fbpx

Cine nu are brand protection pe Google să își cumpere

Văzând reclama de mai jos la Orlando mi-am amintit că multe branduri sunt în situația asta, site-ul lor nu apare pe prima poziție în Google sau concurența plătește reclame pe expresii legate de brandul lor, și sunt nevoiți să aloce buget pentru campanii de brand protection, doar pentru ca cei începători în alte internetului să ajungă pe site-ul lor și nu al concurenței.

Brandurile mari încă pot restricționa reclamele pe cuvinte cheie legate de mărcile înregistrate, deși și aici sunt excepții, de exemplu Altex poate folosi Samsung în reclame și apare pe prima poziție din reclame, iar Samsung e sub el, primul rezultat organic.

Totuși, gândiți-vă ce înseamnă asta pentru brandurile mici, care poate nu au toate mărcile înregistrate, sau nu au timp să verifice mereu dacă concurența face reclame cu numele lor pentru a le reclama.

Sau gândiți-vă la mulțimea de mici afaceri ce au site-uri proprii, dar vând și prin eMag Marketplace, iar eMag licitează puternic pe brandurile lor în Google, și acestea apar înaintea site-urilor resellerilor. Teoretic e corect, eMag face reclamă produselor vândute de acel distribuitor, practic distribuitorul e ținut dependent de platforma eMag, deoarece el crede că toate comenzile vin prin ei, nu realizează că eMag le-a luat fața.

O să spuneți că lucrurile astea se întâmplă rar, dar sunt la ordinea zilei. Avem o mulțime de clienți la agenție pentru care facem și campanii de brand protection pe cuvinte cheie asociate lor, chiar dacă site-urile proprii sunt în primele poziții organice, tocmai pentru că riscul e prea mare să piardă clienți.

Voi faceți campanii pentru brand protection?

Recomandă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *