E luni și am pregătit un nou interviu pe blog despre utilizarea social media pentru promovarea unui brand, de data asta cu Evelina Catoi, Social Media Coordinator la Nemira, una dintre primele edituri particulare din Romania. Initial, Nemira a fost identificată cu literatura science-fiction, după ce a lansat colectia Nautilus. Ulterior, și-a sporit semnificatia impunandu-se cu noi produse editoriale.
Toate interviurile realizate până acum pe tema asta pot fi găsite după eticheta interviuri social media.
1. Cum s-a ajuns la ideea de a promova Nemira folosind rețelele sociale?
Promovarea editurii Nemira folosind reţelele sociale a venit natural, în contextul în care social media a luat amploare. Ne-am dorit să fim mai aproape de cititori, să le putem răspunde întrebărilor şi să îi ţinem la curent cu noutăţile noastre. Până acum, doar blogul ne ajuta să păstrăm o relaţie cu cititorii, dar cu ajutorul reţelelor sociale, le răspundem mai prompt şi putem observa concret preferinţele cititorilor Nemira. La urma urmei este mult mai uşor să adresezi o întrebare printr-un comentariu decât să trimiţi un mail sau să dai un telefon.
Ne-am dorit o comunicare autentică şi o deschidere faţă de publicul nostru, iar social media este un instrument perfect. Din acest motiv, paginile şi conturile noastre sunt interactive. Ne provocăm cititorii, le adresăm întrebări, iar ei răspund de fiecare dată. Am avut numai reacţii pozitive de când suntem activi în social media. Contul nostru de Facebook, de exemplu, are deja 3 ani vechime.
2. Ce rețele sociale folosiți în promovarea brandului pe internet?
Nemira utilizează conturile:
- facebook.com/ed.nemira;
- twitter.com/Nemira;
- Google+;
- pinterest.com/nemira;
- linkedin.com/in/edituranemira;
- blogul Nemira;
3. Ce fel de conținut creați în rețelele sociale pentru a atrage atenția fanilor?
Încercăm să le oferim beneficii reale cititorilor ce ne urmăresc în socila media. Special pentru ei, organizăm concursuri (de fotografii, cel mai bun răspuns la o anumita întrebare). Ei află primii promoţiile noastre, evenimentele şi lansările Nemira. Periodic, le punem la dispoziţie informaţii pe care nu le ştiau despre autorii Nemira, motto-uri faimoase, fotografii interesante. Tot ce are legatură cu lectura, găsiţi la noi. Încercăm să ne adaptăm cât mai bine cerinţelor publicului nostru.
4. Ce aplicații folosiți pentru promovarea și monitorizarea în social media?
În prezent, nu utilizăm unelte externe, monitorizarea şi analiza fiind făcute de noi înşine.
5. Care este scopul principal al activității voastre în social media?
Nemira îşi doreşte, în primul rând fidelizarea clienţilor existenţi şi atragerea altora noi. Social media ne-a ajutat să înlesnim comunicarea cu cititorii, fiind în permanent contact cu ei. În felul acesta, putem observa mai bine nevoile lor: ei ne cer (cărţi noi, reeditări etc), iar noi facem tot posibilul să le oferim aceste lucruri.
6. Aveți cifre sau analize care să vă motiveze în continuarea activității în rețelele sociale? Ați remarcat o îmbunătățire a relației cu clienții sau o creștere a vânzărilor după ce ați început să utilizați rețelele sociale pentru promovarea online a brandului?
Într-adevăr, rezultatele obţinute ne motivează să continuăm activitatea în social media. Publicul nostru este din ce în ce mai variat ca urmare a promovării in online. Avem multe proiecte pe care le pregătim pentru online şi abia aşteptăm să vedem reacţiile cititorilor.
7. Ce indicatori folosiți pentru a aprecia impactul social media asupra editurii?
Cel mai mult urmărim numărul de like-uri şi share-uri/retweeturi. Aproape că am ajuns să intuim numărul reacţiilor la fiecare postare.
8. Cât timp alocați zilnic sau săptămânal promovării prin social media?
Avem o persoana care se ocupă exclusiv de promovarea prin social media: postează statusuri, fotografii, le raspunde cititorilor. Acest aspect include şi relaţia cu bloggerii care ne sprijină şi atragerea altora noi.
9. Aveți exemple de campanii online realizate de voi ce au avut priză la public?
Nemira oferă săptămânal campanii de reduceri şi concursuri, acestea din urma fiind cel mai bine primite. Printre cele mai populare se numără:
- Promoţia Autori de top;
- Campania lunară “Născut în…”, prin care le oferim 50% reducere sărbătoriţilor lunii respective;
- Concurs de fotografie “Face&book”;
- Concurs Bookletta;
- Vouchere cadou pentru cumpăratorii fideli;
Ca de obicei, dacă aveți întrebări pentru cei de la editura Nemira le puteți lăsa în comentarii.
Nemira sunt foarte cunoscuti in continuare pentru cartile science fiction. Cine vrea ceva din domeniul asta clar merge la ei, plus ca se promoveaza binisor si offline.