Imi place să urmăresc ce se întâmplă în campaniile electorale la americani pentru că, să recunoaștem, ei știu să facă marketing politic în adevăratul sens al cuvântului. Politicienii americani (mă rog, echipa lor de campanie) știu să folosească internetul, social media, aplicațiile, să creeze un brand distinct, să se diferențieze unii de alți.
Dacă ne uităm în ograda proprie, la ce campanii fac politicienii noștri, care preferă să arunce cu noroi decât să își facă temele, ne apucă plânsul. Revenind la americani, deja au apărut primele analize post campanie, care încearcă să explice victoria lui Obama.
Dacă vine vorba de prezența online e clar că Barack Obama a fost avantajat, influența lui fiind mult mai mare:
Conturile de Facebook şi Twitter ale preşedintelui Barack Obama au mai trecut printr-o campanie electorală, deci au beneficiat de un buget de promovare în plus, iar acest lucru este evident în numărul total de fani (Facebook: >31,8 milioane; Twitter: > 21,7 milioane).
De cealaltă parte, prezența pe rețele sociale a lui Mitt Romney (Facebook: > 12 milioane; Twitter: 1,7 milioane) apărut că dispune de un buget mai mare sau de o viralizare sporită.
Totuși, eu mă gândesc că Obama nu ar fi avut șanse să câștige alegerile dacă nu era plăcut de către americani ca persoană. Să nu uităm că a condus Statele Unite într-o perioadă de criză, a avut și el greșelile lui, iar majoritatea președinților care conduc în recesiune nu mai au șanse la al doilea mandat.
Trecând peste strategii, discursuri și promisiuni electorale, în final la asta se rezumă totul: cât de plăcut ești tu ca politician de către electorat. Asta e și ideea din spatele prezentării de mai jos, care compară atitudinea lui Obama cu cea a lui Romney în timpul campaniei, în imagini. Diferențele sunt evidente.
amazing.
Fain.
Fain.
Dacă aş fi votat în State l-aş fi ales pe Obama, dacă mă rezum la articolul acesta. Ştiţi vorba: o fotografie face cât o mie de cuvinte? Well, fotografiile şi-au făcut treaba. Obama este mai mult decât carismatic, este ceea ce au americanii nevoie. Inspiră speranţă şi încredere!
Nu știu dacă e chiar ceea ce au nevoie, de ex ei ar avea nevoie de reducerea bugetului alocat armatei și războaielor, Obama nu a făcut mai nimic în privința asta timp de 4 ani. În privința carismei sunt de acord, Obama e un fel de președinte jucător al americanilor, doar că arată mai bine ca al nostru.
Nu te aprob şi nici nu te contrazic, că nu ştiu detalii. Când am zis că este ceea ce au nevoie americanii vorbeam din punct de vedere social şi al indicelui de likeability. Sunt de părere că degeaba (pentru ei) rezolvi unele probleme dacă auditoriul nu te place. Tot îţi găsesc ei un motiv să nu te placă, la fel cum găsesc motive să te susţină atunci când te plac, chiar dacă nu le-ai rezolvat toate problemele. 🙂 Sunt de acord, însă, cu ultima ta frază. 🙂
🙂 Felicitari pt articol!
Felicitari pt articol!Un articol la cald, totata admiratia pentru Obama.De ce nu avem si in romanica un Obama??