Din când în când mai prind discuții pe subiectul ăsta, al eficienței reclamelor, mai ales de la oameni care nu au scos la viața lor o reclamă decentă. De obicei argumentele sunt de genul un produs bun se va vinde singur, un serviciu bun nu are nevoie de marketing, cei mai buni ambasadori de brand sunt clienții tăi și alte din astea.
Un exemplu de brand care nu cheltuie bani (prea mult) pentru publicitate e Tesla, și e scoasă des la înaintare în discuțiile despre eficiența reclamelor.
Mulți zic – Uite, BMW, Volkswagen, Audi, Mercedes bagă o mulțime de bani în spoturi TV, panotaj, reclame prin reviste, bannere online, influenceri, press trip-uri și așa mai departe. Tesla nu bagă, dar toată lumea vorbește de mașinile lor. Deci se poate și fără marketing, nu?
Ce nu prea realizează mulți, și e foarte important aspectul ăsta, este că Tesla nu bagă mulți bani direct în reclame, dar sunt foarte buni în atragerea și menținerea interesului oamenilor. Marketing viral, WOM, cascadorii de PR, tot pachetul.
Sigur, nu fac press trip-uri, dar când lansează ceva jurnaliștii merg acolo, pentru că știu că audiența e interesată de ce vor lansa, deci vor avea cititori, like-uri, share-uri.
Idem și pe online, nu au campanii cu influenceri, dar sunt o mulțime de influenceri care fac singuri recenzii sau menționează brandul și mașinile lor prin postări, deoarece e un Love Brand, un brand cu care toți vor să fie asociați.
Concluzia e simplă, nu ai nevoie neapărat de reclame, dar trebuie să te asiguri că ai un brand și un produs despre care toată lumea va vorbi și va fi interesată, și pe care va dori să îl folosească.
Dacă nu ai așa ceva da, vei avea nevoie și de reclame. Dar reclame bune, nu făcute de amatori.