Să nu deranjăm pe cineva cu influencing-ul nostru

Apropo de discuțiile despre colaborările influencerilor cu brandurile, mă gândeam că eu nu am vrut niciodată să depind doar de veniturile din blog sau din social media, deoarece aș fi fost nevoit să fac prea multe compromisuri, să mă cenzurez prea mult în articole, sau să accept colaborări cu firme ce nu corespund valorilor mele.

Fix asta fac mulți influenceri pe care îi vedeți promovând tot felul de servicii și aplicații dubioase, MLM-uri, cursuri despre îmbogățire pe Amazon sau creme ce afectează sănătatea oamenilor. Dacă nu ar depinde exclusiv de banii din colaborările astea poate că nu ar accepta orice campanie pe bandă, dar ei au ajuns să cheltuie mulți bani pentru un stil de viață pe care nu și-l permit, și tocmai de asta fac compromis peste compromis. Trebuie să mănânce.

Și din același motiv ei nu vor critica niciodată branduri, produse sau agenții cu care lucrează ori au lucrat, chiar dacă au fost țepuiți la rândul lor sau și-au dat seama că produsele promovate nu sunt ok. Să nu supărăm pe cineva, să nu spunem ceva, că poate rămânem fără campanii.

În plină pandemie eu am refuzat vreo 4 sau 5 campanii dubioase, pe care le-am văzut ulterior promovate pe alte bloguri, pe Instagram, pe Facebook. Și eu nu sunt printre cei mai vizibili din online, mă gândesc că la vârf curgeau propunerile, și cui îi era foame tare accepta.

De asta într-un fel înțeleg explozia asta de reclame la tot felul de țepe. Eu pot să refuz ce nu mi se pare ok deoarece blogul e în primul rând o carte de vizită online, un loc de joacă. Nu refuz colaborările, dar trebuie să fie bune și pentru mine, și pentru cititori, și pentru client. Cum aș putea eu vă vă recomand un curs despre vânzări pe Amazon sau antreprenoriat, când am făcut mișto de atâtea ori de fakerii care încearcă să le vândă? Mi-aș afecta singur credibilitatea.

Cam așa urcă și coboară o mulțime din vedetele online, în 13 ani de scris aici am văzut bloggeri, vloggeri și mai nou influenceri, că așa ne place să le zicem acum, cum apar și dispar, și evoluția e mereu aceeași:

La început atrag comunitatea deoarece sunt autentici, apropiați de fani, după aceea când au succes încep să bage doar conținut comercial fără legătură cu ce fac sau ce cred ei, și să ignore audiența, uitând de unde au plecat. La final promovează orice mizerie și fac frumos oricui le aruncă niște bani, că foamea e mare, iar fanii pleacă.

Recomandă prietenilor!
  • 23
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
0 Comentarii
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile