sa-i “trezesti” pe fraierii care aunca banii celor care au relatii printre prieteni. Intrebare – ai creat acest material pur si simplu din… Citește tot »

angela
Vizitator

Acum cand informatia e peste tot sa mai dai si banii pe ea nu e o chestiune inteleapta. Ai internetul la dispozitie care este o resursa incredibila de informatii. Si cu toate astea, atat de putini oameni pornesc o afacere. De ce? Pentru ca odata cu aceasta cantitate imensa de informatie de care dispunem, a crescut si neincrederea in fortele proprii. Sunt unii probabil care merg la cursuri nu numai pt informatie ci pentru a-si recapata forta in proprile puteri … Oricum nu se merita sa aruncam cu banii pe informatii cand informatile sunt la tot pasul dar nu toti… Citește tot »

trackback

[…] un an si Marius  ( care are o gramada de articole cu tag-ul “dezvoltare personala” )  vorbea despre […]

trackback

[…] cu ce zice articolul referitor la faptul că brandingul personal a fost împins mult în față de speakerii motivaționali, dornici să facă bani din fraieritul celor […]

trackback

[…] fel cu speakerii motivaționali și coachii care îți promit că te vor ajuta să îți dezvolți afacerea, să o duci pe culmile […]

trackback

[…] scrise acum 40 de ani de americani.  Nu mai sar să îi critic și eu, că am făcut-o deja în urmă cu 5 ani.  Mai bine să vă zic ce am putea fura util de la ei și integra în viața noastră, dincolo de […]