fbpx

Ieri a avut loc evenimentul de lansare pentru sistemul de operare mobil BlackBerry 10 și noile telefoane BlackBerry, Z10 și Q10, device-uri cu care compania speră să revină în atenția utilizatorilor de smartphone, după problemele întâmpinate în ultimii ani și scăderea cotei de piață. Dan are un articol detaliat despre eveniment.

Reclamele oficiale pentru BlackBerry Z10 și Q10 sunt aici și aici, Z10 e frumos ca design, are un review detaliat pe Mashable și eu zic că seamănă puțin cu iPhone 5, nu?

blackberry z10 iphone5

Sursa foto: GSMArena

Totuși, eu despre altceva vroiam să discutăm, mai exact despre anunțul din timpul evenimentului. Research in Motion renunță oficial la numele companiei, compania își schimbă numele în Blackberry, iar noul slogan va fi “One brand – one promise”.

RIM-blackberry-logo

Mi se pare interesantă această schimbare de nume și cred că demonstrează faptul că cei de la RIM și-au dat seama că erau băgați în rahat până peste gât, iar pentru a supraviețui nu sunt suficiente niște telefoane și un sistem de operare nou, e nevoie de o regândire completă a strategiei și a modului de lucru al companiei, pe lângă restructurările prin care a trecut producătorul canadian în ultima perioadă.

Câteva idei legate de schimbarea din RIM în BlackBerry:

  • Numele companiei oricum nu era prea popular în afara Americii de Nord și a Canadei, întrebați-vă prietenii câți au auzit de Research in Motion. Dar de BlackBerry? Practic au renunțat la balast.
  • Research in Motion avea conotații negative ca nume de brand, e asociat cu eșecurile companiei, dar BlackBerry încă e un brand valoros și apreciat de consumatori.
  • Research In Motion, BlackBerry, Bold, Curve, Torch, PlayBook erau brandurile folosite de companie pentru diverse game de produse și servicii. Le va fi mai ușor să concentreze activitățile de marketing pe un singur brand, au investit prea mulți bani în branduri/game care oricum nu au devenit prea populare.
  • Au simplificat și numele telefoanelor. Z10, Q10? Mai simplu, mai eficient.

Cred că mișcarea este una bună, BlackBerry se concentrează pe lucrurile la care se pricep, nu mai aleargă în 10 direcții.

Singura întrebare este cum va fi recepționat noul sistem de operare și noile telefoane de către utilizatori, developeri și mass-media. Într-un ecosistem dominat de iOS și Android, unde Microsoft investește puternic în promovarea Windows Phone, nu va fi ușor pentru BlackBerry.

Voi ce ziceți, e o mișcare bună schimbarea numelui din Research in Motion în BlackBerry?

Lasă un comentariu