Alex a anunțat azi lansarea www.topblog.ro, clasamentul blogurilor din România, unde puteți vedea traficul lunar al acestora. Prezența în top pe bază de înscriere, deci nu săriți că nu găsiți în listă blogul vostru preferat, sunt doar 20 bloguri acum, printre care și al meu, dar în timp site-ul ar trebui să ajungă un reper al celor care vor facă campanii pe bloguri sau să vadă câte milioane de români citesc bloguri, sau să știe cam ce trafic au blogurile românești. Traficul e luat din Google Analytics.
Ideea e că agențiile și brandurile au alergat după mirajul influencerilor cu milioane de fani de pe diverse platforme, uitând uneori că blogurile sunt în continuare utile, oamenii le citesc, au publicul lor. Poate că nu pare impresionant să spui că zilnic ai 1000 sau 10.000 de oameni care intră pe blogul tău, dar când spui că ai 1,4 milioane de cititori unici în fiecare lună, cum e cazul lui Vali, sau 0,7 milioane, la Cetin, cum sună? Plus că sunt multe articole bune ce generează trafic constant de-a lungul timpului din Google, nu doar atunci când sunt publicate.
S-ar putea să fiu subiectiv și să am impresia că lumea încă citește bloguri, în bula mea încă se discută despre ele și ce scriu bloggerii, dar sunt curios la voi cum e?
Sunt discuții în jurul vostru despre Uite am citit pe blogul X despre Y, sau Stai că îți trimit pe Whatsapp sau Messenger un link la un articol util de pe blogul Q?
Ce zice Alex pe Facebook despre clasament:
Blogosfera românească încă are mult potenţial (se vede asta şi din traficul care creşte constant), însă marketerii mai tineri nu mai citesc bloguri şi au senzaţia că internetul s-a inventat pe Youtube sau Instagram.
Le sunt împinşi în faţă constant influenceri de pe Insta, TikTok, Twitch sau Youtube. Mulţi dintre ei n-ar şti de unde să aleagă un blogger pentru o campanie nici dacă ar vrea.
Pentru că eu cred în continuare în conţinutul de tip text, am creat . – un tool pe baza căruia puteţi descoperi bloguri noi, puteţi afla informaţii despre bloggerii listaţi şi aveţi un punct de plecare în orice campanie pe bloguri.
Este şi un exerciţiu de transparenţă pentru blogosferă, mai ales că, odată cu dispariţia t5.ro nu mai avem niciun fel de statistici publice legate de bloguri.
E un punct de început, urmează să adăugăm noi bloguri în clasament, pe măsură ce procesăm înscrierile. Deja avem câteva zeci de înscrieri în primele ore de când am dat drumul la site. Înscrierea e gratuită, aşa că vă încurajez să completaţi formularul.
Toate datele sunt afişate pe baza statisticilor din Google Analytics şi principalul metric după care ne ghidăm este numărul de ̆.
Bloggingul este un maraton, nu un sprint. Cei mai mulți bloggeri din România au peste 10 ani vechime și au comunități puternice formate în jurul lor. Fiecare dintre ei scrie periodic și activează comunitățile în perioade mai mari de timp decât se întâmplă pe social media.
Astfel încât cel mai relevant indicator privind măsurarea traficului pe un blog este cel de vizitatori unici pe lună.
La fel ca în cazul YouTube, conținutul de pe bloguri nu este unul efemer, care să dispară în 24 de ore, ci rămâne publicat și continuă să adune trafic chiar și după mulți ani de la apariția unor articole.
În clasamentul . o să vedeţi că avem şi bloggeri cu 1.41 milioane de unici pe lună, cum ar fi zoso.ro, dar avem şi bloguri cu 20k unici pe lună, 15k unici pe lună sau 7.4k unici pe lună.
Cred că în felul ăsta ajungem şi la un numitor comun cu platformele de social media, care raportează zeci de mii, sute de mii sau chiar milioane de „followeri”, fără ca acel metric să reprezinte mai mult decât că un utilizator a trecut cândva pe acolo şi a apăsat pe un buton de Like.
În schimb aceşti vizitatori unici pe lună sunt activi, intră constant pe blogurile lor preferate, comentează, se implică, sunt influenţaţi în mod real.
Mi se pare foarte buna ideea cu traficul lunar decat cel zilnic. Am aplicat si eu, sa vad cand si daca voi fi acceptat.
Inca citesc zilnic bloguri de prin 2012 cand am inceput sa scriu. Imi e mult mai usor si m-am obisnuit sa citesc decat sa urmaresc un vlog. Cu toate ca am avut o perioada cand urmaream si ceva vloguri, doar ca de multe ori 3/4 din filmare era de umplutura. In schimb, in scris parca nu te lungesti asa inutil. Cel mult un 30-40% sa zic, ca apoi ar incepe sa sune dubios textul. Cu toate ca si eu am bagat paragrafe de umplutura in articole sa le lungesc si cu speranta sa fie indexate mai bine.
Un alt avantaj la text e ca il scanezi mai repede in comparatie cu un video. Cand vad ca se bate apa-n piua, parcurg rapid cu privirea si sar imediat la urmatorul paragraf. Pe cand la un video nu poti face asta. La o derulare mai inainte cu cateva zeci de secunde poti scapa, poate, ceva foarte important.
Un articol pe un blog il citesti, nu face zgomot, nu deranjeaza pe cei din jur. Stiu ca suna ciudat asta.
Da, contează și unde consumi conținutul. Din ce am înțeles problema nu e de acceptare, doar să aibă timp să procedeze datele. Pe viitor se va face integrare directă cu Analytics pentru a prelua cifrele despre numărul de unici automat.
Într-adevăr, dispariția t5 a fost o pierdere. Era nevoie de un site precum topblog.ro. M-am înscris și eu. 😀
Bun, bun. M-am uitat și eu prin statistici și am văzut că aveam vizitatori din T5. Puțini, dar era util pentru cine avea nevoie de un punct de plecare în campaniile pe bloguri.
O varianta mai simpla (in cazul in care nu se pot prelua datele automat din Google Analytics), ar fi crearea unui template in Looker Studio (Data Studio), cu metrici predefinite, pe care posesorii de blog-uri sa-l poata folosi pentru a extrage datele din Google Analytics cu doar 2-3 click-uri. Apoi, acest template poate fi embedded pe TopBlog pe fiecare pagina a blogului respectiv.
Astfel, template-ul se actualizeaza in timp real si eu cred ca e destul de util. Cel putin, e o idee 😀
Sună interesant.
Publicul de pe bloguri e diferit fata de publicul de pe tiktok-uri
Daca vrei sa vinzi lucruri destinate in special persoanelor tinere si foarte tinere, probabil blogurile nu sunt ideale. Nu cred ca tinerii mai citesc bloguri, cum nu cred ca cei trecuti prin viata nu folosesc tiktok.
Discutabil. Cei foarte tineri de obicei nu au bani, deci nu prea le poți vinde multe, puterea de cumpărare e de la 30+. Google Analytics zice că mai citesc si tinerii, 38% la mine au sub 35 de ani, pe ultimul an.
Gașca pe care o înjură Vasilescu de fiecare dată și pe care îi face ipocriți de fiecare dată când are ocazia s-a mutat pe site-ul acesta: pediverse punct ro. Care a aparut și el în acest top. Foarte tare!
Nu știu despre ce gașcă e vorba. În top cred că se poate înscrie oricine, cât timp are un blog și nu site de știri sau portal.
Au mai fost si in trecut astfel de topuri. Toate se bazeaza pe vizionari lunare, dar aproape niciunul nu face o clasificare din punct de vedere al calitatii continutului.
Eu cred ca tot mai putina lume mai sta sa citeasca un Blog, Iar cei care citesc ,aleg foarte bine ce vor citi.
interesant.