fbpx

Interviu social media Chotronette: despre utilizarea internetului pentru promovarea unui brand de fashion

E luni, am un nou interviu pe blog legat de utilizarea internetului și în special a rețelelor sociale pentru promovarea unui brand. Interviul de azi e cu Silvia și Laura, creatoarele Chotronette, un brand de modă ce a fost pornit în Iași dar a ajuns să se fie cunoscut la nivel internațional, mai ales de reprezentantele sexului frumos. Cred că cel mai simplu e să pun descrierea lor de pe Twitter aici pentru a înțelege filozofia lor: Fashion brand from Iasi, Romania. We love insane photoshoots, ballerina dresses and circus music.

Mi-a plăcut că fetele au răspuns foarte sincer și natural întrebărilor legate de pașii urmați pentru a ajunge aici. Toate interviurile realizate până acum pe tema asta pot fi găsite după eticheta interviuri social media.

Cum s-a ajuns la utilizarea rețelelor sociale și a blogurilor în promovarea brandului Chotronette?

Inca de la debutul atelierului Chotronette, noi am fost foarte pasionate de tot ce insemna promovare online – urmaream foarte multe blog-uri, rasfoiam reviste online. Asa ca a venit foarte natural sa cream un blog unde sa ne promovam colectiile – nu am investit nici intr-un site, nici in promvare, am vrut sa vedem unde am putea ajunge prin fortele proprii. Treptat, sedintele foto pe care le realizam au inceput sa se bucure de o oarecare notorietate in lumea blogosferei romanesti. Am realizat apoi potentialul imens oferit de Facebook si am inceput sa ne promovam si acolo – mai ales ca avem targert-ul cel mai bine reprezentat pe aceasta retea de socializare.

Ce rețele sociale folosiți în promovarea Chotronette?

Initial am inceput cu blogul, iar apoi a urmat Facebook si Twitter. Facebook-ul ne-a oferit un boom de vizibilitate, in doar cateva luni. In afara sedintelor noastre foto ‘homemade’ pe care le promovam, am tinut cu tot dinadinsul sa share-uim cu pritenii nostri doar lucruri care ne placeau noua personal – de la muzica indie, la filme mai putin mainstream, la poze funny de pe Tumblr. Probabil totul a mers atat de bine, pentru ca tot ce am facut a fost instinctiv, fara sa avem cunostinte de marketing online, fara sa avem vreo strategie de afaceri. Chiar zilele trecute ne-am amuzat gasind Condescending Corporate Brand Page – o pagina despre ineptiile promovate de unele din paginile brand-urilor, care au uneori impresia ca se adreseaza unor oameni cu un IQ foarte limitat.

Care este scopul principal al activității Chotronette în social media?
Prin promovarea brand-ului Chotronette in social media, noi incercam sa ne aducem publicul mai aproape de tot ce inseamna pentru noi aceasta poveste. Bineinteles, asta inseamna implicit pentru noi pe de o parte publicitate, iar pe de alta parte dezvoltarea atelierului nostru din Iasi. Noi facem apel la latura emotionala a fiintei umane, nu la cea rationala, iar intr-o societate in care esti constant bombardat de publicitate clasica, noi ne axam pe o promovare mai ‘alternativa’ – astazi, ideile si imaginatia umana creeaza intr-adevar diferenta. Chotronette a pornit de la inceput de la o idee considerata de la inceput absurda – si tocmai de aceea a mers, intr-o societate care a inceput sa fie sufocata de conformism si uniformitate – noi am mers pe altceva.

Aveți cifre concrete care să vă motiveze în continuareav activității în rețelele sociale?

De-a lungul timpului am facut mai multe conturi pe diverse retele sociale, insa ne-am concentrat atentia pe cel care a avut impactul cel mai mare – Facebook. In prezent avem peste 20 000 like-uri pe pagina noastra si 8000 de subscriberi.


Ce indicatori folosiți pentru a aprecia impactul social media asupra brandului Chotronette?

Incercam un alt tip de cuantificare a succesului pe care il au campaniile noastre in social media: ne ghidam mai mult dupa gradul de implicare al celor care ne urmaresc, de numarul celor care aleg sa vorbeasca despre noi mai departe si de clientii multumiti. Pentru noi, indicatorul cu cea mai mare importanta a fost aparitia mai intai in Vogue Italia si ulterior si in Vogue Britain.
Aveți o persoană dedicată care se ocupă de promovarea online, un social media manager?

Chotronette e momentan micuta pravalie cu vinyl-uri din High Fidelity – noi suntem cele mai bune prietene din liceu si postam mereu ce ne place sau ne inspira in momentul respectiv. Nu am vrea sa vina un strain sa posteze lucruri pseudo-inspirationale si apoi sa urmarim niste indicatori matematici pe care sa ii cuantificam in bani. Chotronette e un alter-ego al personalitatilor noastre si incercam sa fim cat mai autentice – atat atunci cand postam o poza cu un raton cand tine un pui de pisica in brate, dar si atunci cand postam trailer-ul la cea mai noua ecranizare dupa o carte a lui Chuck Palahniuk.


Cât timp alocați zilnic sau săptămânal promovării prin social media în cadrul companiei?

De promovarea online ne ocupam amandoua in masura in care ne permite timpul si atelierul.

Cât la sută din bugetul de marketing este destinat promovării folosind social media?

Inca de la inceput, noi ne-am axat foarte mult pe mijloace mai alternative de promovare. Nu am vrut niciodata sa ne ‘cumparam’ publicitate, nu o sa vedeti niciodata la noi ‘Cumparati rochia x’, pentru ca ni se pare mult mai revigoranta cresterea asta treptata si organica. Ne-a ramas intiparit in minte un citat ‘oamenii au o nevoie uriasa de arta si poezie, pe care industria inca nu o intelege’ (Alberto Alessi). Practic noi nu avem un buget alocat pentru asa ceva si ne inventam singure regulile.

Ca de obicei, dacă aveți întrebări pentru cei de la Chotronette le puteți lăsa în comentarii.

Recomandă

4 Comentarii

  1. Foarte interesanta abordare a promovarii online si o modalitate foarte originala de diferentiere. Bineinteles, si domeniul de activitate permite din plin. Sper ca daca la un moment dat veti fi totusi nevoite din lipsa de timp sa apelati la o persoana care sa se ocupe de partea de promovare online, sa gasiti pe cineva care sa va impartaseasca viziunea si pasiunile. Mult succes in continuare!

  2. Intradevar, fetele se descurca foarte bine la promovarea afacerii lor pe retele sociale. Amandoua debordeaza de creativitate și acest lucru se vede atat in creatiilor lor cat si in numarul tot mai mare de fani.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *