fbpx

Nu credeam că poate fi așa de greu să vorbești cu oamenii, nu către oameni. Credeam că lumea s-a mai schimbat, că oamenii de comunicare au învățat faptul că un comunicat sau o știre seacă, plină de termeni pompoși, de fraze fără sens nu crează nici o emoție, nu atrag nici un client, nu îi ajută să vândă mai bine. Dar nu, în continuare primim comunicate cu fraze fără sens, în continuare vedem site-uri de prezentare pentru companii în care trebuie să analizăm ceea ce scrie acolo la descriere pentru a înțelege efectiv ce ne oferă aceea companie. Și e grav.

Vă propun o regulă simplă, utilă dacă lucrați în comunicare: data viitoare când mai scrieți un comunicat, faceți o prezentare sau o lucrați la știre pentru clientul vostru încercați să i-o citiți unui prieten înainte de a o publica pe site sau trimite către presă, bloggeri, colaboratori. Dacă prietenul rezistă până la sfârșit și nu adoarme sau nu aruncă cu ceva după voi s-ar putea să fiți pe drumul cel bun. În schimb dacă vedeți că se uită deja pe pereți sau la ceas sunt șanse mari să fi creat încă o știre cu limbaj corporatist, plictisitor, de lemn, care sigur nu ajută clientul.

Știți de ce Apple are succes? Pentru că folosesc un limbaj simplu în comunicare, fără înflorituri și expresii bombastice. Da, au și specificațiile tehnice ascunse pe undeva pe site pentru geeeks, dar ei scot în evidență avantajele produselor în cuvinte alese atent, pe înțelesul tuturor. Nu îți spun că noul iPhone are un procesor cu 20 de nucleee, ci că jocul tău preferat va rula de 5 ori de repede pe telefon. Nu îți zic că au mai adăugat 7 megapixeli la cameră, ci că poți face fotografii în care dacă dai zoom vezi și albina așezată pe floare, dacă vrei.

Mai puțin bullshit în comunicatele de presă, descrierile de pe site-uri și în prezentări, reclame. Mai multe cuvinte care să aibă sens pentru audiență.

Ideea e asta, dacă noi am vorbi în viața reală cu prietenii noștri așa cum comunică unele branduri către audiența lor cu siguranță am rămâne fără prieteni. Nimeni nu vrea un prieten plictisitor, care vorbește fără sens. De ce ați vrea să comunicați astfel pentru un client?

7 Comentarii

  1. Uite, vezi, lucrurile astea ar trebui sa le invete tinerii de la facultatile de profil. Nu teoriile clasice si lipsite de practica pe care le tocesc pentru a trece de un examen.

    • Și teoria aia e bună, până la un punct. Problema apare când vezi că teoria nu prea mai are aplicabilitate în viața reală, că tu ai învățat după un manual care era depășit deja acum 10 ani.

Lasă un comentariu