fbpx

Cum erau blogurile înainte ca social media să fie un termen la modă

Remarc tot mai desc în ultima perioadă articole de pe bloguri care nu mai sunt de fapt articole, ci doar mențiuni ale unor clipuri de pe Youtube, prezentări de pe Slideshare sau infografice. Nu zic că asta e un lucru rău, de fapt dacă mă uit în arhivă nu trece o săptămână fără să nu am și eu articole cu prezentări, infografice sau clipuri video.

În fond e și asta o nișă pentru bloggeri, să selecteze informațiile, să le ofere cititorilor cele mai relevante știri dintr-un domeniu. Totuși, uneori parcă mi-e dor să citesc și articole cu mai mult text, nu doar fraze scurte urmate de conținut preluat din altă parte.

Cum era pe bloguri înainte să inserăm zilnic clipuri video, prezentări și infografice? Articolele erau mai lungi și mai savuroase. Se scria mai puțin, dar mai bine. Cititorii interacționau mai mult cu bloggerii, comentau articolele, nu dădeau doar Like. Bloggerii își spuneau mai clar opiniile, chiar dacă deranjau un brand, o companie, un alt blogger. Bloggerii aveau cojones. Acum totul e pe bază de alianțe, interese, oportunități.

Avem mai mulți bloggeri, dar mai puține voci care spun efectiv ceva. Avem mai mulți cititori de bloguri, dar mai puțină interacțiune. Avem mai multe articole, dar mai puțin conținut relevant.

Articolele de pe bloguri ar trebui să fie opinii argumentate și spuse cu convingere despre lucrurile care ne pasionează, chiar dacă uneori deranjează. Mai puțin blogging about blogging, blogging about events, blogging about anything, blogging about social media.

Ce aș vrea eu pentru 2013? O întoarcere la lucrurile de bază. Acuși fac și eu 6 ani de blogging, și mă gândesc ca pentru a ști unde vreau să ajung cu blogul trebuie să îmi amintesc de unde am plecat și ce am învățat pe parcurs. Poate că acum știu mult mai multe despre blogging, dar poate că pe drumul ăsta am uitat ce înseamnă să fii blogger cu adevărat. Și eu, și alții.

Nu dau cu parul, doar constat. Voi ce ziceți?

Recomandă

18 Comentarii

  1. Interesanta opinia ta. Nu pot comenta multe pentru ca nu am decat vreo 6 luni in blogging. Am foarte multe de invatat dar imi place. In legatura cu aliantele, ai dreptate. Acum 6 ani, nu stiu cum era dar probabil aveai ce sa scrii. Acum cred ca e foarte greu sa fi unic in continut..sa nu mai scrie cineva despre acel ceva. Probabil sa ai un blog despre viata ta..atunci poate ai ceva unicitate..dar in legatura cu IT-ul, de exemplu, e foarte greu. Blogul meu e despre IT, singura greseala daca as putea sa-i zic asa..e ca m-am cam extins cu categoriile. Trebuia sa am o nisa mai restransa..imi e greu sa tin pasul cu toate. Din pacate, concurenta e foarte mare si e greu sa ies in fata tinand cont ca nu am mare experienta. Am experimentat mult, probabil pe viitor o sa fac inca un blog dar pe o singura nisa tinand cont ca o sa mai capat ceva experienta. Mult succes in continuare.

  2. ” Mai puțin blogging about blogging, blogging about events, blogging about anything, blogging about social media.” Interesant să te văd pe tine nemulțumit de asta. Tu ești printre primii din lista mea de bloggeri pe care îi citesc regulat, pe care am început să îl citesc mai rar pentru că ai început să scrii mai mult despre cum să . :))

    • Păi am zis că și eu am greșelile mele. Despre social media voi scrie în continuare, problema e că la cum văd eu lucrurile, am ajuns să scriem toți aceleași lucruri, fără a ne pune amprenta personală. În fond pentru asta intră lumea pe blog.

  3. Nu neg importanta social media, dar in 10 ani de stat pe net si tinut situri am invatat ca SITUL MEU este cel mai important, oricare ar fi el. acolo trebuie sa scriu, sa vin cu continut, sa ajut. SM e buna la promovare, dar efortul principal e pe situl meu.

  4. “Avem mai mulți bloggeri, dar mai puține voci care spun efectiv ceva” Asta e bine, nu? Cum spunea un blogger cu experienta, se cerne graul de neghina si uite asa, ramanem cu mai putini blogeri, dar cu opinii clare! Din partea mea, lasa-i pe cei care isi doresc sa fie ‘indigo’ sa fie ‘indigo’ iar eu o sa citesc, in continuare, opinii! Mai ales ca sunt din ce in ce mai putine, pentru ca, hai sa fim seriosi, e bine si frumos sa ai blog, dar parca e mai fain sa ai blog din care sa scoti bani, facand advertoriale cu roaba…

  5. S-a aflat ca se pot scoate bani din bloguri nisate, maxim de informatii, minim de personalizare si cam asta se intampla acum. E o evolutie, desi poate nu in sensul pe care l`am dori. Stii si tu ce te invata lumea cand pornesti un blog nou: nu scrie articole lungi pentru ca cititorul nu are timp sau rabdare sa le duca pana la capat, decat daca sunt extraordinar de interesante.
    Despre aliante au fost, sunt si vor fi, asta e natura omului si nu ai ce face. Cat despre relationarea intre bloggeri, imi este dor de intalnirile alea vechi cand mergeai pur si simplu sa te intalnesti, sa te distrezi si sa discuti vrute si nevrute. Lumea a devenit mai mica si ne cam cunoastem deja intre noi. Nu mai este aerul incitant cand mergi la un blogmeet sa cunosti alti bloggeri.

  6. Multi dintre noi, in afara de blog, avem si alte slujbe. Asa ca pot spune ca nu scriem pe blog neaparat pentru a face bani. Ca mai apare, din cand in cand, un articole de promovare… inseamna ca na… mai scoatem si noi un ban de o cafea ceva… maruntele vicii ale vietii cotidiene.
    Per total, consider ca trebuie sa fii incapatanat sa scrii doar despre ceea ce iti place si sa continui in a iti expune parerea ta cu privire la tot, cum vezi tu lucrurile, cum simti tu lucrurile.
    De multe ori, o poza inseamna mii de cuvinte – nu asa se spune? Sunt de acord cu asta, dar sunt foarte multi care din dorinta si necesitatea de a publica zilnic ceva, apeleaza la ceea ce ai spus tu mai sus. Pentru ca, sa recunoastem, este extrem de usor sa preiei un infografic de undeva si sa iti spui parerea ta despre acest infografic ( nici nu e greu… doh… citesti graficul si il rescrii intr-o alta forma).
    Dar… nu stiu, cuvintele – pentru mine cel putin – imi provoaca o placere mai mare cand le folosesc, mai mare decat poze.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *