Apple tot insistă în promovarea iPhone pe funcțiile de confidențialitate din iOS, mai exact App Tracking Transparency ce permite utilizatorilor să aleagă dacă o aplicație poate urmări activitatea din aplicațiile și site-urile web ale altor companii în scopuri publicitare sau pentru a partaja informații cu brokerii de date și Mail Privacy Protection ce împiedică expeditorii de e-mail să afle despre activitatea de e-mail a unui utilizator.
Evident că fac asta și pentru a se se diferenția de Android, dar și pentru a afecta Facebook.
Erau niște studii la începutul anului care spuneau că 98% dintre utilizatorii de iPhone au bifat că nu vor să permită aplicațiilor din smartphone să fie urmăriți. Probabil în 1-2 ani vom avea ceva similar și pe Android.
Chestia asta cu Do not track se simte în eficiența și targetarea reclamelor, mai ales pentru companiile care vindeau produse scumpe, ai căror cumpărători folosesc de obicei iPhone. Nu împușcați mesagerul, asta zic statisticile, a încercat Facebook să vină cu alternative, cu soluții, dar văd și în jurul meu că bugetele alocate Facebook Ads au scăzut, iar cele pentru Google au crescut, marketerii mută banii acolo de unde vin conversiile.
Probabil ca subiectul e plictisitor pentru mulți, în fond mulți dintre noi acceptă orice pop-up pe telefon fără să citească, dar dacă vreți să înțelegeți un pic ce se întâmplă cu datele noastre personale pe internet merită să urmăriți reclama asta.
facebook la capitolul conversii a ramas repetent. si de cand cu GA4 se vede din ce in ce mai bine ca multe conversii raportate de ei sunt de fapt provenite din cross-network.
Așa e. Noi am dezvoltat un tool intern la agenție pentru a monitoriza eficient conversiile încrucișate, indiferent că sunt vânzări, formulare, telefoane sau mesaje, Google e mult mai eficient pentru bugete.
Zilele trecute am descoperit pe Appsumo (probabil ați auzit de el), un tool foarte interesant (Similar cu Supermetrics) prin care sa colectați datele din Google Ads, FB Ads, Shopify, WooCommerce etc și să le trimiteți în Google Data Studio pentru a avea toate rapoartele centralizate. Mie mi s-a părut chiar un chilipir: https://appsumo.com/products/two-minute-reports/
Așa, eu compar de exemplu Revenue-ul generat de FB Ads/Google Ads cu Revenue-ul din Shopify pentru a vedea exact care sunt diferențele.
PS: Nu, nu sunt afiliat cu nimic, e doar o recomandare.
Toolul e ok, dacă ai încredere în ce zic Facebook și Google, eu nu am, mai ales la conversii încrucișate, sau de exemplu sunt produse de lux unde poate dura câteva luni până clientul ia decizia de achiziție, interval în care intră de mai multe ori pe site, din diverse locații și medii. De aia ne-am făcut noi jucăria noastră, pentru double check și tracking mai precis al conversiilor încrucișate.