fbpx

De ce fac companiile social media în Romania

Vroiam să scriu acum ceva timp mai multe rânduri despre motivele pentru care companiile derulează campanii de social media în România. Companiile care nu au prea multă tangență cu online-ul se apucă de social media deoarece cred că este un alt canal prin care se pot promova mai ieftin sau chiar gratuit, prin care pot crește vânzările, pe sistemul Am auzit că toată lumea e pe Facebook, hai și noi acolo.

Companiile cu experiență au și alte scopuri atunci când organizează o campanie, nu doar creșterea vânzărilor.

Imaginea de mai sus, via Social media training reprezintă concluziile unui studiu GFK. Cred că sintetizează foarte bine ce își doresc companiile atunci când realizează o campanie de promovare online folosind social media:

  • formarea unei imagini de marcă/companie
  • creșterea vânzărilor
  • primirea de feedback de la consumatori
  • loializarea clienților
  • găsirea unor parteneri de afaceri
  • creșterea/formarea notorietății de marcă
  • realizarea unor promoții
  • interacțiune între client și marcă
  • formarea unei legături afective între client și marcă
  • atragerea mai multor fani ai mărcii
  • oferirea de asistență
  • comunicare virală

Sper să crească numărul companiilor care se implică în social media pe bune și fac campanii online cu alte scopuri, nu doar creșterea imediată a vânzărilor.

E adevărat, nici o companie nu se implică în social media fără acest scop, doar că vânzările nu explodează de la o zi la alta, iar dacă tot ceea ce face o companie în social media este să strige Cumpără de la noi clienții se vor plictisi repede. E nevoie de implicare pe termen lung, de stabilirea unei relații cu fanii mărci, de interacțiune reală cu aceștia. Rezultatele vor apare, dar nu din prima zi.

Recomandă

3 Comentarii

  1. Asa e! Rezultatele vor aparea in timp, nu de pe o zi pe alta.
    Sincer, ma asteptam sa fie pe primul loc “cresterea vanzarilor”! 🙂

  2. Ceea ce e neplacut la toata treaba asta este faptul ca la capitolul romania, retelele sociale ce se potrivesc pentru a promova un site sunt infime ca numar comparavit cu cele ce sunt favorabile site urilor ce sunt in limba engleza…

  3. cu cat investesti mai mult, cu atat castigi mai mult (credibilitate, notorietate … si inevitabil, si numarul de clienti de imbunatateste).

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *