Când lași algoritmii să facă reclame în locul tău

S-a făcut mișto în ultimele săptămâni de reclamele pe care eMag le-a creat automat pentru aproape orice cuvânt cheie ce avea vag legătură cu produse din magazinul online. Căutai sclavi, infractori, evrei, curve sau poate o soție bună? eMag avea ceva pentru tine. Și asta, dragii mei, e problema când vrei să automatizezi totul, când lași un program să creeze reclame în locul unui om, când te bazezi prea mult pe algoritmi. De asta un copywritter valorează mult, deoarece reclama nu are nevoie doar de cuvinte cheie, ci și de suflet.

Evident, între timp eMag a rectificat eroarea, și să nu fim absurzi, când ai milioane de produse pe care vrei să le vinzi e posibil să mai apară și greșeli, mai ales dacă ai un buget mare pentru promovarea online și vrei să domini piața, să apari primul pentru orice ar căuta oamenii pe Google.

Dar asta e diferența între o companie mare și una mică. Cea mare are avantajul bugetului, cea mică are avantajul legăturii cu oamenii și avantajul cuvintelor. Teoretic, o firmă mică își cunoaște mai bine clienții, poate să lucreze mai mult pe partea emotivă.

De aceea nu e ok să te bazezi doar pe softuri și recomandările făcute de algoritmi atunci când creezi o reclamă, indiferent de mediul folosit, că ea va apare pe Facebook, Google, pe un site sau într-o aplicație. Ca firmă mică nu poți să concurezi pe bugete, dar poți crea mesaje unice, personalizate, care le vorbesc oamenilor la nivel emoțional.

Și știu ce veți spune, lumea nu mai are timp de prostii, totul e pe fast forward acum, dar eu nu cred asta, din contră.

Într-o lume în care vedem mii de reclame zilnic suntem în continuare fermecați de brandurile care știu să ne spună povești, să ne facă să credem în produsele lor. Iar asta va fi mereu treaba oamenilor, nu a optimizării făcute de nu știu ce program. Încă nu putem învăța computerele să fie creative. Și ăsta e un lucru bun.

Recomandă prietenilor!



1
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
trackback

[…] Când lași algoritmii să facă reclame în locul tău […]