fbpx

Se pare că în sfârșit oamenii descoperă că dacă nu plătești pentru un produs, în cazul de față accesul la Facebook, atunci tu ești cel vândut, mai exact rețeaua vinde advertiserilor profilul tău, preferințele tale, iar aceștia îți afișează ție diverse reclame. Mai trist e că goana asta după bani a ajuns să influențeze istoria și societatea, rețelele sociale fiind folosite pentru a manipula opinia oamenilor în alegerile electorale. Da, social media is broken, dar asta nu e noutatea, ci faptul că acum oamenii chiar au început să caute alternative pentru a comunica fără a fi vânduți la kilogram. Și totul se mută înspre conversațiile private, în grupuri, cu prietenii ori familia.

Că tot îmi plângeam eu azi singur de milă că lumea nu mai dă like, share sau comentarii la articolele de pe blog, dar în schimb mă caută să discutăm în privat sau să îmi comunice opinia lor despre nu știu ce articol la o cafea. Prima reacție a fost WTF, e adevărat, dar s-ar putea să aibă dreptate, de ce să se afle public că îți place telefonul X sau brandul Y sau serviciul Z sau că produsul Q e nasol, doar ca să te targeteze brandurile cu reclame sau să te indivieze/înjure prietenii?

Ok, în cazul influencerilor și vedetelor are sens, asocierea asta cu brandurile aduce bani, dar pentru oamenii simpli care își doresc să nu iasă în evidență e oarecum logic să nu afișeze public orice interes. Știți gluma aia, sunt mai mulți oameni care plătesc să NU apară în Top 300 Capital decât cei care plătesc să apară. 🙂

Și așa ajungem la conversațiile prin aplicațiile de mesagerie. Să nu ne amăgim acum, Facebook Messenger și WhatsApp nu îți garantează intimitatea, orice ar zice ei, credeți că degeaba Facebook a introdus reclamele inclusiv în conversațiile noastre de pe Messenger? Știu că lumea comunică tot mai mult în privat, e și asta o vacă de mult.

Teoretic Messenger și WhatsApp encriptează conversațiile, asta e adevărat, dar practic WhatsApp tot mai obține informații despre tine și cu cine comunici, iar în Messenger trebuie să activezi tu din setări Secret Conversations pentru a encripta discuțiile, nu sunt activate implicit.

Alternative pentru astea două, dacă vrei să comunici cât mai securizat? Telegram era fierbinte într-o perioadă, dar sunt și acolo niște suspiciuni, iar acum lumea recomandă Signal.

Un lucru cert este că oamenii care nu vor să se laude cu viața lor comunică tot mai puțin în mod deschis în rețelele sociale și tot mai mult în privat. Numărul de utilizatori al aplicațiilor de mesagerie tot crește, iar business-urile încep și ele să comunice în privat cu clienții.

Ce voiam să vă întreb, voi ce aplicație de mesagerie folosiți cel mai mult?

La mine WhatsApp și Messenger sunt la egalitate, dar m-ar tenta și Signal, dacă aș avea niște milioane de euro de tranzacționat. 😀

 

13 Comentarii

  1. Ce voiam să vă întreb, voi ce aplicație de mesagerie folosiți cel mai mult?
    În ordine descrescătoare ca frecvență: Facebook Messenger, WhatsApp, Telegram, Hangouts.

    Dintre toate, cel mai bine echipat tehnic pentru posibila convergența dintre mesagerie clasică (1:1), mesagerie de grup (1:many) și socializarea/mesageria pe tematici (many:1) este indiscutabil Telegram.
    Cum va reuși să-și “monetizeze” Telegram afacerea este întrebarea de nota 10 dar tehnic sunt cei mai bine poziționați pentru Social+

  2. Ramana intrebarile principale!!!!

    Daca ramanem fara facebook unde mai punem pozele duckface?
    Daca ramanem fara facebook unde ne mai dam check-in?
    Daca ramanem fara facebook unde mai vad patronasii likeuri?
    Daca ramanem fara facebook ce fac 99% din social media experts?
    Daca ramanem fara facebook unde ne mai pierdem vremea?

  3. Pingback: Facebook spamează administratorii de pagini cu sugestii de reclame

  4. Pingback: Aplicații online: e ușor să vorbești despre moralitate cu burta plină

Lasă un comentariu