Amazonul României, adică eMag, a demarat o campanie TV de promovare a magazinului online, spotul având un mesaj relevant pentru domeniul de activitate, Online va fi mereu simplu. Am văzut deja niște analize legate de această trecere de la promovarea online la cea TV, plus comentarii la adresa reclamei. Majoritatea spun că reclama e ok, dar se putea și mai bine.
Câteva idei legate de campanie, reclamă și eMag:
- Pe internetul românesc eMag nu avea unde să mai crească ca notorietate, oricine face shopping de gadgeturi online îi cunoaște. După ce au deschis show-room-uri pentru a aduce oamenii din offline în online (vezi produsele atunci când le cumperi) singura variantă care mai rămăsese era publicitatea către volume mari de oameni. Toți se uită la televizor, deci au trecut la reclamele TV.
- Reclama nu este una de imagine, nu vrea să arate că eMag e mare și tare, ci doar să convingă oamenii care nu au mai cumpărat online că merită să încerce și asta. De asta peste tot apare site-ul, de asta textele sunt uneori stupide, pentru că trebuie să fie pe înțelesul tuturor.
- Spotul e acceptabil. Nu e extraordinar, nici slab, e o reclamă ok pentru scopul ei, de a convinge oamenii să intre pe site. Prezintă avantajele principale: magazinul e deschis non-stop, e serios, poți cumpăra cu cardul sau poți plăti cash la livrare, găsești de toate în el, de la gadgeturi la cărucioare pentru copii, plus că e comod, nu mai trebuie să pierzi timpul prin magazine.
Reclama eMag:
E trist că în 2012 trebuie să apară reclame de genul ăsta la TV, pe înțelesul proștilor. E trist, dar totuși e de bine. E trist pentru că magazinele online sunt destul de dezvolvate și la noi, sistemele sunt sigure și stabile, metodele de plată idem, doar că oamenii nu au încredere în sistem, chiar și dintre cei care cumpără online majoritatea plătesc tot cash, la livrare.
Avantajul este că reclamele eMag vor ajuta nu doar magazinul lor, ci toate magazinele online de la noi. Dacă eMag convinte 10-100-1000-10000 de clienți să intre pe site și să cumpere, cu timpul acei clienți vor cumpăra nu doar de la ei, ci și de la alte magazine online. Numai zic. E de bine.
Alte idei? Cum vi se pare reclama eMag?
Mda, reclama e foarte simpla, dar vorba ta, daca reuseste sa mute niste clienti din offline pe internet atunci isi atinge scopul. Sunt curios daca va merita si raportat la costurile de difuzare, dar e cam greu de facut calculul, dureaza cateva luni pana se va vedea daca exista schimbari in trafic si volumul comenzilor.
Reclama e ok dar eu cred ca mai mult pluseaza cei de le eMag din cauza faptului ca incep altii sa-i muste usor usor de fund. Altex de exemplu si-a tras facelift , au transportul gratuit oriunde si pentru orice suma. Uneori au preturi mai bune ca eMag. Parerea mea.
Da, pe de altă parte eMag are niște chestii în plus pentru ridicarea produselor și trimiterea lor în service etc. Din punctul meu de vedere nu mai contează doar prețul, de ex dacă pt un produs de 1000 lei diferența e sub 50 lei prefer să aleg un magazin cunoscut, de unde am mai cumpărat, decât unul no name.
Reclama e ok, insa eu unul nu mai cumpar de mult de la ei: am avut aprope de fiecare data probleme si m-am lecuit: drumuri de aiurea la showroom pentru un produs ce nu ajunsese inca, preturi ce se modificau din momentul cumpararii si pana la livrare, probleme la garantie, descrieri incorecte ale produsului (“coolerul X e bun pentru procesorul Y” – desi de fapt nu era) etc. Teoria e faina, dar practica e problema. Acum prefer sa dau un ban in plus (recunosc ca uneori au preturi bune) si sa cumpar din alta parte.
Majoritatea chestiilor importante cumpărate în ultimii 2 ani sunt de la ei. Nu cumpăr doar pentru preț, am zis că uneori au prețuri mai mari ca ceilalți, doar că mi se par mai siguri.
Nu înțeleg de ce ai cere livrarea la showroom, când poți să primești produsul acasă, în pijamale, la același preț?
