fbpx

Idei de la conferința de marketing turistic din Piatra Neamț ‪(#‎priNeamt‬)

Vineri a avut loc o conferință de marketing online în turism, în cadrul #priNeamt, un eveniment tradițional deja în zona Piatra Neamț, toți cei implicați în turism aici știu de el. S-a discutat mult despre Piatra Neamț și evoluția orașului dintr-o localitate de tranzit către o destinație turistică, care în ultimii 4-5 ani e tot mai evidentă, iar procesul va continua prin noi proiecte aflate în derulare. În plus dezvoltarea turismului crește și economia județului pe ansamblu.

Câteva idei reținute din conferință, utile dacă lucrați în marketingul turistic sau sunteți pasionați de turism. Nu am prins toți speakerii, a trebuit să mai strecor pe lângă conferință și puțină muncă de birou, cu emailuri și telefoane. A scris și Cristi un articol detaliat.

Florin Bărhălescu de la Icar Tours a prezentat situația turismului românesc, direct și fără menajamente, lucru care mi-a plăcut:

  • Romania este un container plin cu oi, în foarte multe hoteluri din Romania, nu exista hartă la receptie, oamenii nu au inițiativă.
  • În turism, promovarea e nimic fara produs, trebuie să ai ce împacheta, o experiență turistică pe care să o vinzi turistului,
  • În afară se crează experiențe inedite din orice, la noi avem locațiile, avem posibilitățile, dar oamenii nu au inițiativă.
  • Orice suvenir cumpărat aici de către turiști este export.
  • Patriarhia romana e cel mai mare tour operator din Romania acum datorita pelerinajelor
  • În HoRECa nu se oferă experiențe tradiționale, lipsește mâncarea tradițională, obiceiurile care ar încânta străinii, decorurile tradiționale.
  • Indiferent că ești restaurant, hotel sau pensiune, în fiecare an trebuie să ai sau să faci ceva nou.
  • Românii nu știu sau nu vor să se asocieze pentru a fi mai influenți, de exemplu asociații care să se ocupe cu produsele tradiționale.
  • Soluția dezvoltării turismului la noi este educația și crearea unor standarde.

Horia George Szabo, marketing manager la Conacul Archia, a prezentat un studiu de caz despre conacul familiei și accentul pus de către ei pe marketingul online în atragerea turiștilor. Investesc 700 de dolari în marketingul online lunar, 300 pe Google Adwords, 400 pe Facebook Ads. A recunoscut și el că reach-ul pe pagina lor de Facebook a scăzut mult, ca peste tot de altfel, dar fanii sunt în continuare utili pentru targetarea în campanii, deoarece sunt fanii reali. Se pare că încă nu investesc în promovare pe bloguri.

Sunt foarte atenți la analiza datelor, conversii, măsoară totul pentru a alege cele mai eficiente canale de promovare online. Mi-a plăcut cum gândește – “dacă noi promovăm obiectivele din zona (Sarmizegetusa), automat avem și noi turisti în camere”.

Matei Psata, Digital Strategy #Social Media Manager la iLeo, a discutat despre Universul social media și felul în care se poate promova un business în rețelele sociale.

  • E important să le spunem oameniilor ceea ce vor să audă, lucrurile de care sunt interesați, nu să ne lăudăm, să vorbim doar despre noi, despre brandul nostru.
  • Cut the bullshit – spuneți o poveste atractivă pentru clienți.
  • Dacă ai 1 million de oameni care îți beau berea, asta nu înseamna că ai un milion de fani ai brandului tău de bere sau orice altceva.

Bonus, tot de la Matei: dacă faceți concursuri, mare atenție la concursomani și regulamentele pentru concursuri – căutați pe Facebook pe Paun Dana Loredana, are un album întreg cu peste 70 de premii câștigate pe Facebook, și ca ea mai sunt multe alte persoane ce fac schimburi de linkuri despre concursuri, ce vânează doar premiile și nu aduc nici o valoare reală brandului.

Realizați concursuri care să încurajeze fanii reali ai brandului să participe, descurajând vânătorii de premii.

Închei cu probabil cea mai bună întrebare de la conferință, pusă de un blogger străin de călătorii, Erick Prince-Heaggans (via Toma), lui Horia de la Conacul Archia:

Yeah, your website is really cool, your business is really nice, but I won t get on your website if I don t really want to come Romania. What are you doing to change that perspective?

Și răspunsul lui Horia, care ar trebui să dea de gândit tuturor celor ce lucrează în industria turistică :

Raspunsul este ” sufletul” ! Sufletul pe care il aratam fiecarui strain si fiecarei persoane care ne calca pragul! Fiecare turist pe care il intalnim trebuie sa plece cu zambetul pe buze de la noi si sa vorbeasca in continuare! Doar noi cei din industrie vom reusi sa schimbam mentalitatea!

Câteva fotografii de la conferința #priNeamt:

Nu uitați să urmăriți zilele următoare pe Facebook,  Twitter și Instagram hashtag-ul #priNeamt pentru fotografii cu peisaje superbe din zona Neamțului. Revin mâine cu noutăți și pe blog.

Suntem 60 de bloggeri din România, Republica Moldova, Brazilia, SUA, Anglia, Belgia, Italia, vom face peste 450 de kilometri în 7 zile #priNeamt, deci aveți multe locuri faine de văzut și povești interesante de citit pe blogurile noastre. 🙂

5-11 septembrie 2014. Tot ce-i de văzut #priNeamt! Urmărește ediția a III-a a celui mai important eveniment dedicat promovării în mediul online a unui județ din România. Află mai multe detalii pe http://goo.gl/Lw8mzy. Organizator: Eventur Bucharest. Powered by Petrom Romania. Parteneri principali: Autoritatea Națională pentru Turism, Consiliul Județean Neamț, Primăria Piatra Neamț, Hotel Bistrița din Durău, Blue Air și Autoboca Rent-a-car.

Recomandă

3 Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *