fbpx

Apropo de articolul scris de Sorana despre organizarea evenimentelor online în pandemie, cred că majoritatea oamenilor s-au plictisit de evenimente online, după 9 luni de zile de participat la tot felul de cursuri, traininguri, workshop-uri online, pe lângă ședințele zilnice pe Zoom, Teams sau Meet. Nu ne mai ajunge timpul, și nu doar că am ajuns să ignorăm evenimentele online, ci chiar fugim de ele.

Eu nu mai mai participat la un eveniment online de la Webstock-ul de luna trecută, în primul rând pentru că nu am timp și în al doilea rând pentru că nu mai am răbdare să stau 3 ore cu ochii în ecran ca să rămân cu câteva idei pe care le pot asimila în 5 minute.

La voi cum e, mai participați la evenimente online?

Știți cum se spune, ‘it’s not you, it’s me’. De multe ori nu e vina organizatorilor, nici a speakerilor, sunt în continuare evenimente bune, chiar și cu acces gratuit, și sunt speakeri care știu să capteze atenția audienței, chiar și pe net. Buba e că un eveniment online poate dura câteva ore, speakerul ăla bun apare 15 minute, și nu am timp să stau 3 ore ca să îl prind, sau mă iau cu altele pe la muncă și uit.

O parte a vinei e la noi, la început ne bucuram că avem o alternativă la evenimentele offline, dacă tot suntem închiși în casă, și participam la toate. Între timp ne-am săturat de online, ședințe virtuale și evenimente transmise în 4K. Oricât de bine ar fi organizate, ducem dorul networkingului offline, întâlnirilor la cafea și discuțiilor lejere, din pauzele evenimentelor.

Cât despre branduri, au descoperit că online nu mai merge cu evenimente sforăitoare în care te lauzi ce tare e produsul tău, dacă nu captezi atenția participanților le pică brusc conexiunea la internet, csf, ncsf.

Dacă mai ține mult pandemia asta eu cred că următorul trend vor fi microevenimentele, cu pastile de 5 minute livrate de fiecare speaker, în maxim 30 de minute să termini tot ca să te poți întoarce la muncă, adică în celălalt tab de browser. 🙂

Voi ce ziceți?

2 Comentarii

  1. Cred că de fapt o parte substanțială din problemă e faptul că organizarea evenimentelor ia în calcul adaptarea vechilor obiceiuri de organizare pe platformele digitale, nicidecum confortul privitorilor în noul context de muncă de acasă.

    Exemplu concret: eu poate că în ziua (sau zilele) în care e evenimentul n-am timp nici să mă uit la prezentări (trebuie să mă concentrez pe altceva și nu pot să ascult în background) nici să pun întrebări (fiindcă nu pot fi live în chat sau stream) sau să socializez (un beneficiu major al evenimentelor e în mod tradițional faptul că apuci să cunoști oameni noi și relevanți). Dacă organizatorii s-ar gândi să transforme un eveniment într-o comunitate adevărată cu 2-3 luni înainte de ceremonia propriu-zisă (deci să aibă OKR-uri sau KPI legați strict de engagement-ul membrilor și user generated content) și minim 2-3 luni după, comunitatea aia s-ar păstra vie pe perioadă nedeterminată dacă e construită pe interese comune și ar ajuta pe toată lumea (și sponsorii, și prezența pentru anul viitor, și în special participanții).

    În plus, dacă în ziua evenimentului prezentările s-ar face disponibile nelimitat participanților (fie ele preînregistrate sau live) și deal-urile cu speakerii ar cuprinde inclusiv răspunsul la întrebările pertinente plasate timp de o săptămână pe platforma dedicată, nu doar în timpul prezentării, s-ar aduce MULT mai multă valoare: ai putea să te uiți oricând după ceremonie la fix ce te interesează fără stressul că „pierzi” sau „se termină”, și ai avea o săptămână să stresezi speakerii cu ce vrei tu, mărind și volumul de întrebări valide la care speakerii pot răspunde asincron cu ceremonia. Eu așa cred că arată evenimentele next-gen, cu accent pe valoarea dată participanților, nu pe obișnuința sponsorilor sau pe status quo-ul de care trag organizatorii, care practic tratează evenimentul ca pe ceva de tipul „fire and forget”.

    • Sunt multe evenimente ce oferă acces la înregistrările evenimentelor, dar partea cu răspunsul speakerilor e exagerată zic eu, nu am văzut asta nici la evenimentele offline pe bani buni, nu are nimeni timp o săptămână să stea după tine, poate îți amintești că vrei să întrebi ceva.

Lasă un comentariu