fbpx

Cum pierd bani magazinele online

Am făcut mai multe magazine online la Advertica, și mai avem câteva în lucru, deci pe lângă partea tehnică de realizare a unui site de vânzări online am învățat și chestii legate de creșterea conversiilor, UX și alte asemenea, ca să fie clientul mulțumit. Partea mai tristă e că sunt mulți proprietari de magazine online care se așteaptă ca site-ul să vândă de la sine, fără promovare, fără optimizare sau mai ales, fără marketing. 

Pe net găsiți o mulțime de articole și sfaturi despre cum poți să îți crești vânzările în cadrul magazinului online, dar rezumatul rezumatului este că trebuie să lucrezi la creșterea conversiilor și optimizarea site-ului pentru client.

Cu alte cuvinte, de regulă prea puțini dintre cei care ajung pe un site de vânzări cumpără, indiferent de sursa traficului, deoarece site-ul e gândit prost, se încarcă greu, nu e intuitiv etc, iar majoritatea celor care nu cumpără pleacă de pe site deoarece experiența de shopping online e proastă sau prezentarea produsului nu e convingătoare. Lipsesc recenziile, pozele, clipurile video, testimonialele, chestiile de credibilitate.

Dacă ai un magazin online de pe care nici tu nu ai cumpăra, de ce ar face-o clienții tăi, mai ales că acum sunt zeci de alternative online și offline pentru aproape orice produs? E trist că sunt firme care bagă mii sau zeci de mii de euro în platforme de vânzări, dar pozele produselor lipsesc sau descrierile sunt de 2-3 rânduri. Degeaba vopsești gardul, dacă înăuntru e mizeri.

Și e mișto partea legată de costul transportului, 28% din clienții potențiali nu cumpără deoarece costul transportului e prea mare. Înțeleg să ceri bani pentru transport când vinzi produse la 20 de lei, dar sunt magazine online care îți cer 30 sau 40 de lei suplimentar pentru transport chiar și atunci când cumperi de zeci de mii de lei de la ei, probabil se gândesc că vor sărăci dacă preiau costurile astea.

160716-your-ecommerce-store-is-leaking-money-infographic

Recomandă

4 Comentarii

    • Nu chiar, poți să aduci oamenii pe site cu o strategie de marketing pusă la punct, dacă experiența de shopping e proastă, dacă prezentarea produsului nu e convingătoare sunt șanse mari ca ei să nu cumpere. E marketing plus experiența de utilizare plus platforma folosită.

  1. cam trista noua experienta emag, fiind mai mult intermediator decat magazin direct, ajungi sa platesti 3-4 transporturi pentru ca-s de la magazine diferite si macar de-ar ajunge toti in acelasi timp 🙁

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *