Despre blogurile bune si socializarea online

Not a famous blogger
Not a famous blogger

Mult timp am crezut ca cele mai importante lucruri pentru a avea un blog bun sunt continutul si designul. In fond articolele bune vor atrage oameni interesati care vor comenta la articole si vor recomanda articolul altor cititori care vor comenta la randul lor…. ati prins ideea. Mai punem si un design bun pe deasupra si gata, suntem pe cale sa devenim urmatorul Zoso sau Arhi. GRESIT!

In teorie totul suna bine, numai ca in practica un blog care are articole bune nu are mereu succes, cititori multi si comentarii cu sutele, de fapt cel mai des e tocmai invers.

De cate ori nu vi s-a intamplat sa gasiti articole sclipitoare, geniale, de la care te-ai fi asteptat sa porneasca o adevarata revolutie online, dar acele articole nu aveau nici macar un comentariu?

La fel, de cate ori nu ati gasit articole simple, banale, care aveau insa sute de comentarii ce cresteau foarte mult valoarea acelui post si a blogului unde era postat?

Explicatia e simpla – continutul de calitate nu este suficient, daca nimeni nu stie de blogul respectiv, nimeni nu il promoveaza.

Degeaba scrii un bestseller, daca il tii ascuns in sertar. Pentru ca lumea sa te citeasca si sa te recomande trebuie in primul rand sa te cunoasca. Pentru ca lumea sa te cunoasca trebuie sa socializezi, sa iti faci prieteni online, sa lasi comentarii pe alte bloguri, sa interactionezi, sa fii activ social, sa ii ajuti pe altii fara a astepta sa fii ajutat.

Bloggerii care au multe comentarii la articole, care sunt cunoscuti si recomandati, care au bloguri cu mii de vizitatori zilnic, acesti bloggeri sunt cel mai adesea cei mai activi in mediul online:

  • Sunt bloggerii carora nu le este frica sa isi paraseasca blogul propriu pentru a comenta pe alte bloguri;
  • Sunt bloggerii care recomanda posturi scrise de alti bloggeri pe Twitter si pe blogul lor:
  • Sunt bloggerii activi in retelele sociale;
  • Sunt bloggerii pe care ii intalnesti la evenimentele din online;
  • Sunt bloggerii care contribuie la dezvoltarea blogosferei;
  • Sunt bloggerii care ofera informatii utile in articolele lor;

Sper ca ati prins ideea! Nu va complaceti in situatii ca ” am scris 10 posturi bune, de ce nu comenteaza nimeni”? Pentru va construi o comunitate in jurul blogului, pentru a atrage cititori noi, pentru a primi comentarii la articolele alea extraordinare, pentru a fi un blogger cunoscut, pentru toate acestea trebuie sa faceti voi primul pas!

Continutul de pe blog si tema blogului sunt importante, dar primul lucru pe care trebuie sa il faceti pentru a avea un blog cunoscut si citit este sa fiti activ in blogosfera si in retele sociale, sa va implicati in mediul online, sa fiti cat mai comunicativ cu putinta!

P.S: stiu, nu imi ascult sfaturile proprii. Tocmai de aia ar trebui sa nu faceti ca mine.
Sursa foto

Recomandă prietenilor!



18
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
panciuc
Member

Articolul asta ar trebui sa il vada Bobby. Are el o lista pentru bloggerii incepatori si cred ca tot ce ai spus aici ar putea fi adaugat in lista respectiva 😀

adrian_cristea66
Member

(Na ca totusi…te-am gasit!  😉  )
Total de acord cu tine.
Singura problema e ca uneori (sau de cele mai multe ori) desi cu teoria stam bine, uitam de punerea in practica.
(Zicea bine Andrei Rosca in articolul lui din 20 mai)

ByREV
Vizitator

– comentariile intre-un articol sunt invers proportionale cu complexitatea si detalierea subiectului – numarul de comentarii este invers proportional cu nivelul IQ al celor care vor citi articolul. – senzationalul , otv-ismul, cancan-ismul si prostia primeaza in fata articolelor mai tehnice sau de bun simt. toti care sunt foarte comentati sunt intr’un fel de bula, bula lor de bloggeri 🙂 adica universul lor este limitat la un public cu interese restranse si nu’i intereseaza care e distanta de la pamant la luna in functie de ora, care este cel mai adanc ocean de pe planeta, ca este timpul, cine este… Citește tot »

Everzor
Vizitator

Ei, acum majoritatea bloggerilor incepatori prefera sa scrie, indiferent daca o fac bine sau nu, apoi sa-si promoveze munca pe twitter, blogoree, messenger(massuri deobicei) sau alte metode si asteapta. Dar rezultatul nu este cel asteptat, mai mereu. Putini sunt cei care comenteaza alte articole relevante si din care inteleg ceva (nu comentarii de genul “bravo, ai dreptate, tine-o tot asa” sau “asa este”). Majoritatea au devenit orgoliosi fata de ceilalti de nivelul lor si prefera sa stea inchisi pe pagina lor si deobicei pe paginile celor cu trafic, sperand si ei la ceva. Apropo, ti-am lasat comentariu la lista blogurilor… Citește tot »

Cristina
Vizitator

Cred ca trebuie sa gasesti combinatia fericita intre postari geniale si promovare insistenta, uneori agresiva… cu alte cuvinte e bine uneori ca, daca esti dat afara pe usa sa intri inapoi pe geam… Bineinteles ca nu trebuie depasita granita bunului simt.
E greu da aplicat toate aceste modalitati de promovare… Dar macar o parte sunt accesibile oricui.

disparut
Member

Nu poti scrie un bestseller. Poti scrie o carte care ajunge bestseller. Pentru ca bestseller nu e un calificativ gen “foarte bun” “senzational” “genial” ci unul acordat pentru ca o carte se vinde extraordinar de bine la nivel international(sau la nivel national…poate). Si inca o micuta greseala: “Pentru va construi” nu ar trebui sa fie “Pentru a va construi”?. In rest, articolul este interesant. Mie imi place sa stau pe blogurile altora, sa citesc si sa comentez la postarile lor, dar din pacate nu ma duce capusorul sa concep articole foarte interesante si care sa transmita informatii cu adevarat utile… Citește tot »

acsel
Vizitator

Mai e o regula cu comentatul asta: sa fie cu cap. Daca o dai aiurea, nu te baga nimeni in seama. E fix stilu intru in magazin sa ma vada lumea, dar nu cumpar nimic.

andreeamarc
Member

Când am avut primul blog era pe platforma Yahoo 360.  Era un blog de “copchil dement” care scria despre toate prostioarele posibile. Şi aveam zeci şi zeci de comentarii la fiecare articol. Apoi am trecut pe Blogspot, apoi pe WordPress şi poate pe viitor pe Joomla. Am schimbat platforme şi designuri, dar şi conţinutul informaţional. Am trecut de la prostioare la un blog axat pe Comunicare şi PR, iar numărul comentariilor a scăzut considerabil, de cele mai multe ori fiind 0.   Am avut la început complexul ăsta cu “de ce nu comentează lumea?”, dar mi-am dat seama repede că… Citește tot »

Marius Sescu
Vizitator

In opinia mea – bestseller e un articol pe care bloggerul respectiv il considera foarte bun. Va multumesc tuturor pentru comentarii.

@Marin – calitatea articolelor creste odata cu trecerea timpului si cizelarea unui stil propriu, in plus conteaza, cum spuneai si tu, acumularea de informatii.

@everzor – cel mai bine e ca promovarea sa fie facuta interactionand cu bloggeri sau persoane din aceeasi sfera de interes.

andreeamarc
Member

*întâlnesc
 
Scuze, dar ştii că eu vorbesc mult. Şi după o zi întreagă de traduceri despre agricultura digitală am dreptul la o greşeală, nu? 🙂

Tzukune
Vizitator

Intradevar, cea mai buna promovare se face prin socializare in mediu online, in special in blogosfera. Cometariile pe alte bloguri sunt tot o socializare.
Totusi, mai este ceva de care depinde promovarea si anume felul in care socializezi. Daca nu stii limba romana corect, nu stii sa fii simpatic, atunci degeaba socializezi.

Yoyo26
Vizitator
Yoyo26

Acolo, (www.informatiiprofesionale.ro) ai unul dintre cele mai frecventate bloguri ale momentului: 3500 intrari in anumite zile. Si in plus, e util ! 🙂

trackback

[…] te faci cu persoanele care spun ca activeaza in online, poate sunt chiar “social media superstars“, insa nu ofera nici o informatie utila […]

T3or3tic
Vizitator

Pana nu invatam ( noi oamenii ) sa fim intelepti si eficienti, astfel de lucruri se vor intampla. De ce trebuie ca cei care pot ajuta prin valoarea lor sa ‘munceasca’ pentru a fi auziti ? E un primitivism incredibil.

Razvan Pascu
Vizitator

Eu citesc blogul tau desi nu comentez prea des…

lala
Vizitator

yoyo am intrat pe site-ul recomandat de tine si mi se pare foarte interesant, il recomand si celorlalti.si va invit sa imi vizitati si site-ul meu.

teodora
Vizitator
teodora

dap…initiativ f buna! acum stiu de ce “desteapte te RO…” :-)…Multum Yoyo.

Adi
Vizitator

Că bine zici. Și eu scriam într-un articol că pentru a fi citit trebuie să citești.