- Clientul e stăpânul nostru, să nu ai alți stăpâni în afară de client.
- Să îți cunoști clienții ca pe tine însuți. Ce vârstă au, ce venituri, ce le place, ce nu le place, cum își petrec timpul…
- Să nu îți plictisești clienții cu mesaje de marketing rupte de realitate.
- Adu-ți aminte să măsori și să optimizezi mereu acțiunile de marketing realizate.
- Să nu îți minți clienții în reclame. Clientul trebuie respectat, adesea poate fi mai inteligent decât tine.
- Ascultă ce au de spus clienții despre produsele tale și despre campaniile realizate, ca să-ți fie bine și să fii promovat în firmă.
- Să nu folosești aceeași strategie de campanie în toate mediile publicitare. Adaptează mesajul după mediu, ce merge pe print nu merge online, ce merge la TV nu merge și outdoor.
- Să nu reduci cheltuielile cu marketingul în perioade de criză, când brandul are cea mai mare nevoie de promovare. Eventual găsește alte medii mai puțin costisitoare pentru a te promova.
- Să nu crezi că marketingul e o activitate sezonieră. Clienții cumpără și discută mereu despre produsele tale, nu doar când văd reclama la televizor sau aud spotul tău la radio.
- Să nu copiezi ideile de marketing ale concurenței. Vino cu idei originale. Dacă nu poți, vino cu o idee imbunătățită.
Completări, alte porunci?
Vai, cu ultima parcă mi-ai citit gândurile! 🙂
Ines, primesc detalii ceva, poate iese de un articol pe blog de genul… Așa nu? :d
Nu aș putea. Dar se observă cu ochiul liber, dacă arunci o privire la activitățile unei anumite concurențe :).