Luni am scris pe blog un articol despre cum poți recunoaște o persoană care pretinde că este specialist în social media. Am inserat și linkuri către site-urile unor persoane care oferă consultanță pe domeniul ăsta, pentru că am dat de ele recent, întrebând cititorii dacă au auzit de ele.
Ei bine, Florentina Istrati, una din persoanele menționate în articol, m-a sunat ieri. Ea spunea că articolul meu e legat strict de ea, că îi afectez imaginea și reputația, că toate argumentele mele pot fi demontate etc. E amuzant că s-a chinuit 30 de minute să dea telefoane pentru a obține numărul meu de telefon, când era mult mai simplu să îmi trimită un email. Ea spunea că m-a contactat pe Facebook, dar pe Facebook nu stau tot timpul. La email răspund destul de repede de obicei, iar telefonul nu e pe blog din aceste motive.
Sunt un tip care crede în dialog, în dreptul la replică și în libertatea de exprimare, deci i-am zis Florentinei că îi voi publica un guest post pe blog cu opinia ei. În continuare aveți articolul ei, nu am modificat nimic din el. Pentru a îl înțelege ar trebui să citiți întâi articolul meu.
Nu stiu cum si de ce am ajuns sa fiu mentionata intr-un articol care are in titlu “ fals expert in social media” dar ma bucur ca am dreptul la replica.
Fiindca imi place sa vorbesc la obiect si stiu ca articolul e creat dupa o foarte scurta vizita a site-ului meu, am sa iau fiecare punct in parte.
Punctul 1.
Rectificare: Este o optiune personala si tine de stilul fiecarui business.
Exemple de business-uri care fac mai mult de un million de euro anual si nu au numarul de abonati afisat pe blog – site.
http://marieforleo.com/
http://www.dotcomsecrets.com/dcsblog/
http://internetmarketer.com/blog/
Chiar daca numarul de abonati este mic, nu insemana ca este un fals specialist în social media, ci doar se promoveaza de scurt timp si inca nu are o comunitate formata.
Punctul 2
Fiind la inceput de drum, e normal sa nu ai comentarii la articole. Cum spuneam, nu ai o cumunitate formata.
Punctul 3
Am facut rost de numarul tau de telefon in 30 minute asta dupa ce te-am contact pe Facebook si nu mi-ai raspuns. Cum am facut asta? Am sunat oamenii din industie, aceeasi oameni de care tu spui ca nu ma cunosc. Dar multumita articolul tau, acum ma cunosc mai multi. Multumesc!
Punctul 4
Sunt foarte multe de spus aici dar cei interesati de Twitter Marketing si Online Marketing, se pot inscrie pe http://evolveyourbiznow.com/ unde gasesc training gratuit.
Ce se poate spune in cateva cuvinte este ca daca folosesti contul twitter si pentru promovare, e normal sa ai “tweeturi legate de activitatea proprie, articole de pe blog, oferte speciale pentru clienți etc” Asta este unul ( nu singurul) din motivele pentru care creezi contul, expunere.
Nu ai cum sa ai peste 2000 de roboti. Daca intri pe contul meu si te uiti la followers, https://twitter.com/#!/I_Florentina , oricine isi poate da seama ca nu sunt roboti.
Punctul 5
Din moment ce folosesti Facebook Add, nu are importanta locatia business-ului tau si de unde ai like-urile.
Pentru cei ce stiu sa folosesca acest tool, nu e nici un mister faptul ca poti crea o campanie foarte exacta pentru oameni din orice colt al lumii.
Ex: Business-ul tau este in Romania dar vrei sa abordezi piata din Montreal. Tot ce trebuie sa faci este sa creezi campanii Facebook Add si numarul de likes ( potentiali clienti ) din Montreal creste zilnic.
Punctul 6.
Fiindca imi respect munca si cititorii, am facut o sedinta foto profesionista. Ca “sunt fata frumoasa”, e meritul parintilor mei.
Punctul 7
Testimonialele sunt foarte importante pentru orice business si e indicat sa fie postate pe site. In momentul in care un client doreste sa-si arate multumirea pentru serviciul /produsul tau , in cele mai multe cazuri posteaza pe pagina ta Facebook.
Este o ocazie pentru tine ( ca business) sa faci un screenshoot si sa-l incarci intr-un loc potrivit pe site. De ce? Pentru credibilitate! E usor sa gasesti persoana respectiva pe Facebook!
Il poti contacta si intreba mai multe despre experienta lui cu produsul/serviciul respectiv. Pe cand un testimonial, cu 3 randuri si doar o poza, nu.
Desigur, nu e o strategie batuta in cuie. Trebuie vazut care este cea mai potrivita metoda pentru fiecare business in parte.
Legat de “Testimonialele lăsate de clienți pe site folosind Facebook comments sunt de fapt imagini prelucrate,”, ( nu am idee cum de ai ajuns la concluzia asta) oricine poate folosi un screenshot tool ca Jing (http://www.techsmith.com/jing.html ) si crea poze.
