Ce vor face influencerii de pe nișele afectate de pandemie?

Nu împușcați, dar chiar mă gândeam aseară ce se va întâmpla cu influencerii, vloggerii și bloggerii din domeniile puternic afectate de pandemie și criză? Ce vor face divele care puneau doar poze cu ținute sexy, acum când toată lumea stă în casă, în pijamale? Ce vor posta vloggerii de travel, în condițiile în care anul ăsta turismul e cam pa, și facem călătorii mai mult din sufragerie în bucătărie? Cât de mult poți insista pe nu știu ce ruj sau rimel proaspăt lansat în lunile următoare, când lumea își caută job? Câte rețete poți recomanda ca blogger de food acum, când toți suntem în bucătărie și am ajuns deja experți în pizza și somelieri?

Cred că cel mai bine se vor descurca acei influenceri care au joburi, aptitudini ce pot fi monetizate la modul concret, oameni care pot pivota folosindu-se de experiența acumulată în online. Da, e mișto să încasezi sute sau mii de euro din campanii cu branduri, când economia duduie, dar în vremurile actuale ajută să ai și niște abilități reale:

  • să știi să scrii texte bune, în continuare e nevoie de conținut pe site-uri și conturi din rețelele sociale, și unele branduri nu mai au mii de euro pentru agenții și campanii, dar poate găsesc câteva sute, nevoia de comunicare e tot acolo.
  • să faci fotografii bune, clipuri video profi cu buget scăzut, editare video și foto, că brandurile au în continuare nevoie de conținut foto și video, și s-ar putea să apeleze direct la influenceri pentru conținut vizual, scoțând din ecuație agenția și videograful sau fotograful, când nu mai au buget.
  • Să știi cum e cu marketingul online, pixelul de la Facebook, parametrii UTM, retargeting, crearea de audiențe personalizate, că mai găsești clienți ce nu vor doar reach, magazinele online sunt pe val acum, și vor vânzări, nu notorietate.

Și lista poate continua, astea sunt opțiuni de bază, aptitudini pe care mulți influenceri le au sau ar trebui să le aibă.

Ideea e simplă, erau o mulțime de vedete online care făceau bani buni pentru că economia duduia și erau bani în piață, și brandurile erau ok cu reach-ul și like-urile, dar acum vor rezista cei care au și abilități practice, nu doar conturi cu sute de mii de fani. Și conturile alea cu sute de mii de fani sunt bune, dar doar dacă comunitatea e interesată de recomandările influencerului, de opinia lui.

Cel puțin anul ăsta cred că accentul se va pune pe abilitățile practice, pe necesitățile de bază, abia de la anul vor reîncepe campaniile la orice chestie de care nu avem nevoie dar hey, uite ce mișto arată pe roz.

Greșesc?

Recomandă prietenilor!
  • 42
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
1 Comentariu
Ultimele
Primele Top voturi
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile
Robert

Pentru prezenta online e musai nevoie de continut si rank, care astazi nu se mai obtine asa de usor ca acum 10 ani :)) … mai ales cand google-ti umple pagina cu informatie preluata prin markup, un seo cu “feedback negativ” daca nu faci si adwords! La o cautare recenta, chiar ieri, pe un ecran de 2560×1440 am avut afisat doar continut “preluat” din markup, ditamai clipul youtube cu ceva linkuri spre spotify, deezer, google play music, si ceva sugestii tot ptr youtube … atat, ceea-mi pare grav, “foarte grav” de periculos, cand ajungi sa cauti ceva si tot ecranul… Citește tot »