fbpx

Câte joburi are de fapt un antreprenor

Apropo de joburile din corporații și ierarhiva piramidală, mă gândeam că în firmele mici și mijlocii lucrurile sunt un pic mai simple, și cel mai ușor este să fii antreprenor, să pornești de la zero. În cazul ăsta nu ai nevoie de organigrame, totul e clar si simplu: TU trebuie să le faci pe toate, atunci când începi o afacere.

Ce funcții are un antreprenor la început de drum, lăsând la o parte visele despre cum ești independent, îți faci singur programul, muncești doar pentru tine și e suficient să lucrezi o oră pe săptămână:

Windows Cleaning Manager, adică ești femeie de serviciu – muți birouri, asamblezi mobilă, faci curățenie, dai cu mopul, ștergi praful, aranjezi lucrurile.

Assistant Manager – mai faci și o cafea dacă vin clienții la tine, mai aduci o apă rece, treci în agendă ce ai de făcut în următoarea perioadă, ce întâlniri ai.

Business Development Manager – cauți piețe pe care poți vinde produsele sau serviciile tale, analizezi oportunități, faci o strategie de dezvoltare a afacerii.

Marketing Manager – știi ce vrei să vinzi, cui vrei să vinzi, trebuie să găsești și metode de a te promova, de a ajunge la clienții tăi, online sau offline. Dacă ai bani tot nu scapi, chiar dacă angajezi o agenție pentru promovare tot trebuie să știi un pic cu ce se mănâncă promovarea, ca să nu fii prostit pe față.

Sales Manager – discuți cu clienții potențiali, negociezi contractele, vezi cum îți poți atinge targetele de vânzări pentru ca afacerea să meargă.

Account Manager – după ce ai semnat contractul păstrezi legătura cu clientul, te asiguri că e mulțumit de colaborare, te asiguri că primește produsele sau serviciile dorite la un nivel calitativ ok.

Customer Relationship Manager – dacă tu sau cineva din firmă a făcut buba și clientul e supărat cauți metode prin care să îl calmezi și să îl convingi să continue colaborarea.

HR Manager – dacă ai nevoie și de angajați va trebui să înveți cum să citești oamenii, să cunoști personalitatea lor, să îți dai seama dacă persoanele care vin la interviuri s-ar potrivi cu ce ai tu nevoie.

Financial Manager – te asiguri că sunt ok contractele cu clienții, că plătești furnizorii la timp, că ai suficienți bani în firmă pentru următoarele luni, că nu vei rămâne cu zero lichidități din cauza facturilor neplătite de clienți, că statul își primește partea lui.

IT Manager – trebuie să înveți cum se instalează diverse programe, cum lucrează între ele, cum alegi un laptop sau calculator ok pentru muncă, cum se configurează o rețea wireless, de ce nu e ok să pui peste tot parola 1234.

Chief Executive Manager – ai grijă ca toate celelalte departamente de mai sus să funcționeze ok între ele.

Și toate pălăriile de mai sus trebuie să le schimbi zilnic, la 8 dimineața dai cu mopul, la 9 negociezi un contract, la 11 setezi o campanie de promovare, la 13 vorbești cu un client supărat și încerci să îl calmezi, la 15 te apuci de dat telefoane că iar nu a plătit X sau Y, la 17 instalezi un soft, la 20 te sună un client cu o problemă urgentă, la 22 îți amintești că ai uitat să plătești nu știu ce factură.

Da, ai și zile mai liniștite, poți să îți iei concediu cât vrei, cât vrei (dacă te lasă șefii), limita câștigurilor e dată doar de cât de tare vrei tu să tragi, dar trebuie să ții cont de toate aspectele, și plusuri și minusuri.

Nu mă plâng, dar cam asta e realitatea, atunci când pornești ceva pe cont propriu.

Nu aș schimba nimic din ultimii 9 ani la Advertica, nu știu dacă as mai putea să lucrez acum ca angajat în altă companie, dar lăsând la o parte sclipiciul despre antreprenoriat cam așa arată viața reală.

Ce ajută mult, atunci când pornești o afacere, e să ai un partener de încredere, cu valori similare cu ale tale. Dacă nu era Cristi probabil nici eu nu aș fi luat-o pe drumul ăsta.

Vedeți, nu v-am zis eu că viața de antreprenor e ușoară? 🙂 Ce mai adăugăm la listă?

Recomandă

2 Comentarii

  1. Ce funcții are un antreprenor la început de drum, lăsând la o parte visele despre cum ești independent
    Esti atat de independent incat depinzi de clienti, furnizori, stat, angajati etc.
    * îți faci singur programul*
    Da, adica in loc de trezit la 7 dimineata si inceput lucrul la 9, cu program de 8 ore, te vei trezi la 5-6 si vei lucra vreo 12 ore, de luni pana sambata, asta in primul an cel putin.
    muncești doar pentru tine și e suficient să lucrezi o oră pe săptămână:
    In loc de muncit o ora pe saptamana, mai degraba ai o ora libera… zilnic! Asta tot asa in primul an.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *