Dacă aveți o pagină de Facebook unde sunteți administrator probabil ați remarcat acele sugestii de reclame pentru mesajele postate pe pagină, însoțite de ceva texte siropoase gen acest mesaj poate ajunge la 50000 de clienți potențiali cu doar 300 de lei, sponsorizează acum. E drăguț, poate pentru unii chiar sunt utile sugestiile astea, dar în realitate nu sunt decât un spam mizerabil, deoarece nu există nici o metodă prin care poți scăpa de ele, iar sugestiile nu dispar nici măcar atunci când derulezi campanii pe sume mari pentru acele pagini. Cam atât de mizerabil e Facebook.
Dar Marius, veți spune, ei trebuie să facă bani, altfel am plăti pentru utilizarea rețelei, chiar tu ai zis asta, nu?
Da, normal că trebuie să facă bani, nu am nici o problemă cu asta. Problema mea e legată cu modul agresiv în care îți bagă sugestiile astea de reclame în feedul personal, unde teoretic ar trebui să vezi postările de la prieteni și pozele cu pisici.
Poate că nu vi se pare mare lucru să vedeți o sugestie de reclamă pentru brandul vostru dacă administrați doar o pagină, dar gândiți-vă cum e să aveți 30-40 de pagini în administrare pentru diverși clienți, fiecare cu campanii în derulare, iar pe lângă acele campanii Facebook să îți tot afișeze pe profilul personal sugestii de reclame pentru mesajele postate fără sponsorizare.
Și nu e vorba doar de clienții ce NU se promovează, am clienți ce bagă câteva salarii bune lunar doar pe Facebook, iar nenorociții tot îmi afișează sugestii de reclame pentru paginile lor, deși bugetul de marketing e suficient.
Iar problema nu e nouă, de ani de zile se plâng administratorii de pagini de mizeria asta (1, 2, 3), iar Facebook nu știe să bage decât faza aia cu Sugestiile de reclame sunt utile. Degeaba bifezi că nu sunt utile, că nu mai vrei sugestii pentru o pagină, ele tot apar, iar și iar.
Pe desktop poți rezolva cu Social Fixer, dar în aplicația de mobil ajunsesem la un moment dat să am jumătate din feed plin de sugestii de reclame, și am renunțat să o mai folosesc, mă uitam doar la notificările primite.
Partea mai tristă e că am făcut treaba ca la carte, toți clienții cu care lucrăm sunt gestionați prin Business Manager, doar că am făcut greșeala de a adăuga contul personal ca administrator pentru pagini, când puteam să creez un alt cont personal separat, doar pentru a gestiona paginile și campaniile.
Știu, e împotriva regulilor, dar practic asta te obligă Facebook să faci pentru a scăpa de sugestiile de reclame în feedul personal: îți creezi un alt profil de Facebook pe care îl adaugi ca administrator pentru paginile și conturile de reclame ale clienților. Și asta e soluția, dacă v-ați săturat și voi de sugestiile de reclame din feedul personal: creat alt cont, pus ca administrator (vedeți să fiți mai mulți administratori, în caz că Facebook vă blochează contul respectiv) și șters contul pe care chiar îl folosiți de pe pagini.
Și nu, nu cred că își vor da seama cât de idioți sunt cu spamul ăsta agresiv îndreptat fix asupra oamenilor ce bagă bani în sistemul lor. Cât timp vaca poate fi mulsă lor li se rupe de user experience la modul serios.