Nu am pățit faz cu modificarea de preț, dar eu știu că primesc proforma pe email când fac comanda. Cât scrie acolo, atât plătesc. Dacă ar fi mai mult aș refuza comanda, logic.
Ce alte magazine online recomanzi?
Am mers la showroom cand inca nu aveau livrare la domiciliu (sau trebuia sa platesti pentru asta). Nu locuiam departe de showroom, dar sa mergi de 3 ori pentru a ridica un produs e o problema totusi.
Comandasem ceva ce nu aveau pe stoc. Au spus ca vor face rost de el cat mai repede. A durat mai mult de 3 zile, si au adus produsul mai scump decat era cand facusem cererea (au motivat prin faptul ca pretul de pe site e valabil doar 3 zile; ce i-a impedicat insa sa aduca produsul in 3 zile ?).
Ok, se poate spune ca am avut ghinion, stiu destui care nu au avut probleme cu ei, dar cand e ghinion pe banii mei, prefer sa ma feresc.
De cand m-am lecuit cu emag am cumparat de la PC Garage. Am avut experiente foarte faine cu ei. Pana si site-ul e mai prietenos.
eMag a avut întâi livrarea la domiciliu, showroom-urile au apărut de 2 ani și ceva. Oricum, acum e altfel sistemul, primești sms înainte să primești comanda.
De la PC Garage nu am cumpărat până acum, am mai luat de la MarketOnline și Cel.
Showroomurile emag exista de mai bine de 5 ani (aparitia lor a concis cu evenimente din viata mea pe care le stiu precis). Iar livrarea la domiciliu costa la inceput, abia de vreun an sau 2 gratis.
Da, pe vremuri nu primeai sms, ci te suna un Gigel care iti spunea: “Maine la 12 ajunge”. Dupa ce te sunau vreo 2 Gigei care sa iti repete treaba asta, erai convins ca va ajunge, normal. Dupa care ajungeai la showroom si spuneau “Pai nu a ajuns, veniti maine”. A doua zi “A, poate a ajuns, reveniti peste 2 ore, sa verificam”.
Si asta a fost doar inceputul, aventurile aveau sa tot curga. Asta pana cand i-am taiat definitiv de pe lista.
Sloganul e cam stupid. In rest…as zice ca e cu o clasa peste Best Western Stil Hotel :)).
Referitor la showroom-uri, acum vreo doi ani am trecut pe la cel din Iasi pentru ca voiam sa-mi iau un laptop Sony (nu-mi amintesc ce model). Cum insa angajatii lor de-acolo n-aveau chef sa vanda (probabil nu sunt platiti in functie de comenzi) si avand in vedere ca nu aveau expuse decat niste modele slabe ale unor branduri ieftine (adica tot slabe in domeniu) am renuntat.
Typo: “convinte”
Sunt fericit să văd atâția specialiști. Ce n-a zis nimeni de reclamă? De ce nu ar fi bun spotul?!
Îți transmite din start mesajul, e un spot curat, fără briz-briz-uri; îl poate înțelege toată lumea. Țel atins. Altceva?! Aaaaa, că e pe TV. Hai da?! Păi pă ce-ai vrea să fie, pă online?!
Și pân’ la urmă, aduce nou ce postarea asta? Lucruri evidente?!
Mi-a placut analiza ta. Zilele astea am vazut si eu reclama si chiar ma gandeam cum de s-a mutat reclama si la TV. Lipsa de incredere este o problema in privinta cumparaturilor si platilor online (plati online – ma refer inclusiv la facturi). De exemplu: cand am povestit ca imi platesc toate facturile online, o cunostinta a sarit ca arsa spunandu-mi ca imi vor fura datele personale, banii din cont etc. In fine, o lume plina de hackeri gata sa imi lichideze contul. Si nu e singura. Neincrederea si teama sint inca factori (normali, in fond) care influenteaza decizia de a cumpara online sau a face plati online. Cum combati acesti doi factori?
Prin avantaje suplimentare, de ex Visa derulează regulat campanii cu premii pt cei care plătesc online cu cardul, ING a avut și el niște oferte pentru plata prin homebanking etc.
În final ne vom obișnui cu toții, e doar o chestiune de timp.
Imi place foarte mult reclama.
Ce parere aveti de noua reclama? Din martie 2013? Cu acea melodie veche si Reutilizata? Nu am crezut ca si in 2013 se mai foloseste melodia…
..