Păi un blog îți poate aduce bani, faimă, poți să trăiești confortabil făcând ceea ce îți place, de asta ar trebui să îmi fac un blog, nu?
Să trecem peste mituri, cred că numărul celor care își fac blog strict pentru a face bani cu el e tot mai redus, a trecut euforia asta și lucrurile s-au mai așezat. În 2014 sunt aproximativ 60.000 de bloguri în România, dintre care maxim 10% dacă sunt active săptămânal. Din cei 6000 de bloggeri activi eu nu cred că sunt mai mult de 100, hai 200 de oameni care își permit să trăiască exclusiv din veniturile realizate datorită blogului. Pentru restul blogul e o pasiune, un tool de comunicare, o platformă de networking și poate o sursă suplimentară de venituri. Chiar și eu, care am destule colaborări datorită blogului, nu vreau să mă bazez strict pe blog pentru a îmi asigura veniturile. În schimb sunt multe beneficii care au apărut în timp pentru că am un blog pe care scriu constant.
Ok, dacă nu pot să trăiesc doar din blogging de ce mi-aș face un blog acum, în 2014? Răspunsul e simplu, pentru că trebuie. Bob Hoffman a explicat asta foarte simplu în Why I Have A Blog, A Facebook Page, And A Twitter Account, când a spus că prezența online, adică blogul și conturile în rețelele sociale, nu mai sunt un moft, ci un criteriu obligatoriu, mai ales dacă activezi în anumite domenii.
Cum ar fi ca un consultant în marketing online să îți explice că afacerea ta trebuie să fie prezentă pe Facebook, Twitter, trebuie să aibă un site și un blog, dar atunci când cauți numele lui pe Google să nu găsești nimic? Credibilitatea lui ar fi zero, nu-i așa?
Și nu e vorba doar de marketing, advertising și PR, sunt multe domenii unde un blog și conturile în rețelele sociale cunoscute îți pot oferi un avantaj față de ceilalți. Gândiți-vă că mergeți la un interviu pentru un post de director comercial iar agenția de HR sau cel care face angajările verifică și activitatea voastră online, nu doar cele trei foi de hârtie în care vă prezentați realizările de până acum. Pe cine va angaja, pe cel care dă bine în CV sau pe cel care are și un blog unde scrie articole despre retail și vânzări, eventual și un cont de LinkedIn cu multe recomandări din partea colaboratorilor?
Eu aș paria pe varianta a doua, iar chestia asta chiar se întâmplă, tot mai mulți angajatori verifică online candidații și activitatea lor, iar lipsa unei prezențe online ridică suspiciuni. Nu ești online? Sigur ai ceva de ascuns, vor conclude unii. Dacă vreți să vă țineți profilul de Facebook privat e ok, dar totuși, asigurați-vă că aveți o prezență online.
Un blog te poate ajuta să îți dovedești experiența într-un domeniu mult mai eficient decât un CV pe care îl trimiți de zor tuturor angajatorilor sau decât o reclamă pe care o difuzezi în diferite medii, dacă ai ceva de vânzare. Un blog te diferențiază de mulțime. De exemplu un apicultor scrie articole pe blog despre miere, creșterea albinelor, de ce mierea lui e mai bună ca cea de pe piață iar în timp leagă colaborări și își vinde produsele prin blog, pentru că a demonstrat că știe foarte bine tot ce ține de apicultură. Am văzut chestia asta întâmplându-se.
Nu zic acum să lași baltă tot ce faci și să îți deschizi un blog în secunda asta. Zic doar că un blog și o prezență online construită cum trebuie te pot ajuta mult în viață. Să fii prezent pe internet nu mai este o opțiune în 2014, e normalitatea. Vremurile se schimbă, trebuie să ne schimbăm și noi odată cu ele.
De ce trebuie să ai blog în 2014
http://t.co/cpkB0ANCtf http://t.co/x59RLt8754
Pe lângă partea profesională care ne poate ajuta să ne câștigăm pâinea, e fain să ai un blog pentru simplul fapt că e fain să scrii. Te recreezi, te relaxezi samd.
De fapt avantajul este că înveți să scrii cum trebuie, dacă nu știai deja și vrei să devii mai bun în domeniul tău.
La partea cu “înveți să scrii cum trebuie” mai depinde și de publicul blogului. Că dacă tu scrii cum vrea tastatura și cititorii nu au nici o problemă cu asta (a se citi aici “nici ei nu știu că bloggerul pe care-l citesc scrie greșit, prin urmare nu-l corectează”), să ai/deții/întreții un blog nu prea mai constituie un avantaj.
Da măi, dar mai citești și tu alte bloguri, mai faci niște conexiuni, se mai aprind niște luminițe. 🙂
Nu, că aici intervine paradoxul prostului. 😉
Prezenta online este obligatorie in 2014 – http://t.co/5ghSDltVPB via @mariussescu
Prezența online nu mai e un moft http://t.co/gfygVNSYSD
RT @mariussescu: Prezența online nu mai e un moft http://t.co/gfygVNSYSD
Nu am …nimic din ce autorul presupune ca trebuie sa ai in 2014. Nici nu imi merge afacerea bine. QED.
Dar hai sa va zic cum merge treaba in domeniul in care lucrez, care nu are nimic de -a face cu notiuni de HR, PR, CEO si alte din astea. Se prezinta investitorul la usa (email…) si spune ce vrea sa faca: bloc de lociunte, vila unifamiliala, hala de productie/depozitare. Si in prima ora de discutii respectivul investitor arunca vorba: eu nu sunt dispus sa dau mai mult de …. lei pentru proiectare. Take it or leave it. Si unii investitori chiar vad ca ce faci tu e ceva deosebit. Dar nu le schimba cu nimic imaginea cu care au venit. Se duc la cel care accepta suma cea mai mica. Pentru ca ei STIU ca cei cu bani nu sunt multi, pentru ca ei STIU ca cei care fac proiectare sunt mai multi decat cere piata, pentru ca ei sunt convinsi ca obiectivul lor se poate realiza si fara proiectare, dar … asa cere legea. M-am intalnit cu aceasta situatie de nenumarate ori in ultimii 5 ani.
ASTA e lumea lui 2014 dragi blogeri. Sunt convins ca a scrie e o relaxare pentru unii. Fiti insa convinsi ca pentru unii a scrie nu inseamna nimic si nici nu le aduce vreun beneficiu.
Dincolo de relaxare, e o nisa bine exploatata de cine vrea si poate s-o exploateze. Chiar crede cineva ca viitorul va fi doar pe net? Hai sa scrim toti si sa asteptam sa fim platiti la nr. de vizite. Si ne vom hrani cu like-uri.
Florin, faci confuzie între blogurile personale și cele de companie. Nu a spus nimeni că viitorul va fi doar pe net, am spus doar că o prezență online bine construită poate ajuta o persoană să avanseze mai ușor în carieră, să cunoască mai ușor oameni, să aibă mai multe oportunități. În afaceri eu știu că e simplu, îți alegi clienții cu care vrei să lucrezi. Tu decizi care sunt compromisurile pe care ești dispus să le faci.
Să nu uit, eu evit clienții care se uită doar la preț, pentru că oricum vor crea probleme ulterior și nu are rost să mă complic.