Avem un exemplu foarte bun aici http://www.dotcomsecrets.com/dcsx-success-stories-first-30-days/
Si cu asta am terminat!
Pentru cei cu intrebari, toate informatiile de contact sunt pe site-ul meu. FlorentinaIstrati.com ( inclusiv un numar de telefon)
Multumesc pentru publicarea articolul si sansa de a informa cititorii site-ului tau cum stau lucrurile cu adevarat.
Florentina Istrati
Voi ce ziceți acum, am exagerat eu?
Observ o dorinta, sa-i zic romaneasca, de a merge pe scandal de fiecare data cand cineva scrie ceva despre altcineva. Uitandu-ma la structura articolului de la care a pornit toata treaba asta, nu pot sa nu vad ca Marius implica faptul ca tu, Florentina, ai fi un fals social media specialist.
Dar asta nu inseamna ca trebuie sa o iei personal. Din contra, eu cred ca informatia punctata de Marius, inainte de numele tau este valabila pentru orice “social media wannabe specialist” de pe piata.
Nu-i iau apararea lui Marius, dar el doar a intrebat daca te cunoaste cineva si daca stie cineva ce faci. Eu habar nu am cine esti, poate lucrezi mai mult pe proiecte .com decat .ro si asta e unul dintre motive.
Faptul ca siteul tau nu are o pagina speciala pentru cei din Romania, care ar vrea sa colaboreze cu tine, inseamna ca nu te intereseaza ceea ce se petrece in domeniul asta, nu? Dar daca nu te intereseaza .ro, atunci de ce pui la suflet mentiunea ta in astfel de articole?
Iar daca te intereseaza si ai si proiecte in .ro, consider ca absenta unei versiuni in limba Romana a siteului tau este o lipsa de respect pentru cei care ar vrea sa colaboreze cu tine.
Eu sunt curios care sunt cei mai importanti clienti ai domnisoarei, si daca are si rezultate bune tot respectul. Daca nu total de acord cu tine Marius.
@etienne – am înțeles că este la început cu promovarea serviciilor oferite, nu știu ce clienți are.
@Somnulescu: poate Florentinei nu targeteaza Romania, de asta nu are limba romana.
Parerea mea Marius ca ai exagerat putin cu articolul. Am inteles ideea articolului, ca vrei sa atentionezi sau sa informezi. Dar, faptul domnisoara se promoveaza ca un expert in social media e treaba ei. La urma urmei clientiei ei o sa vada daca este sa nu expert. Mie imi place ca are un site profi si cu o prezentare la fel.
Singurul lucru care as fi vrut sa-l vad pe site-ul ei este un portofoliu de clienti.
Numai bine!
@Danifeld, tocmai. Eu daca as avea proiecte pe bani buni in afara, n-as da 2 bani pe ce scriu bloggerii romani.
Sau n-o fi asa? 🙂
@Somnulescu: asa e, dar ca orice om intervine si dorinta de a te justifica :).
@danifeld – nici clienții nu sunt educați cu social media asta, e un domeniu prea nou pentru a ști care e bun și care nu. Oricum, scopul nu era să atrag atenția asupra ei. Mie nu îmi place site-ul, pare prea artificial, limbajul e prea protocolar, îi lipsește umanitatea. Bine, așa gândesc eu, poate le place clienților.
Sa nu vorbim despre siteul “celuilalt expert” care scrie cu comic sans 🙂
Comic Sans e cel mai tare font, nici o petrecere pentru copii nu ar fi reușită fără fontul ăsta. Ce ai cu el?
E drept ca lumea social media, parte a marketingului (din punctul meu de vedere) este importanta imaginea, dar ar fi bine sa privim si dincolo de ea. Sa luati articolele Florentinei care, desi vor sa para mai profi fiind scrise in engleza, reprezinta doar un CTRL+C combinat cu CTRL+V al unor articole de pe alte situri/bloguri. Oare nu avem decenta de a ne ascunde evidentul plagiat? Cum se poate sa pretinzi ca lucrezi in new media marketing si sa nu ai decenta unei minime imaginatii?
Mai aveti inca drept la replica, stimate doamne (sunt convins ca nu va restrictioneaza Marius).
TIpa asta e fake 100%, tot ceea ce face este sa adune materiale de pe alte site-uri si sa si le asume ulterior. Nu are nici o legatura prea bine inradacinata cu online-ul, Backgroundul ei profesional e subtire, a facut modelling in trecut si s-a gandit probabil cum sa faca si ea un ban cinstit "muncind". Copy-Paste 100%
Adevarul e ca uitandu-ma doar la cum arata site-ul Florentinei, imi cam dau seama cat de experta este. Nu trebuie sa ma uit la pofilul de FB sau T.