fbpx

Să te asiguri că audiența influencerului este și audiența brandului tău

Vă spuneam că foamea e tot mai mare printre influenceri încă din iunie, și se confirmă tot mai mult asta la agenție, clienții cu care lucrăm primesc tot mai des tot felul de propuneri de colaborare, nu doar pe bani, ci inclusiv pe bartere. Mă amuză cel mai mult propunerile care încep cu Voi posta 3 Instastories pe pagina mea de Instagram cu 10k fani și voi îmi dați produsul vostru, în valoare de X mii de lei/euro.

E amuzantă asta cu Instastories pentru că în afara influencerilor mari, vedetele pe bune, cu sute de mii de urmăritori și o comunitate ce interacționează puternic cu vedeta, afișarea brandului în Instastories e frecție la picior de lemn, ai nevoie de postări pe profil, dacă se poate și acelea să fie sponsorizate, cu link.

Întrebați influencerul care vine cu astfel de oferte ce colaborări cu branduri a mai avut, ce rezultate a oferit în termeni de trafic pe site, followeri noi, lead-uri, vânzări. Dacă vă bagă faza cu reach mare fugiți, sau dacă vreți neapărat să mergeți până la capăt, cereți statistici despre audiența influencerului, și vedeți dacă e similară cu cea a clienților voștri.

Dacă chiar vreți să lucrați cu influenceri asigurați-vă că followerii lor sunt reali, nu fani cumpărați, iar dacă sunt reali vedeți ce interacțiune au fanii în campaniile plătite. Mii de like-uri la o poză și zero clicuri, zero comentarii nu sună prea bine.

Dacă și followerii sunt reali și publicul reacționează la postări, întrebați-vă dacă audiența lor se potrivește cu publicul vostru țintă. În primul rînd trebuie să știți ce fel de oameni sunt clienții voștri – grupe de vârstă, joburi, prin ce cercuri se învârt, pe unde își fac vacanțele, ce alte branduri mai folosesc, ce pasiuni au.

După asta, când aveți conturată foarte bine imaginea clientului, cereți influencerului statisticile, cam toate platformele oferă cel puțin cifre legate de intervalul de vârstă, sex, locație, și în funcție de activitatea influencerului vă dați seama cam cine îl urmărește.

Faza e în felul următor, chiar dacă propunerea de colaborare sună foarte bine, asigurați-vă că publicul influencerului e și publicul vostru, altfel aruncați cu banii pe fereastră.

Caz recent, un client străin de la agenție primește o propunere de colaborare de la un influencer măricel. Reach mare, followeri reali, engagement bun, rezultate bune în campaniile anterioare. Singura problemă era că audiența clientului era din zona 35+, oameni cu bani, luxury, iar audiența influencerului era formată în proporție de 90% de femei până în 30 de ani, pasionate de fashion, care dădeau like, dar nu aveau bani în portofel. Cu alte cuvinte, clientul ar fi irosit bugetul pe acel influencer.

Cam atât pe azi, grijă mare la ce influenceri alegeți pentru brandul vostru și spor la conversii.

Recomandă

Un comentariu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *