fbpx

După ce mai aleargă marketerii?

Se mai aude ceva de campaniile acelea promițătoare de pe ClubHouse? Care e ultima campanie cu influenceri ce a rupt la notorietate și era pe buzele tuturor? Își mai aduce cineva aminte de brandul care a sponsorizat podcastul acela amuzant și creativ, pe care l-am ascultat preț de vreo două ediții acând ne plictiseam în trafic? Unde ar trebui să mai bage brandurile niște bani?

Ideea e simplă, brandurile mari au bugete mari, deci își permit să experimenteze cu o mică parte din buget și pe aplicații noi sau platforme care promit să fie the next best thing.

E în natura umană să alergăm după obiectele noi, strălucitoare, că ce avem acasă ni se pare învechit, chiar dacă funcționează.

Totuși, mai ales dacă lucrați cu branduri mici și bugete restrânse de promovare, e mai bine să vă limitați la aplicațiile și platformele cu rezultate dovedite, pentru că nu vă permiteți să irosiți jumătate din bugetul de marketing.

Când primiți diverse propuneri de a vă promova pe platforme sau aplicații noi, când o influenceriță care strânge like-uri doar pentru aspect și jos textila vă abordează și vă propune să vă eticheteze brandul în poze, sau când vi se promite o hârtie cu o ștampilă denumită pompos – Certificat firmă de încredere, trebuie să vă întrebați:

  • Cine sunt clienții mei? Vând la tineri 18-25, la adulți 30-45 sau la seniori 60+?
  • Unde își petrec clienții mei timpul pe internet? Dacă vreau să vând mașini de 100k euro nu voi face asta pe Instagram, unde stau mai mult tinerii ce încă locuiesc cu părinții.
  • Care sunt metodele cele mai eficiente prin care pot ajunge la clienți? Sigur, e cool să sponsorizăm evenimente pentru cei 500 de utilizatori de ClubHouse din București, România, dar poate că un newsletter trimis de 2 ori pe săptămână clienților actuali și potențiali îmi aduce mai multe lead-uri și apropie clienții de brand.
  • Cum îi pot convinge pe clienți să cumpere produsele sau serviciile mele? Uneori poate că merge și o campanie cu influenceri și etichetarea brandului, dar cum ar fi să am poze și clipuri video de prezentare super detaliate pentru ceea ce vreau vând, plus recenzii complete la fiecare produs, nu doar 2 specificații aruncate pe site.

Dacă știți deja răspunsul la întrebările de mai sus, veți ignora lejer 90% din jucăriile strălucitoare ce apar mereu online, și veți aloca timpul și bugetul lucrurilor care contează.

Poza e de la Tom.

Recomandă

2 Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *