Ar trebui să se apuce toți bloggerii de creat conținut video?

Tot mai multe discuții despre influenceri și tot ce ține de prezența pe internet merg pe ideea că viitorul e video, deci dacă vrei să ajungi la generațiile actuale trebuie să (te) filmezi, indiferent că ai carismă sau nu, că știi să editezi sau nu. Teoretic da, dacă vrei să ajungi la cei sub 20 de ani e mai ușor pe video, practic eu cred că depinde foarte mult de ce informații vrei să oferi, ce vrei să obții pe internet, care sunt obiectivele pe termen lung. Știu, e la modă acum să trecem de la blog la vlog, dar trebuie să facem toți asta?

Faza e în felul următor, ca să creezi conținut video acceptabil îți ia mult timp. Nu mai zic de echipamente, că și acolo fără 2000-3000 de lei investiți într-o cameră, un microfon și un trepied nu scapi, plus softul de editare video. Să spunem că le ai pe astea. Eu până nu am creat conținut video pentru câțiva clienți și nu am filmat 2-3 clipuri pentru Youtube nu credeam că poate fi așa de greu să dai bine pe video. Și nu mai zic de carismă, lumini, aranjat decor, pregătit text, idei.

O să compar puțin cu blogul. Dacă am inspirație pe blog pot să trag de un subiect și în 30-45 de minute am un articol decent, chiar unul ce generează ceva reacții. Comparativ vorbind, un clip acceptabil îmi ia cel puțin 3-4 ore, cu tot cu pregătit decor, scenariu, filmat, un minim de editare, curătare sunet, ceva fundal sonor și urcat pe Youtube/Facebook.

Nu zic că viitorul nu e video, cel puțin dacă vrei să ajungi la tineri și adolescenți, dar cum am scris deja, va exista mereu cerere pentru text, pentru bloguri. Conținutul video se consumă pe fugă, conținutul text se consumă mai încet.

Mă uit și la mine, sunt o mulțime de canale Youtube pe unde sunt abonat, dar de obicei le frunzăresc rapid, când prind câteva minute libere. În schimb dimineața am tabietul meu, deschid Feedly, văd ce articole interesante au mai apărut pe bloguri și site-urile de știri, și cele atractive le citesc cu interes, le mai salvez și prin bookmarks. Cu vlogurile rar fac asta.

Poate că îmi caut și eu scuze, în fond am un canal de Youtube unde într-o perioadă publicam săptămânal ceva despre marketing, internet, gadgeturi, și acum urc conținut când apuc, deși tot zic că ar trebui să trag mai tare. Sau poate că am fost prea leneș, sau nu am văzut suficiente rezultate de pe urma conținutului video creat pe Youtube și Facebook.

Cert este că formatul în care comunici și platformele pe care activezi trebuie adaptate în funcție de publicul la care vrei să ajungi. Mă uitam și pe Youtube-ul de la noi, ceea ce vedem în trending e dezastruos, numai puștani care se prostesc, manele, farse, muzică pop și rar câte un clip vizionabil.

Întrebarea e dacă asta vrea publicul sau asta se consumă, deoarece nu există suficient conținut interesant pe zona de video în România. Dacă le dai oamenilor mereu mâncare proastă, cu timpul se vor obișnui doar cu asta, li se va părea chiar ok, nu?

Și ca să nu spuneți că sunt nașpa, vă dau și câteva idei de canale vizionabile de pe la noi, cu conținut util: Adrian pentru marketing și afaceri, Atenție cad mere pentru educație și viață, Mariciu pentru filmări cu drona și plimbări, Radu pentru călătorii, gadgeturi și pisici, Recorder pentru anchete, Rezumatul zilei pentru trenduri pe internet, Vlogul de marți pentru educație feminină.

Legătura la voi, ce vloguri românești urmăriți și mai ales, de ce?

Recomandă prietenilor!



6
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Monica
Vizitator

Legătura preluată. În ceea ce privește tipul de conținut pe care eu îl consum, acesta este: text, audio și apoi video (mai rar). Motivele sunt simple dpmdv: text citesc oriunde și oricând, ca să nu mai zic de faptul că mă lasă să îmi imaginez contextul, tonul șamd. Audio e un conținut pe care îl consum pasiv, care-mi permite să mai fac și altceva și pe care de obicei îl consum în timp ce mă deplasez sau la birou, în anumite momente. Iar dacă la text fac highlight și salvez anumite idei, la audio fac (să-i spunem transcriere) notițe. Video-ul… Citește tot »

shumiz
Member
shumiz

Tocmai ce am setat o campanie pe adwords pentru o reclama pe youtube si dupa o zi m-am uitat sa vad unde se afiseaza. M-am ingrozit sa vad pe ce canale apare. Pentru ca am setat romania si sa se vorbeasca romaneste sunt exclusiv canale romanesti. De la canale pentru copii cu copii exploatati, pardon, filmati de parinti cu peste 500 de mii de subscriberi (exemple de canale: Sofia Show RO, BettyL Club, Jasmina Show – chiar te rog sa te uiti un pic, nu mult ca te doare mintea si pe icognito sa nu ti gineasca youtube preferintele 🙂… Citește tot »