Spuneam ca o simpla pagina de Facebook nu este suficienta pentru a afirma ca brandul tau este mai social, daca o creezi si o lasi acolo fara sa faci nimic altceva. Poti sa faci si asta, dar nu inseamna ca ti-ai facut treaba pana la capat!
Pentru a face o pagina mai atractiva sunt cateva lucruri pe care le poti face:
Promotii, oferte speciale pe care doar fanii paginii tale de pe Faebook pe pot accesa
O metoda utila pentru a atrage fani la inceput, cand nu exista o comunitate in jurul paginii de brand.
Nu lasa utilizatorii noi sa ajunga direct pe Wall, ci pe un tab (subpagina) speciala
Pentru o pagina pe Facebook poti seta ca utilizatorii noi sa ajunga initial pe un alt tab in afara de Wall, de exemplu o subpagina unde explici ce beneficii vor primi daca iti dau Like.
Ofera continut exclusiv si relevant pentru fanii pagini tale de pe Facebook
Continutul poate consta in fotografii cu noile produse pe care urmeaza sa le lansezi, informatii din culisele brandului, noutati despre brand disponibile initial doar pe pagina ta de Facebook etc. Poti posta deasemenea stiri din domeniul in care activeaza brandul tau. Nu uita sa actualizezi frecvent pagina de Facebook, incluzand aici si posturile scrise pe blog, daca ai un blog pentru brandul tau.
Integreaza aplicatii pentru fani in pagina ta de Facebook
Sigur nu vrei ca utilizatorii sa intre pe pagina ta si sa plece imediat. O metoda buna de a retine utilizatorii este sa integrezi in pagina de Facebook aplicatii. Sunt foarte multe aplicatii pe care le poti integra pentru a mentine interesul fanilor.
Pe Mashable sunt cateva sugestii de aplicatii Facebook pentru pagini si exemple de branduri care integreaza cu succes aplicatiile, plus ca o simpla cautare pe Google te duce pe alte posturi cu informatii, de exemplu o lista cu aplicatii Facebook pentru cresterea popularitatii.
Intra in conversatie cu fanii pagini tale
Nu te multumi doar sa postezi mesaje cu ce a mai facut brandul tau, ce ati mai lansat, cat de buni sunteti. Daca un fan are o intrebare raspunde-i. Daca primesti un comentariu la o fotografie, un clip pus de tine trebuie sa comentezi si tu. Paginile Facebook transforma sensul conversatiei, acum ea se poarta atat de la brand catre client cat si invers. Trebuie sa iti asculti clientii si sa le raspunzi – invitatie la dialog.
Reposteaza comentariile lasate de altii
Un fan al paginii a lasat un comentariu foarte bun? Reposteaza-l pentru ca sa il vada toti fanii pagini tale, nu pastra doar pentru tine. Prin repostarea comentariului iti incurajezi fanii sa posteze mai des pe pagina ta, le arati ca iti pasa.
Posteaza fotografii si eticheteaza-i pe fanii de pe pagina ta de Facebook
Nu. nu ma refer la metoda folosita de multi, de a pune etichete (tags) tuturor intr-o fotografie care nu are nici o legatura cu persoanele respective. Poti organiza evenimente pentru fanii pagini tale, poti face multe fotografii iar dupa incheierea evenimentului le urci pe Facebook si pui etichete persoanelor cunoscute.
Deasemenea poti organiza concursuri pentru fanii pagini tale si poti pune etichete castigatorilor. Partea faina e ca atunci cand etichetezi o persoana intr-o fotografie toti prietenii acelei persoane vor vedea poza si vor veni sa vada si restul de fotografii, care…surpriza, se afla pe pagina brandului tau.
Organizeaza evenimente speciale pentru fanii paginii tale
Evenimentele te pot ajuta enorm sa pastrezi legatura cu fanii, sa discuti cu ei, chiar sa le faci fotografii. Poti crea un eveniment, poti selecta fanii pe care vrei sa ii inviti si vedea in timp real daca vor veni sau nu la eveniment.
Strategiile de mai sus sunt doar cateva, dar lista de posibilitati e mult mai mare. Important e sa incerci, sa vezi ce functioneaza pentru brandul tau si sa optimizezi. O pagina de Facebook nu este totul, dar poate fi o metoda excelenta pentru a pastra legatura cu clientii tai, pentru a ii transforma in clienti fideli si a atrage clienti noi.
Stiti si alte strategii pentru o pagina de Facebook atractiva?
[…] This post was mentioned on Twitter by Marius Sescu, ANA MATEI. ANA MATEI said: Cum sa creezi pentru brandul tau o pagina de Facebook atractiva (interesant si #util #socialmedia) http://t.co/RxdiO8f via @mariussescu […]
Mulțumesc! 🙂
Nu stiu ce sa zic despre pagina default sa nu fie Wall, dar cred ca trebuie sa incerc sa vad. Deoarece http://www.facebook.com/edukidro comunica foarte mult, ma gandesc ca wall-ul ar fi cel mai important.
Cu organizarea de evenimente sunt deacord si cam ele dau cele mai bune rezultate.
[…] sa te asiguri ca cititorii astia pot avea acces la articolele tale in mediul lor preferat, asa ca faci o pagina de Facebook si ii trimiti acolo cand iti mai cer prietenia pe contul tau […]
[…] Pare complicat, dar e destul de simplu. Desigur, inainte de a incerca sa cresti numarul de fani ar trebui sa inveti cum sa creezi o pagina de Facebook atractiva. […]
[…] Daca vrei sa promovezi branduri sau firme nu creezi un cont personal pentru ele, ci o pagina. Conturile simple sunt pentru utilizatori normali. Eu nu pot sa fiu prieten pe Facebook cu HTC Romania, de exemplu (suna stupid nu?) dar poate sa imi placa pagina HTC Romania de pe Facebook. Mai multe sfaturi despre crearea si promovarea paginilor de Facebook aici. […]
[…] brand isi face o pagina de Facebook, investeste in ea, face promotii pentru a atrage fani si dupa aceea isi pune link catre pagina de […]
[…] client e convins mai usor sa faca o campanie pe Facebook. Facem o pagina pentru produs sau brand, poate chiar una atractiva, bagam un landing page misto, motivational, dam niste premii tentante la o tombola pentru […]
[…] Cum sa creezi pentru brandul tau o pagina de Facebook atractiva – tips&tricks. […]
[…] ok pentru promovarea unei companii, din contră. Chiar și eu am scris acum un an un articol despre cum poți crea o pagină de Facebook atractivă pentru fani brandului tău și sunt multe alte articole care prezintă metode prin care Facebook te ajută să […]
[…] Cum sa creezi pentru brandul tau o pagina de Facebook atractiva […]
[…] zi, cu linkuri către site și celelalte conturi online ale brandului. Am scris un articol despre crearea unei pagini atractive pe Facebook prin 2010, majoritatea chestiilor de acolo încă sunt valabile. Pe Facebook scopul principal nu […]
[…] cu 100 de fani reali, pentru că vei atrage mai ușor alți fani. Totuși, eu nu sunt de acord, cea mai bună soluție pentru atragerea de fani este crearea de conținut util și organizarea periodică a unor concursuri ce premiază fanii […]