Blog, Linkedin sau Medium – ce platformă îți aduce cele mai multe vizualizări

Plecând de la articolul lui Cristi despre utilizarea LinkedIn pentru postarea de articole în locul blogului personal, mi-am amintit că am făcut și eu un experiment similar recent, am publicat același articol pe blogul personal, pe LinkedIn Pulse și Medium. Mai jos sunt rezultatele în termen de afișări.

Introducere: știm că blogul e un instrument foarte util pentru promovare, dar mai nou platformele de socializare fac eforturi pentru a motiva utilizatorii să publice articole detaliate, nu doar mesaje scurte. LinkedIn are Pulse, Medium a fost din start gândită ca o platformă pentru crearea de conținut cu o interfață elegantă.

Acum, eu am făcut experimentul cu conținut în limba română, dar dacă scrieți în engleză s-ar putea să aveți rezultate complet diferite, mai bune ca ale mele.

  • Articol publicat pe blog – deși l-am promovat pe conturile mele și a primit ceva reacții în rețelele sociale , până acum articolul are 170 de vizualizări conform Analytics, probabil va crește numărul lor în timp.
  • Articol pe LinkedIn – conform statisticilor oferite de ei, același articol, prin simpla publicare pe platforma lor, fără altă promovare, a atras 114 vizualizări. Foarte bun rezultatul, zic eu.
  • Articol pe Medium – platforma nu e gândită pentru conținut în română, nici nu sunt foarte activ pe ea, probabil de asta am obținut doar 10 vizualizări aici.

Concluzia: în continuare blogul e cea bună variantă pentru crearea de conținut original, pentru dezvoltarea unui brand propriu pe termen lung, dar dacă vă interesează networkingul și impactul unui mesaj, promovarea unui proiect, a unei idei, nu neapărat platforma, publicarea de articole pe LinkedIn s-ar putea să vă aducă mai multă notorietate decât blogul, mai ales dacă vizați un public internațional. Doar să rețineți că acel conținut nu vă mai aparține.

Recomandă prietenilor!



2
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Florina
Vizitator
Florina

Ma asteptam la statisticile astea. Facebook e preponderent pt entertainment, lumea se destinde acolo. Din pdv meu, nici n-ar trebui promovate produse/servicii pe FB. Pana la urma, Face Book = “albumul chipurilor” (am exagerat un pic traducerea), adica aici ai ocazia sa-ti (re)vezi prietenii, nu sa faci shopping. Pe LinkedIn te vor citi cei cu care esti conectat sau conexiunile/conectatii lor (daca primii ti-au dat Like, Comment, Share) … sau daca postezi intr-un grup dedicat, care sa fie si activ. Pe mine m-a cam deceptionat LinkedIn prin % foarte mare de postari motivationale/dezvoltare personala gen “hai, ca poti!” sau prin… Citește tot »