Și zici că firma ta are nevoie de employer branding?

Nu știu dacă ați remarcat, dar au început să apară și pe la noi mai des campaniile de employer branding, acelea în care firmele se laudă pe diverse medii cât de faine sunt ele, ce fericiți sunt angajații lor și cât de tare ar fi dacă ai merge și tu să lucrezi acolo. Acum 7-8 ani, când încă ne lingeam rănile după criză, nu credeam că vom ajunge în situația asta, dar uite că sunt domenii în care e tot mai dificil să găsești oameni buni, de exemplu IT-ul sau vânzările. Unele campanii de employer branding sunt faine, când valorile companiei sunt aliniate cu mesajul reclamei, iar de alte campanii râd cu toții, mai ales cele în care firma spune că super mișto, dar toți știu că angajații lor sunt tratați mizerabil. Și asta ar trebui să fie prima regulă, faci employer branding după ce îți rezolvi problemele interne, nu?

Nu degeaba Amazon și-a luat multe șuturi în fund până a început să se schimbe, ei încercau să creeze impresia unei corporații unde totul e roz, dar în realitate angajații aveau salarii mici și erau exploatați. Și văd asta și la noi, firme ce vor să facă employer branding, pun reclame pe garduri despre ce fain e la ei, dar dacă întrebi angajații lor cum e pe acolo te doare capul. Asta ar fi a doua regulă, employer branding nu faci doar cu spoturi publicitare, cel mai des angajații tăi ajută sau afectează imaginea firmei, când povestesc despre cât de fain e sau nu e unde lucrează.

Ce uită multe firme când se apucă de campaniile astea e prima parte a definiției, întâi creezi locul ăla fain unde toți oamenii vor să lucreze, după aceea începi să îl lauzi pentru a atrage și alți oameni buni:

Employer branding is the process of creating a distinctively great place to work and then promoting it to the talent whose knowledge and skills are needed by the organization to meet its business goals and objectives. Like consumer branding, employer branding involves less push and more pull — developing the kind of positive reputation that will help attract talented individuals when and where they’re needed.

De aici.

Primele chestii de rezolvat înainte de a face employer branding într-o firmă:

  • Plătiți angajaților salarii decente, raportat la ce au de făcut.
  • Oferiți condiții de muncă ok, un loc de muncă unde se vine cu plăcere, nu cu frică.
  • Nu vă tratați angajații ca pe niște sclavi.
  • Spuneți de la început ce vreți să facă angajații, ce așteptări aveți de la ei, nu băgați o fișă postului la mișto și restul de 50% adăugați pe parcurs.

O firmă care mi se pare că au făcut employer branding ok la noi este Lidl, știu că voiați un exemplu. Și nu zic astea pentru că am avut campanii cu ei pe blog, ci pentru că am vorbit cu oameni angajați direct în magazine, toți au zis că e de muncă, dar salariile sunt raportate la responsabilități, sunt tratați corect.

Ce exemple de firme care fac employer branding ok la noi mai aveți?

Recomandă prietenilor!



Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
Notify of