fbpx

Interviu social media în afaceri: cum se promovează online Fructele Naive

V-am uimit cu fructele naive din titlu, nu? Ce treabă au fructele, mai ales unele naive, cu internetul? Au, când Fructele Naive sunt de fapt un brand.
Fiind luni am pregătit un nou interviu din seria celor realizate cu reprezentanții unor companii românești ce utilizeaza social media pentru promovarea afacerii lor. Toate interviurile realizate până acum pot fi găsite după eticheta interviuri social media.
Interviul de azi este cu Valentin Tătar (Vali Cel Naiv), Juice Creator la Fructe Naive, un brand de sucuri naturale ce a fost lansat în Iași și care mie îmi place foarte mult.
Fructe Naive este un suc 100% natural, făcut numai și numai din fructe românești, culese cu mâna,  fără pic de conservanți, coloranți sau adaos de îndulcitori și niciodată din concentrat. Naive este un alt fel de mod de a trăi: plin de bucurii mici, care îți fac ziua mai bună. Încărcat cu energie, pentru toate lucrurile frumoase la care vrei să iei parte. Debordând de voie bună, ca să îi bucuri și pe alții ori de câte ori ai ocazia. Încrezător în viitor și plin de inițiativă, ca să poți schimba în bine orice dorești. Și, nu în ultimul rând… absolut delicios, așa cum ar trebui să fie fiecare moment pe care ți-l oferă viața.
Sortimente:
Naive Cel Vesel: suc de mere – amestec de 3 soiuri de măr
Naive Cell Sincer: suc de mere dintr-un singur soi de măr
Cel Sincer cu Visine: amestec de suc de măr și suc de vișine
Cel Sincer cu Caise:  amestec de suc de măr și suc de caise
1.      De ce ați decis să vă promovați brandul folosind rețelele sociale și blogurile?

Fructe Naive este un brand tânăr și modern, care a decis să atace într-o primă instanță segmentul HORECA (Hoteluri, Restaurante, Cafenele), și nu pe cel de retail, adică supermarket-urile. Strategia noastră a fost să punem un suc 100% natural în fiecare pahar, și nu o cutie de suc pe fiecare raft. Desigur că această decizie a fost influențată și de sistemul de producție și de îmbuteliere a produsului nostru, precum și de prețul mai ridicat de producție pe care un produs 100% natural îl implică.

Având în vedere aceste considerente și poziționarea noastră, publicul nostru s-a delimitat, într-un fel, de la sine: un public tânăr, educat, modern, activ, care caută noutatea și socializarea. De aici și decizia imediată de a folosi în promovare rețelele sociale și blogurile.

2.      Ce rețele sociale folosiți în promovarea brandului pe internet?

Încercăm să profităm de avantajele specifice ale majorității rețelelor sociale active și dinamice în acest moment:FacebookBlogTwitterFoursquare, YouTube (în curând), Google+LinkedIn… Desigur, pe unele suntem mai activi decât pe altele, având în vedere și gradul lor de penetrare în România. Încercăm să respectăm regulile scrise și nescrise ale promovării corecte pe fiecare din aceste rețele. Nu facem spam sau push, vrem să fim cât mai normali și mai naturali cu putință, așa cum sunt și produsele noastre…:) Faptul că noi credem în produsele noastre, ne permite să punem pasiune în ceea ce publicăm pe rețelele de socializare, și cam în tot ceea ce facem și pe piață… și asta cred că se simte în afară și aduce cu sine încrederea consumatorului în produsele noastre.

3.      Ce aplicații recomandați pentru promovarea și monitorizarea social media?

În momentul acesta folosim Google Analytics pentru monitorizare. Ca și aplicații, am cochetat cu unele gratuite de pe Facebook. Rezultatele au fost mulțumitoare și ne-au determinat să încercăm să elaborăm propriile noastre aplicații, legate desigur și de anumite promoții sau concursuri de fidelizare pe care dorim să le implementăm în viitor.

4.      Care este scopul principal al activității Fructe Naive în social media? 

Creșterea notorietății este pe primul loc, având în vedere că suntem un brand tânăr, așa cum spuneam. Vor urma și ofertele speciale, având în vedere că în acest scurt timp de când activăm pe rețelele sociale, am ajuns sa dezvoltăm relații strânse cu cei ce ne urmăresc postările și comunicările de zi cu zi. „Sharing is caring” se spune în lumea rețelelor de socializare, iar noi credem că, dacă fanii noștri au dobândit încrederea necesară în noi ca să ne împărtășească principiile, noi la rândul nostru trebuie să avem grija de ei în permanență… „Caring is sharing” în ceea ce ne privește, de aceea ne și implicăm deja suficient de mult în comunitate și încercăm să împărțim avantajele produselor noastre cu cei ce ne sunt aproape.

5.      Aveți cifre concrete care să vă motiveze în continuareav activității în rețelele sociale?

Feedback-ul pozitiv de la clienți e permanent. Ei ne scriu pe mail și ne împărtașesc ideile lor, chiar fără să le cerem specific acest lucru, și fără să acordăm vreo recompensă. Pe urmă, cifrele de vânzări au crescut continuu, iar nivelul de acceptare în locațiile noi este, de asemenea, în continuă creștere și, desigur, toate acestea se reflectă în cifrele de vânzări.

6.      Ce indicatori folosiți pentru a aprecia impactul social media asupra activității voastre?

În majoritatea cazurilor, atunci când întrebăm noii clienți dacă au auzit de Fructe Naive, răspunsul este unul imediat și pozitiv. Având în vedere că până în acest moment rețelele de socializare au reprezentat mai bine de 90% din promovarea noastră, credem ca aceste răspunsuri sunt un indicator pozitiv și motivant, care reflectă clar impactul major al rețelelelor de socializare asupra activității noastre.

7.      Aveți o persoană dedicată care se ocupă de promovarea online, un social media manager?

Avem un Social media & Events Manager, o persoană tânără și dinamică, ce a „crescut” aproape cu aceste rețele sociale… Credem că e important ca toți cei implicați în activitățile noastre Naive, fie ele de management, de vânzări sau de media, să cunoască foarte bine mediul în care lucrează și publicul căruia i se adresează. Noi, cei care am creat acest brand, avem un background de marketing și publicitate, o experiență în aceste domenii de aproape 15 ani și încercăm să nu repetăm greșelile pe care le-am observat la clienții nostril, iar una dintre cele mai pregnante greșeli observate la ei era aceea că majoritatea credeau că daca ești un bun antreprenor, poți să le faci singur pe toate… Nu suntem mulți, dar avem un copywriter dedicat, un designer, un manager de evenimente și social media și un director de vânzări… Mai nou, am introdus sistemul de colaboratori invitați, și în curând vom avea o nutriționistă și… alte câteva surprize.

8.      Cât timp alocați zilnic sau săptămânal promovării prin social media?

În medie, timpul zilnic alocat activităților de socializare e in jur de 3 ore… asta include și partea de elaborare a ideilor și discuțiile de grup legate de subiectele abordate. Nu știm dacă e mult sau e puțin… e necesar.

9.      Cât la sută din bugetul de marketing este destinat promovării folosind rețelele sociale și blogurile? Ce alte metode de promovare folosiți?

Deocamdată bugetul nostru de marketing a avut trei componente: merchandising (promovare la locul de vânzare), sampling și sponsorizări și social media. Primele două componente au epuizat cam 80% din bugetul total, poate și mai mult. Una dintre caracteristicile importante ale rețelelor de socializare este și faptul că e extrem de ieftină din punct de vedere financiar. Având în vedere, însă, că intenționăm să abordăm mult mai agresiv piața în acest an, credem că și investițiile în promovarea online vor crește. Vom încerca să abordăm domenii noi de promovare, odată cu abordarea de noi segmente de piață și cu dezvoltarea continuă a gamei de produse. Va fi palpitant…

10.      Aveți exemple de campanii sau concursuri derulate cu succes până acum în social media?

Campaniile și concursurile noastre au fost timide până acum. Am fost mult prea preocupați cu creșterea rețelei de vânzări și a notorietății de brand. Din fericire, în luna martie introducem trei noi sortimente, un nou suc de mere și două combinații delicioase, mere cu vișine și mere cu caise. Această extensie de gamă ne va obliga să abordăm mult mai agresiv piața și, în consecință, metodelele noastre de promovare și comunicare se vor multiplica. Cu siguranță veți vedea campanii importante cu sucurile din Fructe Naive în acest an.

Dacă aveți întrebări pentru echipa de la Fructe Naive nu ezitați să le lăsați în comentarii.

Recomandă

4 Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *