fbpx

Pe afara este ceva obișnuit ca bloggerii să accepte guest posturi, articole scrise de alți bloggeri pe blogul tău, dar pe teme ce au legătură cu blogul unde vor fi publicate. Eu accept ca articolul să apară pe blogul meu, iar bloggerul care l-a scris va insera în articol, de obicei la final o scurtă prezentare a sa, cu link către blogul său, poate chiar și o fotografie.

Dacă nu cunoașteți conceptul, trebuie să știți că guest posturile reprezintă una din metodele cele mai bune de a te face remarcat, mai ales dacă știi să scrii bine și ai un blog nou, pentru că dacă îți joci cărțile cum trebuie articolele tale pot apare pe bloguri cunoscute, deci practic ai acces la audiența lor. Totuși, asta depinde foarte mult de cum știi să abordezi bloggerii, să le vinzi articolul tău.

GuestPost

Guest post-urile pot fi și o metodă foarte bună de a promova o companie sau un produs, mai ales dacă reușești să publici articole pe bloguri nișate pe domeniul în care activează compania ta.

Într-o lume ideală, avantajele guest posturilor ar fi următoarele:

  • Blogurile unde apar guest posturile fac rost de conținut de calitate.
  • Autorii guest posturilor obțin un plus de notorietate și, dacă guest posturile sunt bune și generează interes din partea cititorilor, vor beneficia de trafic și pe site-ul sau blogul lor.
  • Autorii guest posturilor beneficiază de asocierea cu blogurile cunoscute, ceea ce contează mai ales când ai un blog nou sau vrei să atragi cititori noi pe blogul tău.

La noi guest posturile nu prea au prins, și am auzit de mai multe ori ideea cum că guest posturile în varianta românească sunt doar schimburi de articole între bloggeri care se cunosc deja, între prieteni, pe principiul eu te ajut pe tine, tu mă ajuți pe mine. Cu alte cuvinte, se merge pe ideea că un blogger care scrie bine, dar nu e cunoscut și are un blog abia lansat, nu va putea publica guest posturi pe blogurile mai vechi, ce au mulți cititori, din simplul motiv că bloggerul nu e prieten cu bloggerii cunoscuți.

Personal nu sunt de acord cu afirmația asta. Nu am publicat prea multe guest posturi aici pentru că e un blog personal, oamenii s-au obișnuit (sper) să citească ideile mele. Am primit câteva oferte de a publica guest post-uri aici, dar majoritatea au fost refuzate pentru că materialele trimise erau prea slabe și am simțit că cei care au venit cu propunerea nu și-au făcut temele cum trebuie, vroiau doar linkurile pe cuvinte cheie din articol și atât. Sigur, și eu mai scriu articole proaste, nu neg asta, dar totuși, e blogul meu, îmi permit asta, să o mai dau în bară ocazional.

Pentru a accepta un guest post pe blogul meu eu nu am prea multe condiții, doar chestii de bun simț:

  • Guest postul să aibă un subiect interesant, legat de ce scriu de obicei pe blog (marketing, social media, PR, internet, tehnologie, dezvoltare personală),
  • Articolul să vină cu un unghi nou, cu ceva util pentru cititori, nu să fie doar același conținut care se găsește pe internet peste tot, reciclat, cu două cuvinte schimbate.
  • Articolul să fie bine structurat, fără greșeli gramaticale sau bătut câmpii aiurea.

Pe scurt, să fie un articol care să ofere ceva util cititorilor. Cred că asta e problema majorității bloggerilor care vor să scrie guest posturi și sunt refuzați, nu crează conținut de calitate, nu muncesc suficient pentru guest posturile pe care le vor publicate pe alte bloguri.

Cum te asiguri că guest postul tău va fi publicat

Vreți să publicați un guest post pe un blog (care acceptă guest posturi)?

Studiați cu atenție blogul respectiv, subiectele abordate, stilul bloggerului, care sunt articolele ce generează reacții din partea cititorilor de pe acel blog. Găsiți o temă care s-ar încadra pe acel blog și scrieți un articol bun, documentat, structurat cum trebuie.

După ce v-ați făcut treaba, trimiteți un email bloggerului în care îi spuneți că vreți să publicați un guest post pe blogul lui, eventual oferiți-i titlul articolului și un paragraf reprezentativ. Nici un blogger care vrea să își mulțumească cititorii nu vă va refuza, dacă le faceți o ofertă bună.

Desigur, puteți să alegeți subiectul articolului și să trimiteți doar o propunere de guest post în care să spuneți despre ce veți scrie, dar credeți-mă, șansele ca bloggerul să accepte guest postul sunt mult mai mari în momentul în care îi spuneți bloggerului că ați scris un articol special pentru blogul lui, pentru cititorii lui, și articolul e deja gata, îl puteți trimite imediat spre publicare. Asta e diferența între o propunere anostă și una personalizată.

Voi ați scris guest posturi pentru alte bloguri? Dar pe blogul vostru, ați accepta un guest post?