fbpx

Ce schimbări vor apărea în social media în 2013

Pe scurt, nu ar trebui să ne așteptăm la nimic bun. Ca simpli utilizatori vom fi asaltați de tot mai multe reclame în rețelele sociale. Facebook a experimentat în 2012 cam toate tipurile de reclame, iar dacă zvonurile sunt adevărate, în 2013 vor apare pe site inclusiv reclamele video care pornesc automat. Instagram își va modifica în ianuarie termenii și condițiile de utilizare, astfel încât ei vor putea vinde fotografiile făcute de utilizatori fără acordul lor și fără a îi compensa.

Social-Media-2013

2013 va fi anul în care tot mai mulți vor înțelege că de fapt social media nu e gratuită, dacă nu plătești pentru un produs sau serviciu atunci tu ești cel vândut, indiferent că e vorba de vânzarea către alte firme sau agenții a informațiilor personale sau a conținutului creat de utilizatori în rețelele sociale.

Pentru firme și agenții social media va deveni mai costisitoare. Alin a reunit pe blog mai multe opinii ale unor oameni implicați în social media marketing. Pe lângă faptul că nu mai e suficient să fii prezent în social media, trebuie să te implici dacă vrei rezultate, trebuie să creezi conținut dedicat, trebuie să măsori și să analizezi ceea ce faci, brandurile vor realiza și ele că trebuie alocate bugete separate pentru promovarea în rețelele sociale. Asta dacă nu au înțeles deja conceptul.

LinkedIn deja face bani buni cu conturile premium care oferă facilități suplimentare utilizatorilor. În ultima perioadă Facebook a dezvoltat tot mai multe aplicații și unelte pentru a ușura promovarea în cadrul rețelei, adesea în detrimentul experienței utilizatorilor pe site. Twitter încă caută metode de monetizare. Instagram la fel. Oricum, în momentul în care o rețea socială face tot posibilul ca să devină profitabilă, iar presiunea din partea investitorilor crește, se pune mai puțin accent pe user experience și mai mult pe monetizare.

În concluzie, vom avea parte de mai multe reclame în social media, relevante sau nu pentru noi, iar brandurile vor fi nevoite să aloce mai mulți bani pentru vizibilitate. Lucrurile nu vor mai fi la fel. Din nou. La final de 2012 situația arată cam așa.

Nu m-aș mira să aibă loc o reîntoarcere a brandurilor către blogurile de companie, care în 2012 au căzut într-un con de umbră. Vorba aia, e mult mai eficient să controlezi conținutul creat de tine.

Voi ce credeți că se va schimba în utilizarea rețelelor sociale în 2013?

Recomandă

2 Comentarii

  1. Pai e simplu, banii jos daca esti firma, pregateste-te sa fii vandut daca esti utilizator. Retelele alea pe bani unde platesti abonament lunar ca sa nu fii deranjat de reclame si sa nu te vanda la advertiseri parca nu mai sunt o idee asa de rea acum, nu?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *