fbpx

Plecând de la articolul lui Cristi despre utilizarea LinkedIn pentru postarea de articole în locul blogului personal, mi-am amintit că am făcut și eu un experiment similar recent, am publicat același articol pe blogul personal, pe LinkedIn Pulse și Medium. Mai jos sunt rezultatele în termen de afișări.

Introducere: știm că blogul e un instrument foarte util pentru promovare, dar mai nou platformele de socializare fac eforturi pentru a motiva utilizatorii să publice articole detaliate, nu doar mesaje scurte. LinkedIn are Pulse, Medium a fost din start gândită ca o platformă pentru crearea de conținut cu o interfață elegantă.

Acum, eu am făcut experimentul cu conținut în limba română, dar dacă scrieți în engleză s-ar putea să aveți rezultate complet diferite, mai bune ca ale mele.

  • Articol publicat pe blog – deși l-am promovat pe conturile mele și a primit ceva reacții în rețelele sociale , până acum articolul are 170 de vizualizări conform Analytics, probabil va crește numărul lor în timp.
  • Articol pe LinkedIn – conform statisticilor oferite de ei, același articol, prin simpla publicare pe platforma lor, fără altă promovare, a atras 114 vizualizări. Foarte bun rezultatul, zic eu.
  • Articol pe Medium – platforma nu e gândită pentru conținut în română, nici nu sunt foarte activ pe ea, probabil de asta am obținut doar 10 vizualizări aici.

Concluzia: în continuare blogul e cea bună variantă pentru crearea de conținut original, pentru dezvoltarea unui brand propriu pe termen lung, dar dacă vă interesează networkingul și impactul unui mesaj, promovarea unui proiect, a unei idei, nu neapărat platforma, publicarea de articole pe LinkedIn s-ar putea să vă aducă mai multă notorietate decât blogul, mai ales dacă vizați un public internațional. Doar să rețineți că acel conținut nu vă mai aparține.

2 Comentarii

  1. Ma asteptam la statisticile astea.
    Facebook e preponderent pt entertainment, lumea se destinde acolo. Din pdv meu, nici n-ar trebui promovate produse/servicii pe FB. Pana la urma, Face Book = “albumul chipurilor” (am exagerat un pic traducerea), adica aici ai ocazia sa-ti (re)vezi prietenii, nu sa faci shopping.

    Pe LinkedIn te vor citi cei cu care esti conectat sau conexiunile/conectatii lor (daca primii ti-au dat Like, Comment, Share) … sau daca postezi intr-un grup dedicat, care sa fie si activ.
    Pe mine m-a cam deceptionat LinkedIn prin % foarte mare de postari motivationale/dezvoltare personala gen “hai, ca poti!” sau prin articole pompoase care nu spun mai nimic; uite aici unul, daca ai chef sa te amuzi putin (am luat un exemplu absolut la intamplare, din postarile din grupul On Startups): https://www.linkedin.com/groups/How-become-successful-online-entrepreneur-2877.S.5994372333064765463?view=&gid=2877&type=member&item=5994372333064765463&trk=my_groups-b-title (daca nu merge link-ul, incearca la http://allincareer.com/?p=12319).
    Da’ stii ce e tare? Daca inlocuiesti cuvantul “antreprenor” cu “manager”, sau cu “angajatul ideal”, sau cu “sotia/mama perfecta”, si adaptezi un pic textul, scoti niste articole beton! Hai sa analizam pe scurt de ce: pai o asemenea persoana “seem to possess .. absolute dedication”, “is never satisfied with mediocrity in any part of their life”, “is extremely highly motivated and committed to achieving their goal”, “leverage the efforts of others”, “must be able to handle both risk and stress” … a.s.o. 🙂

    Totusi, am observat ca cei de la LinkedIn Pulse imi trimit periodic cate un newsletter cu articole care m-ar putea interesa, probabil coreland profilul meu, background-ul, interesul in grupuri si domeniul articolelor citite. Aici trebuie sa-i laud un pic, ca m-au facut sa citesc cu interes cam 50% din recomandari.
    Nu cunosc platforma Medium, am citit 1-2 articole de la ei, cred ca tu le-ai sugerat, nu mai retin, le-am gasit in istoric. Nu stiu de ce, dar nu m-a tentat sa revin dupa ce le-am lecturat.

    Am lasat in final blogul. Special pentru ca mi se pare cel mai grozav mijloc de a comunica in scris, de a inspira, de a-ti castiga intai curiosi, apoi interesati, treptat clienti si, de ce nu, prieteni. Nu neaparat in ordinea asta. Dar cu siguranta poti transmite incredere, seriozitate, empatie. Si povesti-carlig.
    Sunt convinsa ca intr-un viitor nu foarte indepartat, blogul va urca serios in sondajele legate de impactul in decizia de cumparare a clientilor (fie ca acestia cumpara de la brandul care detine si blogul, fie de la branduri recomandate de diversi bloggeri).

    • Blogul e sus peste tot pe afară, majoritatea afacerilor îl menționează ca o resursă foarte bună pentru conversia clienților, dar la noi e folosit greșit de companii, pentru a republica comunicatele de presă seci. LinkedIn e plin de articole motivaționale pentru că în State prind, nu știu de ce, probabil aversitatea față de truisme e mai mică.

Lasă un comentariu