fbpx

Dacă lucrezi în turism trebuie să fii activ în rețelele sociale

În primul rând, cu toți recunoașteți că în domeniul turismului imaginea e totul. S-ar putea să nu știi prea multe despre un hotel sau o pensiune, dar dacă intri pe site-ul lor și vezi câteva imagini care te-au impresionat cu siguranță te vei caza acolo. Desigur, după ce vei verifica ce spune lumea despre ei pe internet și dacă fotografiile postate de alți turiști corespund cu realitatea.

social-media-turism

Aici intervine prezența în rețelele sociale, pe care mulți dintre hotelierii români o ignoră, mai ales pensiunile mici și mijlocii, care ar avea cel mai mult de câștigat din promovarea online. Nu zic că trebuie să ai un social media manager dedicat, dar pe lângă site-ul de prezentare o pagină de Facebook /Instagram unde să postezi din când în când fotografii pot face minuni, la fel ca și un blog pe care să mai postezi noutăți sau o pagină pe Foursquare unde clienții pot da Check in și lăsa sfaturi pentru ceilalți clienți care vor veni ulterior. Să nu uit de site-urile de recenzii pe turism, ar trebui ca proprietarul pensiunii/persoana care se ocupă de online să monitorizeze comentariile lăsate de clienți și să le răspundă. Chestiile astea nu ar trebui să dureze mai mult de 30 de minute pe zi, dar pot face minuni pentru reputația hotelului sau a pensiunii pe termen lung.

Poate că fabulez, dar mi-ar plăcea să ajungem și noi la nivelul ăsta când vine vorba de promovarea turistică: Un hotel din Sydney oferă cazare gratuită utilizatorilor de Instagram activi în rețea și care au peste 10.000 de followeri. Detalii aici.

Bine, hotelul arată excepțional, chiar ei spun că a fost reamenajat pentru a motiva clienții să realizeze fotografii pe care să le distribuie online în rețelele sociale. În timpul ăsta, la noi mulți hotelieri încă sunt paranoici și se uită urât la tine dacă te văd că faci fotografii, chiar și cu telefonul.

Voi știți hoteluri/pensiuni de la noi active și prietenoase cu clienții în social media?

Recomandă

4 Comentarii

  1. Salut,
    Un exemplu pozitiv este Conacul Archia. Mai este unul care îmi place cum trăiește online, Bistro del Arte din Brașov. Și ar mai fi, destul de multe care fac lucruri bune și învață de la o zi la alta.
    Despre Lostrița, nu am văzut profilul, dar am văzut localul. Bani mulți, minte puțină. Investiție mare, dar management depășit total, durează 15 minute până apare vreun chelner, după care îți explică zece minute că din meniu nu prea are decât un sfert din produse. Păcat de locație.

    • Asta îmi amintește de o pensiune din Bicaz unde nu au vrut să ne cazeze pe motiv că sunt full, deși parcarea era goală și se vedea că și pensiunea era pustie. În realitate cele 2 angajate nu aveau chef să facă focul, să aranjeze camerele. Și eram 3 cupluri. Managementul la români…

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *